Toyota trebuie sa traga tare pe final de an. Pozitia de cel mai mare producator auto din lume ii este pusa in pericol

Toyota trebuie sa traga tare pe final de an. Pozitia de cel mai mare producator auto din lume ii este pusa in pericol
  • Toyota risca sa piarda titlul de cel mai mare producator auto mondial
  • Japonezii au inregistrat vanzari mai mici decat nemtii de la Volkswagen in primele 9 luni ale anului
  • Acestea au fost influentate de evolutia divergenta a celor mai importante piete ale celor doi giganti
Distribuie pe Facebook

Potrivit ultimelor statistici, japonezii de la Toyota au realizat vanzari mai mici decat cele ale nemtilor de la Volkswagen in primele noua luni ale acestui an. Motivul principal ar fi scaderea vanzarilor in Statele Unite.

In ultimii ani, lupta pentru titlul de cel mai mare producator auto la nivel mondial s-a disputat intre doi giganti ai industriei auto: Toyota si Volkswagen. De 4 ani incoace, nemtii au pierdut prestigioasa pozitie fara drept de apel in fata constructorului japonez, dar anul acesta Volkswagen si-ar putea lua revansa.

Chiar daca nemtii se lupta cu urmarile scandalului Dieselgate, in primele noua luni ale anului au vandut mai multe masini la nivel mondial decat cei de la Toyota, care la randul lor se confrunta cu mai multe probleme.

Potrivit Bloomberg, livrarile Toyota au urcat cu 9,4%, la 7,53 milioane de vehicule, in perioada ianuarie-septembrie, in timp ce vanzarile Volkswagen au crescut in aceeasi perioada cu 2,4%, la 7,61 milioane.

Daca acest scenariu continua pana la finalul anului, Toyota va pierde titlul de cel mai mare producator de automobile din lume in favoarea nemtilor din Wolfsburg. Acest lucru se va intampla in mare parte datorita evolutiei divergente a celor mai importante piete externe ale celor doi mari constructori de automobile.

Astfel, in timp ce Toyota se chinuie pe piata din Statele Unite, Volkswagen se descurca extrem de bine si ocupa chiar pozitia de lider in China. Aici, nemtii vand de trei ori mai multe vehicule decat japonezii, mai exact 2,58 milioane in primele noua luni.

Peste Ocean, vanzarile japonezilor au scazut cu 2,4%, la 1,82 milioane de automobile, si au fost influentate in special de scaderea preturilor la benzina, si de cererea redusa inregistrata de hibridul Prius.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 28 Octombrie 2016