Solutie sau aberatie: Firea vrea sa le dea soferilor 500 de lei/luna pentru carburant. Cum ti se pare?

Solutie sau aberatie: Firea vrea sa le dea soferilor 500 de lei/luna pentru carburant. Cum ti se pare?
  • Propunerea este dezbatuta joi in comisie
  • Pana la 2 plinuri de carburant/luna
  • Ideea, unica in toata lumea
Distribuie pe Facebook

Acelasi primar care se jura inainte sa fie ales ca face revolutie in trafic, acelasi primar care promitea lucrari uriase de infrastructura si sosele noi, plus mii de locuri de parcare, mai vine cu o idee amuzanta. Vrea sa acorde cate 500 de lei pentru carburant soferilor bucuresteni care isi umplu masina cu persoane.

Membrii PSD, inclusiv d-na primar Gabriela Firea, sunt experti la aruncatul cu vorbe gratuite, ca doar nu costa nimic. Promisiuni de autostrazi inainte de alegeri, piste de biciclisti, locuri de parcare, trafic normal si altele, dupa care, liniste si pace, nu se face nimic. De fapt, minciunile sunt la ordinea zilei pe buzele politicienilor din Romania, la fel si ideile proaste prin care vor sa dea banii publici cu dedicatie.

Ultima bazaconie vine din partea d-nei Firea care isi propune sa dea cate 500 de lei/luna pentru soferii care utilizeaza vehicului in stil ride-sharing. Adica acei soferi care nu merg singuri la serviciu ci mai iau cu ei si 3-4 colegi ca sa aiba masina plina. Scopul este stimularea oamenilor de a-si lasa masina acasa si, in loc de 4-5 masini cu cate un sofer sa fie utilizata o singura masina cu 4-5 pasageri.

Ideea suna bine, desi toata lumea se intreaba de unde se gasesc bani pentru asemenea nascociri. Spitalele nu au medici, nu sunt medicamente esentiale, scolile nu au dezinfectanti si inca sunt cartiere intregi neasfaltate prin Bucuresti. Nu sunt bani pentru aceste lucruri cu adevarat importante, dar se gasesc bani de dat la biserici si pentru benzina.

Insa, oricat de buna ar fi ideea asta, este imposibil de pus in practica. Ar insemna ca trebuie un program special in acest sens in care soferii sa se inscrie. Ei trebuie sa demonstreze ca au un automobil si ca zilnic circula cu ei mai multe persoane, ca altfel nu se mai considera calatorie in grup. Dar acele persoane trebuie sa aiba masina proprie, pe care sa o lase acasa. Ca daca nu ar avea masina, oricum nu circula cu ea ci cu transportul in comun, deci nu contribuie la aglomeratie. Trebuie sa fie mereu aceleasi persoane? Daca intr-o zi merg singur la birou, ca restul colegilor sunt plecati in delegatie, mai iau banii de carburant? Ceilalti pasageri trebuie sa aiba carnet? Pur si simplu sunt prea multe semne de intrebare care fac imposibila realizarea acestui proiect.

Nu si daca ar exista o aplicatie. Gabriela Firea le-a pus gand rau de multa vreme celor de la Uber si Taxify. Cum ar fi daca primaria Bucuresti ar fi atat de inteligenta incat ar dezvolta o aplicatie de car-sharing in care sa se inscrie soferi si calatori, iar soferii sa ii racoleze pe calatori din drum, calatori care si-au semnalizat dorinta de a fi pasageri in acea masina, totul centralizat de aplicatie. Iar la sfarsitul lunii, aplicatia poate scoate un raport despre acel sofer si spune cati pasageri a avut, ce distanta a parcurs, iar Primaria sa-i dea carburantul aferent.

Evident, astea sunt visuri frumoase. Astia din primarie nu sunt in stare sa sincronizeze 3 semafoare pe Iuliu Maniu, doar nu te astepti la ei sa faca aplicatii inteligente de mobilitate si ride-sharing... Dar daca ar vrea, ar putea sa faca acest lucru. Un om care oricum merge spre birou pe acelasi drum sa poata sa-i mai ia si pe altii. Un fel de 'ia-ma, nene' urban, pentru a fluidiza traficul. Un fel de Uber gratuit pentru pasageri si sofer, din care toata lumea castiga: soferul ia benzina moca, pasagerii au transport moca si orasul scapa de aglomeratie.

Cum ti se pare?

Foto: captura video Youtube

Distribuie pe Facebook
mai multe