Alpina B4 vs BMW M4: Ce alegi si de ce?

Alpina B4 vs BMW M4: Ce alegi si de ce?
Unii prefera sportivitatea, altii subtilitatea. Unii cauta performanta absoluta, altii exclusivitatea garantata. Unii s-au convertit la noua "religie" BMW M4 Coupe, in timp ce altii au ramas la prima lor dragoste: Alpina B4 Bi-Turbo. Tu in care categorie te incadrezi?
Distribuie pe Facebook

Alpina B4 Bi-Turbo

Alpina B4 BiTurbo CoupeAlpina B4 BiTurbo Coupe

Alpina B4 BiTurbo Coupe

Avand la baza modelul 435i Coupe, noul Alpina B4 Bi-Turbo nu ne rezerva nici un fel de surpriza majora atunci cand vine vorba de motorizarea sa. Astfel, sub capota creatiei semnate de tunerul german isi face veacul tot o unitate supraalimentata cu sase cilindri in linie si capacitate de trei litri care, in urma mai multor imbunatatiri, ofera un total de 410 CP si 600 Nm.

Valorile maxime ajung catre rotile spate prin intermediul unei cutii automate ZF cu opt rapoarte, iar primii 100 km/h vin dupa numai 4.2 secunde. Timpul necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h poate cobori insa pana la patru secunde in cazul in care clientul opteaza pentru versiunea cu tractiune integrala. In ambele cazuri, acul vitezometrului este capabil de o incursiune pana la 303 kilometri pe ora.

In afara celor mai sus mentionate, lista cu bunatati tehnice si mecanice propusa de noul B4 Bi-Turbo mai include si o suspensie dotata cu amortizoare ajustabile in patru moduri diferite (Eco Pro, Comfort, Sport, Sport+), dar si un sistem de franare inzestrat atat cu discuri de 370, respectiv 345 milimetri, cat si cu etriere din aluminiu, in patru, respectiv doua pistonase.

Cat despre aspectul vizual, creatia tunerului german nu mai are nevoie de nici un fel de introducere sau prezentare, meniul exterior incluzand si in cazul de fata modificari dintre cele mai fine si rafinate. Asadar, nu ar fi de mirare ca prelungirea atasata spoilerului fata, difuzorul de aer din echiparea spoilerului spate sau eleronul destinat portbagajului sa treaca... complet neobservate.

Nu de alta, dar toate privirile vor fi atintite catre jantele pe 20 inch, cu design multispita, si interiorul ce abunda in piele de cea mai buna calitate, respectiv lemn masiv. Pretul acestei elegante performante? De la 68.600 euro!

BMW M4 Coupe

BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe - GALERIE FOTOBMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe - GALERIE FOTO

BMW M4 vs Lexus RC-F

Daca Alpina B4 Bi-Turbo prefera sa-si ascunde caracterul dinamic sub o mantie de lux, noul BMW M4 Coupe a ales sa joace cu cartile pe masa. Prizele supradimensionate ale spoilerului fata, capota bombata a motorului, aripile laterale proeminente si difuzorul posterior remarcabil anunta intentiile de cucerire si dominare ale automobilului bavarez inca de la prima sa aparitie.

De asemenea, inlocuitorul modelului M3 E92 mai iese in evidenta si prin plafonul realizat din fibra de carbon, lista cu atractii atractii principale continuand cu oglinzile laterale agresiv-stilizate, eleronul integrat in design-ul portbagajului si, nu in ultimul rand, cu jantele pe 18 inch sau, optional, pe 19 inch. Asta la nivel de exterior. La nivel de interior, volanul in trei spite, accentele de carbon si scaunele fata sport fac legea.

Daca aducem in discutie aspectul tehnic, noul BMW M4 Coupe surprinde in special prin propulsorul sau twin-turbo in sase cilindri, oferit in premiera absoluta pe automobilul sport bavarez de clasa medie. Si totusi, asteptarea pare sa fie meritat pe deplin, daca tinem cont ca inginerii producatorului din Munchen au reusit sa stoarca din motorizarea de numai trei litri aproximativ 431 cai putere si 550 Newton-Metri.

Trecand mai departe, descoperim ca inlocuitorul modelului M3 E92 este disponibil in continuare atat in compania unei transmisii manuale cu sase trepte, cat si alaturi de o cutie automata cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj, diferenta de performante dintre cele doua versiuni fiind de 0.2 secunde pentru sprintul 0 - 100 km/h (4.3 secunde versus 4.1 secunde). In ambele cazuri, viteza maxima este limitata la 250 de kilometri pe ora.

Ajunsi la final, reamintim ca noul BMW M4 Coupe se bucura exclusiv de prezenta unui sistem de tractiune spate, reteta magica incheindu-se in cele din urma cu diferentialul activ, suspensia ajustabila in trei moduri diferite - Comfort, Sport and Sport+ - si sistemul de franare cu discuri carbon-ceramice. Sa reamintim si de greutatea mai mica de 1.497 de kilograme sau pretul de pornire de 72.200 euro?

Concluzia:

Alpina B4 BiTurbo CoupeBMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe - GALERIE FOTO

Pe cat de asemanatoare, pe atat de diferite sunt modelele Alpina B4 Bi-Turbo si BMW M4 Coupe. Daca primul pune accentul pe eleganta si confort, fara a neglija insa pasiunea pentru sportivitatea a clientilor sai, cel din urma pare sa fi fost conceput pentru a depasi cu brio orice fel de provocare. Sau, cel putin, aceasta este parerea noastra cu privire la cele doua automobile.

Intr-o alta ordine de idei, care este favoritul tau?

Sondaj

Care este alegerea ta?

Distribuie pe Facebook
mai multe