Direct din NY: Renault 12 L by Eduard

Eduard a achizitionat masina de la un domn mai in varsta care avea in "dotare" pe putin 20 de masini. Din prima clipa i s-a spus ca Renault-ul nu mai fusese pornit de cel putin 10 ani, dar, cum se spune dintotdeauna, cand e pasiune la mijloc nu mai conteaza detaliile. Asemanarea cu Dacia mioritica a fost ... sa zicem doar ca bataile inimii lui Eduard au luat-o razna de-a dreptul.
A avut noroc, insa. Impreuna cu cativa prieteni, Eduard a reusit sa refaca motorul."Daca nu, il schimbam cu unul de VW sau Audi Turbo. Oricum, daca se strica motorul original, chiar asta o sa fac", completeaza el. Are o slabiciune pentru masini inca de cand era copil, cand a desenat Dacia parintilor cu o surubelnita intre manel si geam. "Ca sa stea geamul, bineinteles!", explica fericitul proprietar.
Conform research-ului intreprins de Eduard, unul din cei mai fericiti romani emigrati in State, in lume exista mai putin de 6 exemplare de R12 - "Intre anii 1971-1976 au fost exportate circa 5000 de exemplare, dar la majoritatea li s-a pierdut urma definitiv". R12-le de fata e de productie 1974, are un motor de Renault Gordini, 1647 cc si 72 CP.
Cat priveste modificarile, motorul a ramas intact pana in ziua de astazi. A suferit doar o mica reconditionare - "ca sa mearga frumos", spune Eduard. Evident, s-au intampinat ceva probleme de ordin tehnic in timpul lucrarilor. Ca sa dea jos electromotorului, a fost necesar ca Eduard si prietenii sai sa demonteze si sistemul de emisii.Asta in afara de faptul ca in cazul suspensiei fata era nevoie de un compresor special. Cum lipsea cu desavarsire, "The Gang" din Queens l-a construit. Eduard si prietenii sai, adica, sub deviza "Nimic nu sta in calea ambitiei!".
A urmat inlocuirea arcurilor si coborarea masinii in partea din fata. In scurt timp, conform graficului, urmeaza acelasi procedeu de coborare si in partea din spate. De asemenea, Eduard a schimbat emblemele cu unele de Dacia 1300, iar volanul nou montat este tot de Dacia.
Modificarile, insa, nu se opresc aici. Eduard planuieste sa o reconditioneze complet, cam in aceeasi masura in care a facut-o cu cealalta masina a sa, Camaro-ul. Prietenul sau, Catalin7070 e "responsabil" cu procuratul pieselor din Romania, din diverse parcuri auto. Altfel, Eduard le gaseste pe internet, le primeste prietenul sau Catalin, iar vaporul le aduce in State. Asadar, pasiunea leaga si prietenii! In acest moment Eduard asteapta cu nerabdare sa soseasca doua aripi in conditie excelenta.
Cu partea mecanica aproape gata, Eduard mai are de bifat doar aspectul estetic. Iata o mini schita a ceea ce asteapta "visul portocaliu pe taram american":
De curand, bijuteria lui Eduard a facut furori la Romanian Day Parade in downtown New York City. Si nu in orice fel ... "lumea statea la coada sa faca poza cu Dacia", completeaza mandrul proprietar. Mai mult de atat, toti romanii din zona se bucura cand Dacia se arata la "orizont", il felicita pe Eduard si se mira cat patriotism imprastie o pasiune pe patru roti. Felicitari, Eduard!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!


