Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4

Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4
Intr-un segment dominat de germanul Volkswagen Golf, italienii si francezii lupta din rasputeri pentru a pune mana pe o bucatica din marea prajitura a hatchback-urilor. O victorie in fata constructorului din Wolfsburg este putin probabila, insa la sfarsitul zilei clientela se alege cu un castig nesperat: doar uita-te la ultimele generatii ale modeleleor Alfa Romeo Giulietta si Citroen DS4.
Distribuie pe Facebook
Design Exterior:

Daca nu esti adeptul conservatorismului propus de Volkswagen Golf, solutia vine tot din partea constructorului din Wolfsburg si poarta denumirea de Scirocco. Insa atunci cand vrei ceva mai mult decat styling, atunci cand iti doresti suflet si rafinament, inseamna ca este cazul sa te departezi de modelele germane si sa arunci un ochi in curtea francezilor si/sau a italienilor. Vei ramane fara suflare. Garantat.

Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4

Fiind oaspetele nostru pentru un weekend intreg, modelul Alfa Romeo Giulietta nu mai are nici un secret fata de noi. Liniile elegante si formele fluente ce dau nastere designului exterior ne-au cucerit inca de la bun inceput, insa pe masura ce petreci mai mult timp cu hatchback-ul italian senzatia se amplifica. Atentia acordata detaliilor este pur si simplu fantastica, fiecare componenta parand a fi atent sculptata pentru a crea o armonie totala.

Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4

Iubim in special ideea de nonconformism adoptata de Alfa Romeo Giulietta. Adoram partea frontala si ne-am indragostit ca la 16 ani de partea din spate. De asemenea, tinem sa precizam ca si profilul lateral il adaugam pe lista cu lucruri de indragit la hatchback-ul italian si, intr-un final, tinem sa afirmam ca Alfa Romeo Giulietta poate fi considerata cea mai atragatoare optiune a segmentului hatchback-urilor.

Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4

Exista insa o problema. Senzatia pe care o traim la aparitia capodoperei italiene Alfa Romeo Giulietta tindem sa o simtim si la vederea bijuteriei franceze Citroen DS4. Nu am apucat sa studiem un exemplar mai pe indelete, insa nici nu este prea mare nevoie. Ceea ce vrem sa spunem este ca hatchback-ul constructorului din Hexagon scoate la iveala o senzatie de rafinament nemaiintalnita. Si asta se intampla indiferent de unghiul din care l-ai privi.

Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4

La fel ca si in cazul modelului Alfa Romeo Giulietta, Citroen DS4 nu da dovada de nici o slabiciune estetica. Intregul design exterior a fost armonizat similar unui puzzle, toate elementele stilistice care-l compun scotand la iveala o senzatie de potrivire desavarsita. Si daca exista un detaliu preferat, care ne atrage cel mai mult, acela este cu siguranta... intreg aspectul exterior. Nu de alta, dar in cazul de fata ne este extrem de greu sa ne decidem intre partea frontala, profilul lateral si patea din spate.

Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4

Design Interior:

Ideea de nonconformism a celor doua automobile nu se opreste insa la exterior, ci poate fi regasita si la interior. In cazul modelului Alfa Romeo Giulietta, nonconformismul se manifesta subtil, in special prin forma si designul plansei de bord. Unul dintre punctele forte ale hatchback-ului italian il reprezinta pozitia cd-player-ului, acesta fiind armonios integrat in insertiile de ornament lucios.

Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4

In ceea ce priveste modelul francez, noul Citroen DS4 mizeaza pe ideea de plansa de bord orientata asupra soferului. De asemenea, un alt punct de atractie al hatchback-ului din Hexagon il reprezinta si ceasurile cu aspect futuristic, liniile dramatic-stilizate regasite in partea superioara a bordului si, nu in ultimul rand, scaunele imbracate intr-o piele cu motiv 'bratara de ceas'.

Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4

Date Tehnice:

Referitor la detaliile tehnice, aici avem mai multe aspecte de discutat. Nu vom lua la dezbatut chiar intreaga gama de motorizari, ci ne vom concentra asupra versiunilor de baza, propulsate de motoare pe benzina ce dezvolta 140 cai putere.

Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4

In cazul modelului Alfa Romeo Giulietta, viitorii clienti vor fi serviti cu un propulsor turbo de 1.4 litri, ce produce 120 cai putere la 5.000 rotatii per minut si 206 Newton-Metri la 1.750 rotatii per minut. Intreaga putere este livrata rotilor fata de catre o transmisie manuala cu sase rapoarte, hatchback-ul italian avand nevoie de aproximativ 9.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. De asemenea, acul vitezometrului propune o incursiune pana la pragul celor 195 km/h, in timp ce valorile asociate consumului de carburant sunt urmatoarele: 8.4 l/100 km (urban), 5.3 l/100 (extra-urban), respectiv 6.4 l/100 km (combinat).

Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4

Referitor la hatchback-ul Citroen DS4, meniul tehnic include o unitate de 1.6 litri, aspirata natural, ce pune la dispozitia celui aflat la volan 120 cai putere la 6.000 rotatii per minut si 160 Newton-Metri la 4.250 rotatii per minut. Spre deosebire de modelul italian, hatchback-ul francez este echipat cu o transmisie manuala cu numai cinci trepte. Drept urmare, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 12.2 secunde, in timp ce viteza maxima este de 193 km/h. In ceea ce priveste consumul de carburant, valorile asociate acestui capitol sunt urmatoarele: 8.3 l/100 km (urban), 5.0 l/100 (extra-urban), respectiv 6.2 l/100 km (combinat).

Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4

Ajunsi la final, nu ne mai ramane de specificat decat un singur lucru, si anume preturile celor doua modele: in Romania, Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet pleaca de la 20.400 euro, in timp ce Citroen percepe pentru al sau DS4 1.6 VTi 19.890 euro. Drept urmare, ambele hatchback-uri au preturi similare si, pe cat sunt de diferite, pe atat sunt de asemanatoare. Care ar putea fi insa alegerea ideala? Alfa Romeo Giulietta sau Citroen DS4?

Sondaj

Care este alegerea ta?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze Alfa Romeo Giulietta versus Citroen DS4
mai multe
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 18 Ianuarie 2012