Volkswagen Passat B8 e Masina Anului 2015

Volkswagen Passat B8 e Masina Anului 2015
  • Volkswagen Passat B8 e Masina Anului 2015
  • Citroen C4 ocupa urmatoarea treapta a podiumului
  • Pe locul trei intalnim Mercedes-ul C-Class
Distribuie pe Facebook

Ultimul succes inregistrat de germani in cadrul competitiei europene dateaza din 2013, atunci cand cea de-a saptea generatie a modelului Golf avea sa se impuna in fata modelelor Subaru BRZ / Toyota GT86 si Volvo V40.

Dupa luni intregi de confruntari si dispute, juriul a decis in unanimitate: Volkswagen Passat B8 este Masina Anului 2015! Modelul german a surclasat competitia, intre prima si a doua pozitie a podiumului existand o diferenta de aproximativ 100 de puncte, dupa cum putem observa inclusiv in randurile de mai jos:



Clasament final Car of The Year 2015:

Model Nr. puncte
Volkswagen Passat 340 puncte
Citroen C4 Cactus 248 puncte
Mercedes C-Class 221 puncte
Ford Mondeo 203 puncte
Nissan Qashqai 160 puncte
BMW Seria 2 Active Tourer 154 puncte
Renault Twingo 124 puncte



Chiar daca este extrem de putin probabil sa fi uitat intre timp, reamintim ca editia anterioara a concursului auto european a premiat modelul Peugeot 308, pe cand ultimul succes inregistrat de Volkswagen in cadrul competitiei Masina Anului dateaza din anul 2013 - atunci cand Golf-ul Mk.VII a plecat cu premiul acasa.

Despre Volkswagen Passat B8

Revenind insa la noul Passat B8, tinem sa readucem aminte ca cea de-a opta generatie a popularului model german are la baza platforma modulara MQB si cantareste cu pana la 85 de kilograme mai putin decat predecesorul sau. In schimb, ampatamentul a crescut cu 79 mm, pana la un total de 2.791 milimetri.

Vestile bune continua la nivelul gamei de motorizari, acolo unde viitorii cumparatori vor descoperi o serie de propulsoare cu pana la 20% mai eficiente ca pana acum. Atractia principala o reprezinte de departe unitatea 2.0 BiTDI, capabila sa livreze celui aflat la volan nici mai mult, nici mai putin de 240 CP si 500 Nm.

Oferita impreuna cu o transmisie DSG in sapte rapoarte si un sistem de tractiune integrala 4MOTION, versiunea cu pricina se poate lauda atat cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.1 secunde, cat si cu o viteza maxima de 240 km/h. Asta in timp ce consumul mediu de carburant nu depaseste 5.3 litri la 100 de kilometri.

Pentru cei care pun totusi accentul exclusiv pe eficienta, varianta BlueMotion ramane in continuare alegerea ideala. Intr-adevar, motorul 1.6 TDI ascuns sub capota nu ofera decat 120 CP, iar pentru sprintul 0 - 100 km/h va trebui sa astepti 10.8 secunde, dar masina va consuma doar 4.0 litri de motorina la (fiecare) 100 km.

Daca aspectul vizual ramane discutabil, despre departamentul tehnologic nu putem spune nimic negativ. Noul Volkswagen Passat B8 ofera numeroase dotari de ultima ora, printre care si un ecran TFT complet configurabil, ce se mandreste cu o diagonala de 12.3 inch si o rezolutie de 1440 x 540 pixeli - unic in acest segment.

Distribuie pe Facebook
mai multe