Racheta de buzunar: Renault 5 GT Turbo by Emil
Cand vrei sa participi in Campionatul National de Viteza in Coasta, ai nevoie de o masina putin mai diferita fata de una de strada. Ba nu, mint: de una mult mai diferita fata de orice alta masina de strada! Emil Ghinea participa la o clasa mai mica fata de masinile integrale care monopolizeaza cursele, dar si la cea cu 2 roti motrice. Si pentru asta a ales un "Pocket Rocket" clasic, care a facut istorie: Renault 5 GT Turbo.
Masina la origine a avut motorul normal de 1.4 litri, insa acesta a fost inlocuit cu unul de Volvo 440, tot turbo, cu o capacitate de 1.7 litri. Motorul a mers montat ca uns, bolt-on, la fel si cutia de viteze. O capacitate mai mare a motorului inseamna mai multe posibilitati de modificari si de crestere a puterii. Constructia masinii a durat aproximativ 2 ani, pentru a ajunge in stadiul actual. Insa inainte de a debuta in CNVC si in CRVC Metabond (Campionatele Nationale si Regionale de Viteza in Coasta), reglajele fine si cele de efect au fost realizate la Sf. Gheorghe, de catre Jan Pescaru.
Si inainte de a enumera modificarile acestei masini, trebuie sa spunem ca inca de la primele participari, Emil Ghinea a obtinut rezutlate bune: in grupa H4, Emil a obtinut doua locuri 2 la Teliu si locul 1 la Sinaia in CNVC Dunlop, iar pe plan regional, in CRVC Metabond, a obtinut locul 1 la L3 in etapa Balvanyos si locul 2 la L3 si 3 la general in etapa Sugas Bai.
Si acum sa vedem si cu ce masina a obtinut pilotul Emil aceste rezultate. Stim deja ca e vorba de un Renault 5 turbo. Stim deja ca are motor de Volvo ce produce aproximativ 120 cp. Insa mai mult de atat, urmeaza o lista interesanta de modificari aftermarket. Turbina este Garrett T28 cu blow-off HKS Black Edition si impinge aerul in motor printr-un traseu custom, cu intercooler mare frontal. Admisia este HKS, iar pentru ca aerul sa aiba amestecul perfect cu benzina, un set de injectoare de 350cc sunt instalate in locul celor originale. Evacuarea este si ea directa ca sa completeze "meniul" motorului turbo de aer + benzina mai multa = putere mai mare.
In plus, amortizoarele sunt acum Spax Krypton Gas reglabile pe doua cai, bucsi Powerflex si bare anti-apropiere intre oalele amortizoarelor se ocupa cu stabilitatea masinii in curbe. Nici sistemul de franare nu a ramas asa cum a iesit din fabrica: etrierele sunt Brembo cu 4 pistonase, discuri fata si spate tot Brembo, frana de mana hidraulica Wilwood. Alte modificari sunt legate de ambreiaj care este acum sinterizat marca OMP, rollbar OMP, volan OMP, pedale OMP si scaune Sparco. Mai este montat si un Short-Shifter OMP ca sa ajute la schimbarea vitezelor.
Pe final, mai putem adauga centuri de siguranta omologate Schroth in 4 puncte, anvelope slick, vopseaua proaspata portocalie, bad-boy look la capota, priza de aer pe capota, eleron spate pe haion si multe alte mici elemente de performanta.
Masina este cu adevarat o rachete de buzunar. Este stiut inca din anii '80 ca Renault 5 GTT are veleitati de curse, in raliuri si nu numai. Tocmai de aceea, dar si pentru ca este o masina usoara, care in combinatie cu un motor puternic, devine o adevarata bomba cu 4 roti, a fost aleasa de Emil. Noua ne place la nebunie masina de Viteza in Coasta pe care a realizat-o Emil si cu care participa in competitii. Ne place si calitatea lucrarii, dar si rezultatul final. Se pare ca in masina au fost investite multe ore de munca, dar si pasiune fara limite, pentru ca masina ai zice ca e una de show, nicidecum de alergat la coasta, la cat de curata si de elegant arata fiecare amanunt in parte. Si pentru asta, ne scoatem palaria in fata lui Emil si a masinii lui. Si in plus de asta, ii uram mult succes in competitiile viitoare!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si multe poze! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw touran diesel 2011 5790 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €