Opel Astra versus Ford Focus

Daca pana acum nu voiai sa auzi de asa ceva, acum este momentul potrivit pentru a achizitiona un hatchback. Un hatchback cu motor in patru cilindri, turbo, si de cel mult 1.6 litri. Din fericire, optiuni exista, insa noi ne-am oprit la noile Ford Focus si Opel Astra - care, sinceri sa fim, ni se par si cele mai atractive oferte.
Design Exterior:
Atunci cand vine vorba de aspectul exterior, Focus-ul reprezinta mai mult o simpla evolutie decat o semnificanta revolutie - si asta in ciuda faptului ca avem de-a face cu o noua generatie. Mai mult de atat, popularul hatchback al celor de la Ford utilizeaza acum un limbaj de design global, ceea ce presupune ca acelasi model va trebui sa ii incante atat pe europeni, cat si pe americani.
Intrand insa direct in subiect, tinem sa precizam ca noul Ford Focus se bucura de (aproape) aceeasi parte frontala precum a generatiei anterioare, cu mentiunea ca farurile si grila radiatorului au fost usor restilizate. De asemenea, grila spoilerului fata a crescut semnificativ in dimensiuni, fiind acum taiata de doua linii pozitionate vertical.
Cele mai importante schimbari se regasesc insa la nivelul partii spate, acolo unde stopurile se pot lauda cu o forma complet noua. De asemenea, linia plafonului a fost regandita, in timp ce profilul lateral prezinte numeroase similaritati cu modelul Fiesta.
In urma analizei, concluzia este urmatoarea: Desi 'noua' parte frontala ar putea trezi cateva discutii aprinse, noul Ford Focus reuseste cu succes sa aduca un plus de culoare in segmentul dominat de germanul Volkswagen Golf.
Si daca tot veni vorba de hatchback-uri germane, ar fi cazul sa facem cunostinta (din nou) cu ultima generatie a popularei Astra. Bucurandu-se de un design exterior complet nou, modelul celor de la Opel imbina cu succes liniile elegante si formele agresive, rezultatele fiind o aparitie demna de luat in seama.
Cu un stil elegant preluat de la mai-marele Insignia, cea de-a patra generatie a hatchback-ului german ne cucereste privirile printr-o fata zambitoare, atat blocurile optice, cat si grilele frontale prezentand un aspect curbat, care va fi cel mai probabil pe placul tuturor tinerilor.
Mai departe, profilul dinamic al partii laterale ne confera senzatia ca automobilul constructorului din Russelsheim se afla in miscare chiar si atunci cand sta pe loc, in timp ce partea din spate impresioneaza nu doar prin spoilerul si stopurile atent sculptate, ci si prin eleronul integrat in linia plafonului.
La fel ca si modelul Ford Focus, noul Opel Astra se poate lauda ca aduce segmentului din care face parte un aer proaspat, modern.
Design Interior:
Odata ajunsi la interior, observam ca ambele automobile adopta un stil complet diferit. Mai exact, daca noul Ford Focus iese in evidenta printr-un design indraznet, prezent intr-o mare masura si in cazul micului Fiesta, modelul Opel Astra se remarca prin designul rafinat, preluat, din nou, de la mai-marele Insignia.
Tocmai de aceea, nu ar trebui sa ne mire daca departajarea celor doua automobile s-ar face in functie de cum arata interiorul, si nu de cum se prezinta exteriorul sau lista cu informatii tehnice. Asadar, aruncam in aceasta batalie un nou detaliu, si anume ampatamentul celor doua modele - 2.648 milimetri pentru Ford Focus, respectiv 2.685 milimetri pentru Opel Astra.
Pe scurt, din cele doua valori reiese ca hatchback-ul constructorului din Russelsheim este mai incapator decat rivalul sau, oferind (in mod normal) mai mult loc pasagerilor din spate - un aspect extrem de important in acest segment.
Date Tehnice:
Fiindca lumea auto se afla intr-un trend continuu de downsizing, am ales pentru acest versus doua motorizari pe benzina, in patru cilindri, supraalimentate cu ajutorul unei turbine, care nu depasesc in putere 150 cai.
Pe de-o parte, Ford-ul Focus ascunde sub capota un motor EcoBoost de 1.6 litri, numai bun pentru a livra celui aflat in spatele volanului fix 150 cai putere si 240 Nm. Cuplat la o transmisie manuala cu sase rapoarte, propulsorul in patru cilindri ii confera popularului hatchback o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.7 secunde si o viteza maxima de 212 km/h.
In ceea ce priveste consumul de carburant, Ford-ul Focus in versiunea 1.6 EcoBoost are nevoie, in medie, de sase litri de benzina pentru a parcurge o distanta de 100 de kilometri. Tot la acest capitol tinem sa precizam si consumul urban de 7.7 litri, respectiv consumul extraurban de 5.5 litri. Referitor la emisiile de dioxid de carbon, acestea se situeaza in jurul valorii de 139 grame per kilometru.
Pe de cealalta parte, Opel-ul Astra este propulsat de o motorizare turbo de 1.4 litri, care dezvolta 140 cai putere si 200 Nm. Din nou, valorile maxime ajung catre rotile fata prin intermediul unei cutii manuale cu sase trepte, performantele aratand in felul urmator: acceleratie de la 0 la 100 km/h in 9.9 secunde si viteza maxima de 202 km/h.
Lista cu informatii tehnice continua cu consumul mediu de 6.7 litri la 100 de kilometri, emisiile de dioxid de carbon situandu-se in jurul a 138 de grame per kilometru. De asemenea, consumul urban este de 7.9, iar cel extraurban de 4.7 litri la 100 de kilometri.
Referitor la preturile de pornire ale celor doua modele, lucrurile stau in felul urmator: noul Ford Focus 1.6 EcoBoost costa in Romania 18.350 euro, in timp ce Opel cere pentru al sau Astra 1.4 turbo o suma de 17.270 euro.
Asadar, acestea fiind spuse, care este preferatul tau? Nu uita sa votezi in sondajul de mai jos.
-
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
-
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei


