Alpina B4 vs BMW M4: Ce alegi si de ce?
Alpina B4 Bi-Turbo
Avand la baza modelul 435i Coupe, noul Alpina B4 Bi-Turbo nu ne rezerva nici un fel de surpriza majora atunci cand vine vorba de motorizarea sa. Astfel, sub capota creatiei semnate de tunerul german isi face veacul tot o unitate supraalimentata cu sase cilindri in linie si capacitate de trei litri care, in urma mai multor imbunatatiri, ofera un total de 410 CP si 600 Nm.
Valorile maxime ajung catre rotile spate prin intermediul unei cutii automate ZF cu opt rapoarte, iar primii 100 km/h vin dupa numai 4.2 secunde. Timpul necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h poate cobori insa pana la patru secunde in cazul in care clientul opteaza pentru versiunea cu tractiune integrala. In ambele cazuri, acul vitezometrului este capabil de o incursiune pana la 303 kilometri pe ora.
In afara celor mai sus mentionate, lista cu bunatati tehnice si mecanice propusa de noul B4 Bi-Turbo mai include si o suspensie dotata cu amortizoare ajustabile in patru moduri diferite (Eco Pro, Comfort, Sport, Sport+), dar si un sistem de franare inzestrat atat cu discuri de 370, respectiv 345 milimetri, cat si cu etriere din aluminiu, in patru, respectiv doua pistonase.
Cat despre aspectul vizual, creatia tunerului german nu mai are nevoie de nici un fel de introducere sau prezentare, meniul exterior incluzand si in cazul de fata modificari dintre cele mai fine si rafinate. Asadar, nu ar fi de mirare ca prelungirea atasata spoilerului fata, difuzorul de aer din echiparea spoilerului spate sau eleronul destinat portbagajului sa treaca... complet neobservate.
Nu de alta, dar toate privirile vor fi atintite catre jantele pe 20 inch, cu design multispita, si interiorul ce abunda in piele de cea mai buna calitate, respectiv lemn masiv. Pretul acestei elegante performante? De la 68.600 euro!
BMW M4 Coupe
Daca Alpina B4 Bi-Turbo prefera sa-si ascunde caracterul dinamic sub o mantie de lux, noul BMW M4 Coupe a ales sa joace cu cartile pe masa. Prizele supradimensionate ale spoilerului fata, capota bombata a motorului, aripile laterale proeminente si difuzorul posterior remarcabil anunta intentiile de cucerire si dominare ale automobilului bavarez inca de la prima sa aparitie.
De asemenea, inlocuitorul modelului M3 E92 mai iese in evidenta si prin plafonul realizat din fibra de carbon, lista cu atractii atractii principale continuand cu oglinzile laterale agresiv-stilizate, eleronul integrat in design-ul portbagajului si, nu in ultimul rand, cu jantele pe 18 inch sau, optional, pe 19 inch. Asta la nivel de exterior. La nivel de interior, volanul in trei spite, accentele de carbon si scaunele fata sport fac legea.
Daca aducem in discutie aspectul tehnic, noul BMW M4 Coupe surprinde in special prin propulsorul sau twin-turbo in sase cilindri, oferit in premiera absoluta pe automobilul sport bavarez de clasa medie. Si totusi, asteptarea pare sa fie meritat pe deplin, daca tinem cont ca inginerii producatorului din Munchen au reusit sa stoarca din motorizarea de numai trei litri aproximativ 431 cai putere si 550 Newton-Metri.
Trecand mai departe, descoperim ca inlocuitorul modelului M3 E92 este disponibil in continuare atat in compania unei transmisii manuale cu sase trepte, cat si alaturi de o cutie automata cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj, diferenta de performante dintre cele doua versiuni fiind de 0.2 secunde pentru sprintul 0 - 100 km/h (4.3 secunde versus 4.1 secunde). In ambele cazuri, viteza maxima este limitata la 250 de kilometri pe ora.
Ajunsi la final, reamintim ca noul BMW M4 Coupe se bucura exclusiv de prezenta unui sistem de tractiune spate, reteta magica incheindu-se in cele din urma cu diferentialul activ, suspensia ajustabila in trei moduri diferite - Comfort, Sport and Sport+ - si sistemul de franare cu discuri carbon-ceramice. Sa reamintim si de greutatea mai mica de 1.497 de kilograme sau pretul de pornire de 72.200 euro?
Concluzia:
Pe cat de asemanatoare, pe atat de diferite sunt modelele Alpina B4 Bi-Turbo si BMW M4 Coupe. Daca primul pune accentul pe eleganta si confort, fara a neglija insa pasiunea pentru sportivitatea a clientilor sai, cel din urma pare sa fi fost conceput pentru a depasi cu brio orice fel de provocare. Sau, cel putin, aceasta este parerea noastra cu privire la cele doua automobile.
Intr-o alta ordine de idei, care este favoritul tau?
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei