Vanzari record pentru Skoda in primul trimestru al anului 2012

Vanzari record pentru Skoda in primul trimestru al anului 2012
Skoda continua sa avanseze pe pietele mondiale. Cifrele financiare inregistrate din ianuarie pana in martie 2012 arata ca marca a atins nu unul, ci doua recorduri de vanzari, in primul trimestru al acestui an.
Distribuie pe Facebook
Luna martie 2012 reprezinta pentru marca SKODA cea mai buna luna de vanzari dintotdeauna, compania inregistrand 95.200 de unitati livrate catre clienti, ceea ce se traduce printr-o crestere de 12,1% fata de perioada similara a anului trecut. Astfel, vanzarile din primul trimestru au cunoscut o crestere de 11,8%, la 242.700 de unitati, acesta devenind cel mai de succes trimestru din cei 117 ani de istorie a marcii SKODA. Cota de piata a marcii a crescut la 1,5% (2011: 1,4%). Unele piete, ca de exemplu: China si India au continuat trendul de succes si au stabilit noi recorduri; Rusia, Europa de Est si majoritatea pietelor din Europa de Vest au inregistrat, de asemenea, cresteri de doua cifre. Totusi, unele piete au prezentat semne de nesiguranta economica conjuncturala.
"SKODA si-a continuat traiectoria ascendenta in martie si in primul trimestru," a spus Jurgen Stackmann, membru al Consiliului de administratie SKODA, responsabil pentru Vanzari si Marketing. "Desi conditiile de piata au fost dificile, la nivel mondial, noi am reusit sa marim vanzarile, rezistand trendului pietei. Aceasta situatie confirma rolul Strategiei noastre de crestere 2018 si este o expresie a dedicarii tuturor angajatilor, importatorilor si distribuitorilor nostri," a spus Stackmann. Apoi a adaugat: "In lunile urmatoare continuam ofensiva de modele si extindem gama de modele".
SKODA a reusit sa creasca in martie 2012 si a rezistat trendului din Europa de Vest, care a fost marcata, in continuare, de o competitie intensa. Desi piata in ansamblu a fost intr-un usor declin, SKODA si-a marit vanzarile cu 1 procent, la aproape 41.500 de autovehicule (martie 2011: 41.100 unitati). Astfel, in Europa de Vest, SKODA a cunoscut o crestere a livrarilor de 3,7% fata de anul anterior, ajungand la un total de aproape 98.500 autovehicule (primul trimestru 2011: 95.000 unitati). Austria (un plus de 23,6%), Marea Britanie (un plus de 22,8%), Franta (un plus de 19,3%), Suedia (un plus de 17,8%), Finlanda (un plus de 17%), Spania (un plus de 12%) si Elvetia (un plus de 9,1%) au inregistrat cele mai mari cresteri din Europa de Vest. In Germania, care este cea mai mare piata la nivel mondial, SKODA a crescut usor vanzarile la 14.500 de autovehicule, continuand si aici, traiectoria de succes.
In martie, Fabia si Octavia au fost cele mai populare modele SKODA din Europa de Vest. Iar Yeti si Roomster au atins cele mai mari rate de crestere, cu plusuri de 10,3% si respectiv 4,7%. Modelul Superb a cunoscut de asemenea o crestere excelenta, de 3,3%.

In Europa de Est, SKODA a realizat, de asemenea, o crestere procentuala puternica in luna martie. Livrarile catre clienti au crescut cu 41,4%, la aproape 11.600 de unitati (martie 2011: 8.200 unitati). In primul trimestru 2012, SKODA a crescut cu 38,7%, la aproape 28.300 autovehicule livrate in Europa de Est (primul trimestru 2011: 20.400 autovehicule). Rusia si-a confirmat rolul de forta motoare a vanzarilor din regiune, iar SKODA si-a continuat in martie, si aici, traiectoria de succes. In Rusia, marca a crescut vanzarile cu 47%, la aproape 8.100 de unitati (martie 2011: 5.500 unitati) si a livrat cu 42,9% mai multe masini comparativ cu perioada similara a anului trecut (primul trimestru 2011: 13.400 unitati), adica 19.200.

Pe piata din Rusia, Octavia a repurtat statutul de cel mai popular model SKODA al lunii martie, cu un total de peste 4.100 de livrari catre clienti (un plus de 39,3%, martie 2011: 3.000). Cifra de vanzari a SUV-ului compact Yeti s-a dublat de la aproape 700 la putin sub 1.400 de unitati. Roomster a avansat cu 126% la aproape 170 de unitati, in timp ce, modelul Superb a crescut cu 51,7%, la putin sub 500 de autovehicule. In Ucraina, SKODA a cunoscut de asemenea, o crestere semnificativa a vanzarilor, in aceeasi luna, inregistrand un procent de crestere de 92,1%, adica un total de 1.700 autovehicule.

