Dacia 1310 by Alex: 135 de cai, urmeaza 200

"Drogul asta al tuningului a inceput acum 5 ani, cand eram in clasa a 12-a. Pe atunci la moda era Dacia WRC si TAU. Cand am vazut intr-o zi o Dacie de vanzare, chiar langa liceul la care invatam, am zis ca trebuie sa fie a mea. Era putin ruginita si am zis ca este fix ce imi trebuie, adica o baza buna pe care sa o modific, deoarece nu aveam nevoie de o caroserie tipla, ca sa bag flexul in ea si aparatul de sudura, deoarece atunci visam sa o fac cum era WRC-ul" spune Alex.
Inca din liceu, in prima vacanta, Alex s-a apucat de lucru la masina. Din pacate, starea tablei nu era chiar asa de roz cum parea la prima impresie... A fost mult de sudat si de inlocuit, iar pana la urma, tinichigeria s-a limitat doar la reconditionarea intregii table si nu la modificarile mult visate... Dar asta a fost un bun prilej ca atentia sa se indrepte asupra partii mecanice. Scopul era obtinerea unei Dacii capabile.
4 ani mai tarziu, Alex mai avea doar caroseria din masina cumparata in liceu. Sub capota trona deja un motor de Renault 19 de 1.8 litri si 8 valve, ce producea 90 de cai. Cutia originala a fost inlocuita cu una de Renault 25. Rotile au fost si ele schimbate cu unele pe 15 inch, iar tot ce inseamna fuzete si prinderi, inlocuite cu unele in 4 prezoane. Au aparut totodata si discuri de frana ventilate pe fata, tamburi mari pe spate, in concordanta cu puterea ceva mai mare decat cea originala.
Motor Renault 8 Valve
Tot pe partea mecanica a mai fost facuta si modificarea suspensiei. Arcuri mai tari si amortizoarele intarite, dar si o coborare a masinii cu cativa centimetri pentru o stabilitate mai buna. Pana si barele de torsiune au fost inlocuite cu unele mai groase.
Motor Renault 16 Valve
La interior, scaunele montate au fost de pe un Golf 3 GT, iar geamurile spate au primit o folie omologata. Nici sistemul de sunet nu a fost trecut cu vederea: 8 difuzoare la interior, dintre care 4 amplificate, si un CD Player Sony.
Insa odata cu trecerea timpului, rugina incepea din nou sa-si faca aparitia. Alex s-a decis sa o restaureze ca la carte, pentru ca primul "meserias" si-a cam batut joc de lucrare. Lucru destul de intalnit, din pacate, in Romania... Insa lucrurile au luat o intorsatura mai buna, exact inainte de iarna lui 2010. Din intamplare, Alex a dat peste o Dacie care avea tabla impecabila. Dar era si ceva mai speciala: faruri si bari frantuzesti. A luat-o fara sa stea pe ganduri cand a aflat pretul, a dezmembrat masina lui originala, a montat pe masina cea noua piesele performante si a inceput un noua capitol. Motorul de 90 de cai nu a fost montat, pentru ca... 90 de cai deja nu mai erau deajuns.
Anul trecut, in primavara, Alex a gasit un motor de 1.8 litri, tot de Renault, dar de... 135 cp. Pentru ca era in 16 Valve, nu mai avea 8. Motorul era tocmai la Timisoara, si a fost lunga asteptarea pana cand a gasit un transport decent la bani. Insa pana la venirea noului motor, proprietarul nu a stat degeaba. Stiind ca puterea noii masini va fi de 135 de cai, franele au fost imbunatatite. Discurile de fata au fost inlocuite cu unele Ferodo de Logan 16v, cu diametrul de 259 mm, etriere de Golf 3, cu flanse de adaptare pe fuzete. Insa norocul i-a mai suras inca o data, si munca i-a fost usurata cand a gasit la Remat un set de fuzete in 4 prezoane de uzina, pe care a construit noile frane.
A urmat cutia, care a necesitat doar o mica modificare, la podul pedalier si la timonerie. Si ca sa arate informatiile corecte legate de viteza, Alex a lucrat nitel si la ceasurile de bord, montand vitezometru de Renault 19, ca sa se potriveasca cu ce indica cutia de viteze. Motorul insa a fost instalat usor, pentru ca prinderile au fost si ele schimbate din timp. In prealabil montarii insa, motorul cel nou de 16 Valve a fost facut bucati, curatat, reconditionat, segmentat, schimbat totul nou, vopsit ca sa arate bine si ulterior montat. Evacuarea originala a fost schimbata cu una facuta de la 0, din teava aluminizata de 55mm diametru. Serpisorii in format 4-2-1 duc evacuarea la doua tobe finale de Toyota, cu tipsuri Borla din inox.
Au mai urmat o serie de modificari la sistemul de alimentare cu benzina, bateria a fost montata in portbagaj, etc. Totul, astfel incat masina sa nu aiba nicio problema si motorul sa functioneze ca si cum ar fi fost instalat pe masina originala Renault. