Opel Astra OPC versus Ford Focus ST

Opel Astra OPC versus Ford Focus ST
Cu ultimele generatii ale modelelor Opel Astra OPC si Ford Focus ST disponibile la vanzare, lupta data in segmentul hot-hatch-urilor este pe cale sa devina mai aprinsa ca niciodata.
Distribuie pe Facebook
In cazul in care visezi la un automobil de clasa compacta, cu design atragator si performante de invidiat, ultima generatie a modelului Opel Astra OPC se anunta a fi alegerea perfecta. Hot-hatch-ul constructorului din Russelsheim ascunde sub capota un propulsor turbo mai puternic ca niciodata ("cel mai puternic motor pe benzina cu patru cilindri de pe piata europeana din punct de vedere al cuplului specific generat", daca citam compania germana), ce pune la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 280 cai putere si 400 Newton-Metri.

Opel Astra OPC - Video Oficial



Pe de cealalta parte, nici americanii de la Ford nu au stat degeaba, ci au trimis Focus-ul ST pe campul de lupta intr-o generatie complet noua si cu 25 CP in plus. De asemenea, hot-hach-ul comercializat pana acum doar pe taramul Batranului Continent s-a transformat brusc intr-un automobil vandut la nivel mondial, ceea ce inseamna ca ar trebui sa isi gaseasca cel putin la fel de multi adepti precum rivalul sau Opel Astra OPC. Daca va fi asa sau nu, ramane de vazut. Un lucru este insa cert: indiferent de modelul pentru care vor opta, viitorii clienti vor avea cel mai probabil doar de castigat.

Ford Focus ST - Video Oficial


Opel Astra OPC:

Dezvaluit in premiera mondiala in urma cu numai cateva luni, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, noul Opel Astra OPC este si cel mai puternic Astra creat vreodata. Mai mult de-atat, conform constructorului german, hot-hatch-ul din Russelsheim se poate lauda si cu titlul de cel mai puternic automobil de pe piata europeana - din punct de vedere al cuplului motor, echipat cu un propulsor patru cilindri.

Opel Astra OPC versus Ford Focus ST

Cu toate aceste precizari facute, este momentul sa facem si o trecere in revista a cifrelor puse la dispozitie. Intr-o alta ordine de idei, ultima generatie a modelului Opel Astra OPC se bucura de serviciile unui 2.0 turbo capabil sa produca pana la 280 cai putere si 400 Newton-Metri. Transmisia impunatoarelor valori catre rotile fata se face prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte, hot-hatch-ul constructorului din Russelsheim avand nevoie de numai sase secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Viteza maxima este de 250 km/h, iar consumul de carburant se invarte in jurul valorii de 8.1 litri la 100 km. Suna bine, nu-i asa?

Opel Astra OPC versus Ford Focus ST

Dar lista cu atractii principale nu se incheie aici. In afara unor performante impresionante, ultimul Opel Astra OPC isi mai serveste clientii si cu un design emotionant. Mai exact, modelul german de performanta se remarca printr-un nou kit aerodinamic si jante de dimensiuni mai mult decat generoase, ambele proiectate pentru a asigura un maximum de placere vizuala. De asemenea, elementele cu tenta sport nu lipsesc nici de la interior, succesul fiind astfel garantat.

Opel Astra OPC versus Ford Focus ST

Ford Focus ST:

Daca situatia pare extrem de simpla in cazul modelului Opel Astra OPC, nu acelasi lucru se poate spune si atunci cand vine vorba de recent-lansatul Ford Focus ST. Prezentata in premiera mondiala in toamna anului trecut, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din 2011, ultima generatie a celebrului hot-hatch (pana acum) european a fost trecuta printr-o ampla operatiune de modificare, pentru a fi atat pe placul publicului american, cat si pe gustul cumparatorilor de pe Batranul Continent.

Opel Astra OPC versus Ford Focus ST

Intr-o alta ordine de idei, noul Ford Focus ST aduce in prim plan detalii stilistice care ar putea starni numeroase controverse, o dovada clara in acest sens fiind reprezentata de designul spoilerului fata, respectiv dimensiunea exagerata a grilei frontale. De asemenea, se poate spune ca nici farurile nu sunt prea reusite (din punct de vedere estetic vorbind, evident) insa, pana la urma, gusturile nu se discuta. In ceea ce priveste interiorul, putem afirma fara prea mari discutii ca este unul dintre cele mai intresante si atragatoare din intreaga industrie.

Opel Astra OPC versus Ford Focus ST

Trecand la capitolul specificatii tehnice, facem cunostinta cu o alta mare schimbare. Spre deosebire de generatia anterioara, care venea la pachet cu un propulsor turbo, in cinci cilindri, de 2.5 litri, noul Ford Focus ST este livrat in compania unei motorizari turbo EcoBoost, cu patru cilindri in linie si capacitate de doi litri. Mai mult de-atat, s-a umblat si la nivelul valoriilor maxime, popularul hot-hatch laudandu-se acum cu prezenta a 250 cai putere si 360 Newton-Metri - cifre arhisuficiente pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.5 secunde si o viteza maxima de 248 km/h. Referitor la consumul de carburant, avem de specificat 7.2 litri la 100 de kilometri.

Opel Astra OPC versus Ford Focus ST

Ajunsi la final, a sosit si momentul concluziilor: Fie ca vorbim de performante sau aspect, noul Opel Astra OPC pare sa aiba un avantaj in fata noului Ford Focus ST. Totusi, cel din urma se vinde pe piata din Germania cu un pret mai mic cu aproximativ 6.300 euro in comparatie cu rivalul sau - mai exact, avem 34.250 euro pentru Opel Astra OPC, respectiv 27.950 euro pentru Ford Focus ST. De asemenea, sa nu uitam ca batalia in acest segment nu se duce doar in doi, iar ambele automobile au de infruntat si o concurenta extrem de serioasa, precum Renault Megane RS265 sau Volkswagen GTI ori R.

Opel Astra OPC versus Ford Focus ST

Explicatie: Actualul Renault Megane RS este cel mai rapid automobil cu tractiune fata de la Nurburgring.

Drept urmare, oferta de hot-hatch-uri este extrem de variata. Ceea ce nu poate reprezenta decat un lucru benefic. Sa fie insa noul Opel Astra OPC, ultimul Ford Focus ST sau altul? Voteaza in sondajul de mai jos si spune-ne parerea ta!

Sondaj

Care este hot-hatch-ul tau favorit?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Opel Astra OPC
mai multe
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 31 Mai 2012