BMW i8 versus concurenta pe benzina. Ce alegi si de ce?

BMW i8 versus concurenta pe benzina. Ce alegi si de ce?
Noul BMW i8, primul supercar hibrid disponibil publicului larg, are un pret de pornire de 126.000 de euro. Mult sau putin, depinde de buzunarul fiecaruia dintre noi; cert e ca in schimbul acestei sume de bani exista numeroase optiuni demne de luat in seama, precum Audi R8 sau Porsche 911.
Distribuie pe Facebook

BMW i8

BMW i8 - Galerie FotoBMW i8 - Galerie Foto

BMW i8 - Galerie Foto

Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamna anului trecut, noul BMW i8 candideaza cu mari sanse de reusita la titlul de "Cel mai inedit supercar al momentului", automobilul bavarez de inalta performanta fiind - cel mai probabil - primul si singurul reprezentant al acestui segment care se poate "lauda" cu serviciile unei motorizari cu doar trei cilindri.

Vorbim mai exact de o motorizare turbo in trei cilindri si cu capacitate de 1.5 litri, care furnizeaza rotilor spate nici mai mult, nici mai putin de 231 cai putere. Si atunci, ce este atat de super la noul BMW i8? Ei bine, spre deosebire de rivalii sai, automobilul bavarez de inalta performanta se mai bucura si de prezenta unui al doilea motor, de tip electric si cu 131 CP in dreptul puterii maxime.

Un simplu calcul releva faptul ca soferul noului BMW i8 dispune de un total de 362 cai putere, in timp ce valoarea cuplului este de 570 Newton-Metri. Asadar, in ciuda faptului ca are nevoie de numai 2.1 litri de carburant pentru a parcurge clasica distanta de 100 de kilometri, automobilul bavarez de inalta performanta accelereaza de la 0 la 100 km/h in fix 4.4 secunde.

Iar vestile bune nu se opresc aici. Nu de alta, dar tot pe lista cu atractii principale mai avem de bifat si celula de siguranta realizata din fibra de carbon, un detaliu pe care nu il intalnesti chiar la fiecare pas nici macar in segmentul destinat supercarurilor. La constructia aceluiasi BMW i8 a mai fost folosit, de asemenea, si aluminiu, rezultatul final constand intr-o greutate mai mica de 1.5 tone.

Audi R8

Audi R8 Facelift - Galerie FotoAudi R8 Facelift - Galerie Foto

Audi R8 Facelift - Galerie Foto

Chiar daca se apropie cu pasi repezi de finalul carierei sale, actualul Audi R8 ramane in continuare o optiune demna de luat in seamna atunci cand vine vorba de alegerea unui automobil cu aspect si performante deosebite. Primul supercar din istoria constructorului de automobile din Ingolstadt este disponibil la vanzare in doua versiuni de motorizare si are preturi de pornire ce urca pana la 174.400 de euro.

Cea mai apropiata alternativa la noul BMW i8 o reprezinta versiunea Audi R8 V8 FSI S tronic, care porneste de la 120.700 euro. Ce primesc clientii in schimbul acestei sume de bani? Pai, in primul si in primul rand, o unitate aspirata V8 FSI de 4.2 litri, livrata in compania unei transmisii automate cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj (PS: tot asa ceva intalnim si la nivelul automobilului bavarez de inalta performanta).

In cazul de fata, valorile maxime includ 430 CP si 430 Nm, sistemul de tractiune integrala oferit in mod standard contribuind si el decisiv la realizarea sprintului 0 - 100 km/h in 4.3 secunde. In plus, spre deosebire de rivalul sau din Munchen, primul supercar din istoria constructorului de automobile din Ingolstadt nu adopta o limitare a vitezei la 250 km/h, astfel ca pasagerii pot avea in orice moment parte de o incursiune de pana la 300 km/h.

Cat despre informatiile referitoare la celelalte aspecte, nu putem spune decat ca modelul Audi R8 V8 FSI S tronic cantareste undeva in jurul a 1.660 de kilograme, si asta in ciuda faptului ca foloseste o structura din aluminiu. In ceea ce priveste consumul mediu de carburant, daca tot am apucat sa-l precizam la noul BMW i8, atunci mentionam si ca primul supercar din istoria constructorului de automobile din Ingolstadt "inregistreaza" 12.4 l / 100 km.

Porsche 911

Porsche 911 Carrera 4Porsche 911 Carrera 4

Porsche 911 Carrera 4

Plictisit de atatea Audi-uri si BMW-uri? Adevarul este ca de ce sa arunci peste 100.000 de euro pe una dintre cele doua marci de volum atunci cand poti opta pentru ceva mult mai exclusivist, precum un Porsche? Pentru o suma de aproximativ 116.000 de euro poti cumpara un 911 Carrera 4S de toata frumusetea, la care se mai adauga si o serie de performante mai mult decat impresionante.

Performante garantate de un propulsor aspirat de 3.8 litri si 400 de cai putere, acompaniat atat de o cutie automata cu dublu ambreiaj si sapte trepte de viteza, cat si de un sistem de tractiune integrala. Care performante? O acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4.3 secunde, gata sa coboare pana la 4.1 secunde in cazul in care se opteaza si pentru pachetul Sport Chrono de circa 1.600 de euro, dar si o viteza maxima de 297 kilometri pe ora

Tot la capitolul specificatii tehnice mai avem de trecut in revista si masa de 1.465 de kilograme, cei interesati de consumul mediu de carburant avand de "infruntat" o valoare de 9.1 litri la 100 de kilometri. Ar mai fi ceva de spus cu privire la supercarul producatorului german de autoturisme din Stuttgart? Am putea aduce in discutie liniile si formele stilistice, insa am putea cadea in subiectivism daca am afirma ca cea mai noua generatie a legendarului Porsche 911 este cea mai reusita din acest punct de vedere.

Si uite asa, am ajuns la momentul zero al acestui versus, unde fiecare isi voteaza favoritul.

Sondaj

Care este alegerea ta?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (24) Poze Porsche 911 Carrera 4
mai multe
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 3 Iunie 2014