In Europa Centrala, SKODA a continuat sa creasca livrarile inregistrate in martie 2012. Vanzarile au crescut cu 6,3% la aproape 11.500 de unitati (martie 2011: 10.800 unitati). In primele trei luni ale anului, SKODA a cunoscut o crestere de 5,5%, in aceasta regiune, la peste 32.600 unitati (primul trimestru 2011: 30.900 unitati). In Republica Ceha, care este piata de origine a marcii, livrarile catre clienti au crescut cu 3,3%, la 5.300 autovehicule, in aceeasi luna (martie 2011: 5.100).

SKODA a rezistat tendintei de declin, care a caracterizat piata de ansamblu poloneza. Astfel, in martie, marca a marit vanzarile cu 9,8%, la un total de 3.600 de autovehicule livrate. In Ungaria si Croatia, SKODA a cunoscut o crestere de doua cifre: 11,5 si respectiv 55,9%. Octavia si-a pastrat titlul de cel mai popular model SKODA din Europa Centrala (5.400 unitati; un plus de 17,2%), in timp ce modelele Yeti (un plus de 24,4%) si Superb (un plus de 10,1%) au atins cele mai mari rate de crestere.

In China, SKODA si-a continuat de asemenea, traiectoria de succes, in aceasta luna, cu livrari catre clienti crescute cu 9,6%, la mai mult de 21.300 autovehicule (martie 2011: aproape 19.500 de unitati). In China, SKODA a atins o rata de crestere de 8,9% si livrari de 59.200 unitati in primul trimestru din 2012 (primul trimestru 2011: 54.400 unitati). Astfel, se confirma din nou statutul Chinei de cea mai mare piata individuala a marcii, din punctul de vedere al vanzarilor.
In martie, Octavia (13.300 unitati; un plus de 18,3%) si Fabia (4.900 unitati, un plus de 32,2%) au fost cele mai populare modele, printre clientii chinezi.

SKODA a repurtat rate mari de crestere si in India, unde vanzarile au crescut cu 64,5% in martie, la aproape 5.000 de autovehicule (martie 2011: 3.000 de unitati) si, in primele trei luni ale anului 2012, cu 40%, ajungand la un total de 11.500 de unitati (primul trimestru 2011: 8.200 de unitati).

Limuzina compacta Rapid, care este disponibila in India de la sfarsitul anului 2011, isi demonstreaza pozitia extrem de populara printre clientii indieni, inregistrand 2.700 de unitati vandute in luna martie 2012, comparativ cu 2.000 de unitati in luna februarie a aceluiasi an. Rapid are o importanta cruciala in cresterea pe care marca si-a propus-o. Este o masina care a fost construita special pentru nevoile clientilor indieni. Cresterea cifrei de vanzare si premiul de "Masina de familie a anului," primit la sfarsitul anului 2011 confirma succesul modelului pe subcontinent.

Totodata, vanzarile au crescut si pe alte piete demonstrand astfel, pozitia puternica a marcii. In Israel, SKODA a inregistrat 1.200 de unitati livrate catre clienti (un plus de 47,9%), in Egipt aproape 800 de unitati (un plus de peste 500%) si 400 de unitati in Australia (un plus de 145,6%).

Livrarile catre clienti ale marcii SKODA, in martie 2012 (in unitati; +/- anual in %):
SKODA Octavia (40.800; +15,2%)
SKODA Fabia (28.000; +2,7%)
SKODA Superb (10.600; -9,0%)
SKODA Yeti (8.900; +28,6%)
SKODA Roomster (3.900; +5,2%)
SKODA Rapid (model vandut exclusiv in India: 2.700; model nou)
SKODA Citigo (model vandut exclusiv in Republica Ceha: 270; model nou)


Livrarile catre clienti ale marcii SKODA, in primul trimestru 2012 (in unitati; +/- in % anual):
SKODA Octavia (109.400; +15,5%)
SKODA Fabia (67.800; +1,9%)
SKODA Superb (27.600; -10,7%)
SKODA Yeti (21.400; +30,4%)
SKODA Roomster (9.400; +10,3%)
SKODA Rapid (model vandut exclusiv in India: 6.200; model nou)
SKODA Citigo (model vandut exclusiv in Republica Ceha: 910; model nou)
Distribuie pe Facebook
mai multe