Estoque ori Urus: Ce model ar trebui sa construiasca Lamborghini?
Ca cei de la Lamborghini viseaza la extinderea gamei lor de modele - constituita actualmente din V10-le Gallardo si V12-le Aventador, nu mai reprezinta nici un secret pentru nimeni. Acest semnal ne-a fost dat chiar acum mai bine de trei ani, atunci cand constructorul din Sant'Agata Bolognese a dezvaluit in cadrul Salonului Auto de la Paris conceptul Estoque.
Timpul insa a trecut, iar o versiune de productie nu s-a materializat nici macar pana in zilele noastre. Ba chiar mai mult de-atat, super-sedanul italian s-a trezit si cu un rival pe masura - SUV-ul Urus, prezentat in premiera mondiala la inceputul acestei saptamani, cu ocazia Salonului Auto de la Beijing.
Lamborghini Estoque:
In ciuda faptului ca nu a mai oferit pana-acum nici un sedan clientilor sai, italienii de la Lamborghini au facut o treaba excelenta cu conceptul Estoque.
Dezvaluit in cadrul editiei 2008 a Salonului Auto de la Paris, primul automobil cu patru usi si patru locuri din istoria recenta a constructorului din Sant'Agata Bolognese a reusit sa impresioneze audienta in special datorita designului sau. Un design agresiv, dar elegant in acelasi timp, scos in evidenta de numeroase detalii estetice - blocurile optice inzestrate cu tehnologia LED, prizele de dimensiuni mai mult decat generoase incorporate la nivelul spoilerului fata, aripile laterale proeminente, jantele pe 22, respectiv 23 inci (fata / spate) si tips-urile evacuarii pozitionate central fiind dintre cele mai reprezentative.
De asemenea, impresia de dominare creata in jurul conceptului Lamborghini Estoque se datoreaza si proportiilor caroseriei, ce moasa 5.15 metri in lungime, 1.99 metri in latime si, cel mai important, doar 1.35 metri in inaltime. In plus, bucurandu-se de un ampatament de aproximativ trei metri, super-sedanul constructorului din Sant'Agata Bolognese poate gazdui, intr-un confort demn de o limuzina, pana la patru pasageri. Patru pasageri tratati cu scaune individuale, consola ce se-ntinde de-a lungului intregului cockpit, insertii de piele Nappa, sistem audio de inalta fidelitate, sistem multimedia si nu numai.
Fiind mai mult un exercitiu de design, conceptul Lamborghini Estoque nu si-a dezvaluit niciodata secretele tehnice, compania italiana preferand sa afirme doar ca modelul sau poate gazdui sub capota numeroase motorizari, printre care si V10-le de pe Gallardo LP560-4, un V8 turbo, un V8 hibrid sau... un propulsor diesel.
Lamborghini Urus:
Daca segmentul limuzinelor a reprezentat un mister pentru Lamborghini pana in anul 2008, nu acelasi lucru se poate spune si despre lumea SUV-urilor. Mai exact, in perioada 1986 - 1993, compania italiana si-a delectat clientii cu modelul LM002, un automobil dotat cu motor V12 si forme patratoase, ce i-au adus titulatura de 'Rambo Lambo'.
Pentru noul sau SUV insa, constructorul din Sant'Agata Bolognese a schimbat complet reteta, conceptul Lamborghini Urus aducandu-ne oarecum aminte de modelul bavarez BMW X6. Ba chiar mai mult de-atat, suntem tentati sa afirmam ca ultima creatie a italienilor poate fi considerata un fel de copil nelegitim al unei relatii nefiresti, dintre un BMW X6 si un Range Rover Evoque. Lasand insa la o parte aceasta chestiune, nu exista nici cea mai mica urma de indoiala ca noul Urus nu ar fi un Lamborghini autentic. Iar drept dovada stau liniile angulare, culoarea excentrica si interiorul dramatic-stilizat, detalii stilistice influentate de recent-lansatele Aventador LP700-4, respectiv Aventador J.
De asemenea, tot pe lista cu atractii principale putem inscrie si multiplele insertii de fibra de carbon - insertii de fibra de carbon prezente atat la interior, cat si la exterior, elementele aerodinamice active - prelungirea spoilerului fata si eleronul pentru plafon pot fi ajustate in diverse pozitii, blocurile optice inzestrate cu tehnologia LED si, nu in ultimul rand, jantele pe 24 inci, gazduite de aripi de dimensiuni mai mult decat generoase.
La fel ca si in cazul super-sedanului Estoque, Lamborghini nu a asociat conceptul Urus cu nici un fel de motorizare, italienii multumindu-se sa afirme doar ca ultima lor creatie beneficiaza de 600 cai putere. Lasand insa in urma informatiile oficiale si indreptandu-ne catre zona speculatiilor, suntem tentati sa afirma ca versiunea de productie a conceptului Urus (asta in cazul in care Lamborghini va da unda verde acestui proiect) va ascunde sub capota un V8 twin-turbo. Poate chiar V8-ul twin-turbo de patru litri lansat-recent, ce se regaseste si sub capota unor anumite modele Audi, respectiv Bentley. De asemenea, nu este exclusa nici posibilitatea unui V10 - ca acesta va fi natural aspirat sau supraalimentat, ramane de vazut, sau chiar a unui hibrid.
Asadar, cam acestea ar fi optiunile pe care le are compania italiana cu privire la cel de-al treilea model din gama sa. Conform ultimelor zvonuri, Lamborghini prefera la acest moment conceptul Urus, insa nici proiectul Estoque nu si-a spus ultimul cuvant, super-sedanul din Sant'Agata Bolognese fiind inca in carti.
In cazul in care ai avea in maini puterea de decizie, care ar fi alegerea ta? Ai opta pentru introducerea in productie a limuzinei Estoque sau a SUV-ului Urus? Care dintre cele automobile ti se pare mai atractiv si, nu in ultimul rand, mai fezabil? De ce?
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Renault megane 16v 2006 2000 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei