Citroen DS3 versus Alfa Romeo MiTo

Indiferent de unghiul din care este privit, recent-lansatul Citroen DS3 se remarca in special prin formele sale deloc conventionale. Prezentat ca o versiune premium a popularului C3, hatchback-ul constructorului francez atrage toate privirile asupra sa prin elemente stilistice originale, precum blocurile optice atent sculptate si capota motorului bombata catre exterior. De asemenea, nu vor trece neobservate nici oglinzile laterale pozitionate in partea superioara a usii, designerii Citroen renuntand la forma clasica din jurul montantului A.
Dar, mai important de atat, designul noului DS3 denota sportivitate - un element principal de atractie in randul tinerilor din ziua de astazi. Mai exact, hatchback-ul constructorului francez se bucura in partea din fata de prezenta unei grile de dimensiuni mai mult decat generoase - incadrata de ornamente cromate. Tot la acest capitol precizam si proiectoarele, respectiv LED-urile pozitionate vertical, ce se 'cufunda' in interiorul unor linii ce par a da nastere la fante de aer.
In lateral, forma neconventionala a geamurilor spate cucereste inca de la prima aparitie, pachetul fiind completat de jantele cu design unic. La final, portbagajul se lauda cu un design usor bombat, linia plafonului este continuata de un eleron atragator, in timp ce luneta... ei bine, luneta coexista in armonie totala cu geamurile spate.
In cazul micului Alfa Romeo MiTo, analiza aspectului estetic pare mult mai usoara. Mai exact, constructorul italian si-a inzestrat hatchback-ul cu aceleasi linii si forme curgatoare cu care ne-a obisnuit deja. In partea frontala, grila radiatorului face ca pozitionarea centrala a numarului de inmatriculare sa devina imposibila, aceasta despartind si prizele de aer ale spoilerului.
Un alt element atractiv se regaseste in persoana farurilor asemanatoare unor ochi de pisica, in timp ce stopurile complet rotunde ne duc cu gandul departe, la exclusivistul supercar 8C Competizione. Revenind insa la micul MiTo, tinem neaparat sa precizam ca nu ne putem lua ochii nici de la designul portbagajului care, impreuna cu eleronul pentru plafon si prelungirea spoilerului, da nastere unui aspect exterior de-a dreptul incitant.
Este adevarat, poate ca hatchback-ul celor de la Alfa Romeo se bucura de linii si forme ceva mai simple, fara prea multe artificii stilistice, insa sa afirmi ca modelul italian este banal sau nu iese deloc in evidenta poate fi o greseala. O mare greseala.
Design Interior:
Asa cum era de asteptat, ambele modele au primit un interior pe masura exteriorului lor. Daca hatchback-ul francez isi va primi pasagerii intr-o atmosfera moderna, cu tenta usor futurista, modelul italian este alegerea perfecta pentru acei clienti care pun valoare pe elementele clasice, acompaniate pe ici-colo de atingerile contemporane.
Disponibile exclusiv in versiuni cu trei usi, atat noul Citroen DS3, cat si Alfa Romeo Mito promit sa gazduiasca in al lor cockpit pana la cinci adulti. Cinci adulti rasfatati cu materaile placute la atingere, gadget-uri de ultima generatie si un ampatament de 2.464, respectiv 2.511 milimetri.
Date Tehnice:
Desi ambele modele pot fi echipate si cu motorizari puternice - de exemplu: 1.6 turbo de 150 CP pentru DS3, respectiv 1.4 turbo de 170 CP pentru MiTo, am tinut sa punem fata in fata versiunile ce ascund sub capota cele mai eficiente motoare din punct de vedere al consumului de carburant. Asadar, intrebarea este urmatoarea: Citroen DS3 1.6 HDI 90 sau Alfa Romeo MiTo 1.3 MJet?
Pentru a afla insa raspunsul, este necesar sa aruncam o privire asupra informatiilor de ordin tehnic. Pe scurt, asa cum o sugereaza si denumirea sa, motorizarea hatchback-ului francez are o capacitate cilindrica de 1.6 litri si produce aproximativ 90 CP la 4.000 rpm, respectiv 230 Nm la 1.750 rpm. Acompaniat de o transmisie manuala in cinci trepte, motorul in patru cilindri propulseaza atragatoarea caroserie a DS3-ului de la 0 la 100 km/h in 11.3 secunde. De asemenea, viteza maxima este de 182 km/h, consumul mediu de carburant se situeaza in jurul valorii de 3.6 litri la 100 de kilometri, in timp ce emisiile de dioxid de carbon masoara 95 de grame per kilometru.
Referitor la Alfa Romeo MiTo, hatchback-ul italian se bucura de serviciile unei unitati in patru cilindri, cu o capacitate de 1.3 litri, ce promite sa livreze celui aflat la volan undeva in jurul a 95 CP la 4.000 rpm si 200 Nm la 1.500 rpm. Si in cazul de fata puterea ajunge la roti prin intermediul unei transmisii manuale cu cinci rapoarte, acceleratia de la 0 la 100 km/h realizandu-se in 11.6 secunde. La capitolul viteza maxima, constructorul din Torino anunta valorea de 180 km/h. In plus, consumul de carburant mediu inregistrat este de 4.3 litri la 100 kilometri, in timp ce emisiile de dioxid de carbon numara 112 grame per kilometru.
Asemanatoare ca pret (19.151 euro pentru Citroen DS3, respectiv 18.700 pentru Alfa Romeo MiTo), atragatoare ca design si eficiente din punct de vedere al consumului, cele doua automobile concureaza in mod direct in segmentul masinilor mici. Care este insa preferatul tau?
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
-
Covorase auto volvo v90 2016-prezent frogum 3d 399 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Motor ford focus 2 1.6 benzina 2006 peugeot 307 407 3500 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei


