Volkswagen aniverseaza 43 de milioane de vehicule fabricate, nu toate... manarite

Volkswagen aniverseaza 43 de milioane de vehicule fabricate, nu toate... manarite
  • Masina aniversara este un Touran de culoare alba
  • Scandalul dieselgate are amploare mai mare in SUA
  • In Europa, masurile pentru rezolvarea crize dieselgate se lasa asteptate
Distribuie pe Facebook

In ciuda scandalului in care este bagata pana in gat, compania Volkswagen anunta fabricarea a 43 de milioane de automobile la uzina din Germania, la Wolfsburg. O cifra uriasa, greu de egalat de orice alt producator, la care se adauga si productia la nivel mondial in celelalte uzine din lume.

Nu conteaza ca Volkswagen este in plin scandal Dieselgate si ca este o firma data in judecata din toate partile. Se pare ca exista totusi si motive de bucurie, cum ar fi aniversarea unei cifre rotunde de masini produse in Wolfsburg. E vorba de 43 de milioane de unitati care se fabrica inca din anii '70. Aici, de-a lungul vremii, s-au fabricat celebrele Golfuri, Jetta, Passat, dar si diverse modele ale marcii Audi, cat si modelele noi VW din prezent.

De fapt, un Volkswagen Touran de culoare alba este masina cu numarul 43.000.000 care iese de pe poarta fabricii. O masina ca oricare alta, care ajunge la un client la fel ca oricare altul. Nu este neaparat ceva special cu aceasta masina, pentru ca Volkswagen poate aniversa oricand o cifra rotunda la cate masini face in fiecare ani. Asteptam insa cifra si mai rotunda de 50.000.000...

Dintre toate aceste vehicule, fara indoiala exista si cateva manarite, dotate cu softul mincinos. Si chiar daca limitele impuse la nivel european nu au fost incalcate, realitatea ca sunt vehicule cu softuri montate pentru a insela anumite teste ramane in picioare. Recent, dincolo de ocean, mai multe institutii de stat au obligat compania sa rezolve urgent problemele si sa restituie banii clientilor unde este cazul. Volkswagen a ales sa dea niste vouchere simbolice de cate 500 de dolari si sa recheme in service masinile dotate cu motorul 2.0 TDI ca sa le "rezolve". In Europa insa, masurile inca se lasa asteptate...

Oricum, cu sau fara masini mincinoase, Volkswagen ramane un urias al industriei auto, ca vrem sau ca nu vrem, ca ne place sau nu. Si indiferent de pagubele materiale pe care le va suporta, indiferent de amenzi si despagubiri, Volkswagen va ramane in picioare si va fi in continuare unul din producatorii de varf.

Distribuie pe Facebook
mai multe