Citroen s-a pregatit pentru Raliul Greciei
Inclus in Campionatul Mondial de Raliuri inca de la infiintarea acestuia in 1973, Raliul Acropolelor s-a desfasurat de-a lungul timpului in locatii diferite. Daca pe atunci viteza medie a castigatorului nu trecea de 70 km/h, acum aceasta se apropie de 90 km/h. Programat in perioada 24 - 27 mai, Raliul Greciei va fi un test extrem de dificil pentru toate echipele. Startul in raliu se va da joi, cand este programata o singura proba speciala, iar sosirea este programata duminica. In total, pilotii Citroen vor avea de parcurs 409,47 kilometri de proba speciala pe unele dintre celemai casante drumuri din campionatul mondial.
Lider in clasamentul general cu cele trei victorii obtinute in Monte-Carlo, Mexic si Argentina, Sebastien Loeb a obtinut doua dintre cele 70 de victorii ale sale in Raliul Greciei. Dupa victoria din 2005 cu Xsara WRC si cea din 2008 cu C4 WRC, campionul mondial en-titre isi doreste sa completeze seria si cu o victorie la volanul modelului DS3 WRC. "Este un raliu dificil. Unele speciale sunt foarte bune si rapide, altele sunt pline de bolovani care nu au mila de suspensie. In functie de temperatura ambientala, gestionarea pneurilor joaca un rol crucial in deznodamantul cursei", a avertizat Sebastien Loeb. "De cele mai multe ori timpul stabilit pe o proba nu este relevant. Trebuie sa iei in calcul timpii obtinui pe toata bucla, inainte de a trage concluziile. Desigur, obiectivul meu este sa castig. Am avut posibilitatea in 2011 si sunt determinat sa o fac anul acesta!"
Castigator aici in 2009, Mikko Hirvonen admite ca are sentimente amestecate fata de aceasta etapa. "Nu este raliul meu preferat, dar nici nu-l urasc. Noi concuram in campionatul mondial si trebuie sa luam startul in etape variate si reprezentative pentru toate tipurile de suprafete. Raliul Greciei este unul clasic si nu si-a pierdut reputatia de a avea unele dintre cele mai dificile probe speciale. Oricum, trebuie sa recunosc ca mergem la limita tot timpul. Desigur, trebuie sa fim atenti la motor, cutia de viteza si pneuri, dar cred ca suntem pregatiti pentru aceasta etapa. In teste am vazut ca masina este suficient de robusta pentru a rezista in cele mai dificile conditii si tinand cont ca anul trecut Citroen a obtinut o dubla cu modelul DS3 WRC nu-mi fac griji ca nu ne putem lupta pentru victorie aici", a spus Hirvonen.
Aflat pe pozitia a treia in clasamentul general, dupa Sebastien Loeb si Petter Solberg, Mikko este determinat sa-si imbunatateasca performantele. "In Argentina am reusit sa mai fac un pas inainte. Ma simt foarte confortabil acum pe sectiunile rapide. Am muncit mult impreuna cu echipa si am facut unele schimbari care se potrivesc mai bine cu stilul meu, ceea ce ma face foarte increzator pentru restul sezonului", a mai adaugat finlandezul.
Dupa ce au terminat in puncte in ultimele etape din Campionatul Mondial de Raliuri, echipele Citroen Junior, cu Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, si Qatar World Rally Team, cu Nasser Al-Attiyah si Giovanni Bernacchini si-au propus sa faca acelasi lucru si in Grecia. Intr-unul dintre cele mai dificile raliuri din calendarul competitional, echipajele Citroen vor incerca sa adune cat mai multa experienta cu modelul DS3 WRC si sa-si imbunatateasca performantele obtinute pana acum.
Trei intrebari pentru... Yves Matton:
Echipa Citroen Total a obtinut o dubla in Argentina dupa ce le-ai spus pilotilor Sebastien Loeb si Mikko Hirvonen sa-si pastreze pozitiile. Nu era prea mica diferenta dintre cei doi pentru a face asta?
"Acest gen de decizie nu este niciodata usor de luat, dar trebuie sa actionam pentru a fi siguri ca ne atingem obiectivele propuse si anume castigarea titlurilor mondiale la constructori si piloti. Dupa ce am plecat din Portugalia fara niciun punct, in Argentina lucrurile au mers mult mai bine. Tinand cont de avansul pe care-l aveau echipajele noastre si de problemele care mai puteau sa apara, am luat decizia de a le spune pilotilor sa-si pasteze pozitiile. Toata lumea din cadrul echipei, incepand cu pilotii, stie cate de important este pentru Citroen sa castige aceste titluri. Desigur, decizia poate parea dura in special pentru Mikko, mai ales dupa ce s-a intamplat in Raliul Portugaliei, dar sper sa-l vedem castigand primul sau raliu alaturi de noi cat mai repede."
Ce parere ai despre cum au decurs primele cinci etape din acest sezon?
"Cel mai important lucru este ca suntem pe primele locuri in clasamentul pilotilor si al constructorilor. E greu de tras o concluzie dupa primele curse de anul acesta. Dupa Monte-Carlo, Suedia si Mexic am crezut ca vom avea o imagine mai clara asupra raportului de forte din WRC, dar din cauza vremii nu a fost posibil. In Argentina rivalii nostri au avut probleme exact in momentul in care pilotii nostri si-au intrat in ritm. Pana acum nu am vazut care este raportul de forte in conditii egale, dar fara indoiala lupta este foarte stransa si vom avea parte de raliuri foarte disputate in continuare. Chiar daca avem un avans in clasament, lupta pentru titlurile mondiale este departe de a se fi incheiat!"
Modul in care este gestionat Campionatul Mondial de Raliuri s-a schimbat semnificativ in ultimele luni. Care este parerea ta referitor la aceasta situatie?
"Cand am fost angajat ca director al echipei Citroen Racing, Campionatul Mondial de Raliuri a ramas fara un promotor. FIA si organizatorii primelor etape au facut tot posibilul pentru ca raliurile sa se desfasoare in cele mai bune conditii. In comparatie cu experientele mele anterioare, acum sunt multumit de relatiile dintre constructori si FIA. Echipa condusa de Michele Mouton, Jarmo Mahonen si Alexandre Gueschir este atenta la problemele noastre. Cred ca lucruile se indreapta intr-o directie buna. Viitorul acestui sport va depinde de mostenirea Campionatului Mondial de Raliuri si de capacitatea noastra de a progresa cu noile tehnologii din comunicare si industria auto."
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €