Estoque ori Urus: Ce model ar trebui sa construiasca Lamborghini?

Ca cei de la Lamborghini viseaza la extinderea gamei lor de modele - constituita actualmente din V10-le Gallardo si V12-le Aventador, nu mai reprezinta nici un secret pentru nimeni. Acest semnal ne-a fost dat chiar acum mai bine de trei ani, atunci cand constructorul din Sant'Agata Bolognese a dezvaluit in cadrul Salonului Auto de la Paris conceptul Estoque.
Timpul insa a trecut, iar o versiune de productie nu s-a materializat nici macar pana in zilele noastre. Ba chiar mai mult de-atat, super-sedanul italian s-a trezit si cu un rival pe masura - SUV-ul Urus, prezentat in premiera mondiala la inceputul acestei saptamani, cu ocazia Salonului Auto de la Beijing.
Lamborghini Estoque:
In ciuda faptului ca nu a mai oferit pana-acum nici un sedan clientilor sai, italienii de la Lamborghini au facut o treaba excelenta cu conceptul Estoque.
Dezvaluit in cadrul editiei 2008 a Salonului Auto de la Paris, primul automobil cu patru usi si patru locuri din istoria recenta a constructorului din Sant'Agata Bolognese a reusit sa impresioneze audienta in special datorita designului sau. Un design agresiv, dar elegant in acelasi timp, scos in evidenta de numeroase detalii estetice - blocurile optice inzestrate cu tehnologia LED, prizele de dimensiuni mai mult decat generoase incorporate la nivelul spoilerului fata, aripile laterale proeminente, jantele pe 22, respectiv 23 inci (fata / spate) si tips-urile evacuarii pozitionate central fiind dintre cele mai reprezentative.
De asemenea, impresia de dominare creata in jurul conceptului Lamborghini Estoque se datoreaza si proportiilor caroseriei, ce moasa 5.15 metri in lungime, 1.99 metri in latime si, cel mai important, doar 1.35 metri in inaltime. In plus, bucurandu-se de un ampatament de aproximativ trei metri, super-sedanul constructorului din Sant'Agata Bolognese poate gazdui, intr-un confort demn de o limuzina, pana la patru pasageri. Patru pasageri tratati cu scaune individuale, consola ce se-ntinde de-a lungului intregului cockpit, insertii de piele Nappa, sistem audio de inalta fidelitate, sistem multimedia si nu numai.
Fiind mai mult un exercitiu de design, conceptul Lamborghini Estoque nu si-a dezvaluit niciodata secretele tehnice, compania italiana preferand sa afirme doar ca modelul sau poate gazdui sub capota numeroase motorizari, printre care si V10-le de pe Gallardo LP560-4, un V8 turbo, un V8 hibrid sau... un propulsor diesel.
Lamborghini Urus:
Daca segmentul limuzinelor a reprezentat un mister pentru Lamborghini pana in anul 2008, nu acelasi lucru se poate spune si despre lumea SUV-urilor. Mai exact, in perioada 1986 - 1993, compania italiana si-a delectat clientii cu modelul LM002, un automobil dotat cu motor V12 si forme patratoase, ce i-au adus titulatura de 'Rambo Lambo'.
Pentru noul sau SUV insa, constructorul din Sant'Agata Bolognese a schimbat complet reteta, conceptul Lamborghini Urus aducandu-ne oarecum aminte de modelul bavarez BMW X6. Ba chiar mai mult de-atat, suntem tentati sa afirmam ca ultima creatie a italienilor poate fi considerata un fel de copil nelegitim al unei relatii nefiresti, dintre un BMW X6 si un Range Rover Evoque. Lasand insa la o parte aceasta chestiune, nu exista nici cea mai mica urma de indoiala ca noul Urus nu ar fi un Lamborghini autentic. Iar drept dovada stau liniile angulare, culoarea excentrica si interiorul dramatic-stilizat, detalii stilistice influentate de recent-lansatele Aventador LP700-4, respectiv Aventador J.
De asemenea, tot pe lista cu atractii principale putem inscrie si multiplele insertii de fibra de carbon - insertii de fibra de carbon prezente atat la interior, cat si la exterior, elementele aerodinamice active - prelungirea spoilerului fata si eleronul pentru plafon pot fi ajustate in diverse pozitii, blocurile optice inzestrate cu tehnologia LED si, nu in ultimul rand, jantele pe 24 inci, gazduite de aripi de dimensiuni mai mult decat generoase.
La fel ca si in cazul super-sedanului Estoque, Lamborghini nu a asociat conceptul Urus cu nici un fel de motorizare, italienii multumindu-se sa afirme doar ca ultima lor creatie beneficiaza de 600 cai putere. Lasand insa in urma informatiile oficiale si indreptandu-ne catre zona speculatiilor, suntem tentati sa afirma ca versiunea de productie a conceptului Urus (asta in cazul in care Lamborghini va da unda verde acestui proiect) va ascunde sub capota un V8 twin-turbo. Poate chiar V8-ul twin-turbo de patru litri lansat-recent, ce se regaseste si sub capota unor anumite modele Audi, respectiv Bentley. De asemenea, nu este exclusa nici posibilitatea unui V10 - ca acesta va fi natural aspirat sau supraalimentat, ramane de vazut, sau chiar a unui hibrid.
Asadar, cam acestea ar fi optiunile pe care le are compania italiana cu privire la cel de-al treilea model din gama sa. Conform ultimelor zvonuri, Lamborghini prefera la acest moment conceptul Urus, insa nici proiectul Estoque nu si-a spus ultimul cuvant, super-sedanul din Sant'Agata Bolognese fiind inca in carti.
In cazul in care ai avea in maini puterea de decizie, care ar fi alegerea ta? Ai opta pentru introducerea in productie a limuzinei Estoque sau a SUV-ului Urus? Care dintre cele automobile ti se pare mai atractiv si, nu in ultimul rand, mai fezabil? De ce?
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei


