Quattro, xDrive sau 4Matic: ce sistem de tractiune integrala premium se descurca pe zapada?

Quattro, xDrive sau 4Matic: ce sistem de tractiune integrala premium se descurca pe zapada?
  • Audi Quattro se descurca mai bine in viraje
  • BMW xDrive este cel mai inteligent sistem
  • Mercedes 4Matic ofera performante pe asfalt uscat
Distribuie pe Facebook

Mereu a fost un razboi rece intre cele 3 marci premium, BMW, Audi si Mercedes-Benz. Fiecare cu preferintele sale, fiecare cu pasiunea sa si cu marca indragita. Dar cand vine vorba de zapada, ce sistem de tractiune 4x4 se descurca mai bine dintre cele 3?

Audi Quattro este sistemul care a castigat multe campionate mondiale de WRC. Mercedes-Benz a venit mult mai tarziu cu 4Matic. Si BMW a cizelat si a imbunatatit sistemul 4x4 existent pe modelele mai vechi, dand nastere inteligentului xDrive. Toate sunt acum sisteme controlate de computere, menite sa ii ofere soferului aderenta pe uscat, carosabil umed si zapada. Dar, totusi, nu se pot descurca la fel in orice conditii.

In speranta ca cele 3 automobile testate in filmul de mai jos erau echipate cu acelasi tip de anvelope de iarna, cu aceeasi dimensiune, versus-ul celor 3 sisteme de tractiune integrala poate fi destul de elocvent. Poate ca pe asfalt uscat, pe circuit sau pe timp de ploaie, lucrurile ar sta altfel, dar acum, cand vorbim doar de zapada, un singur sistem 4x4 se dovedeste a fi extrem de precis si sigur.

Distribuie pe Facebook
mai multe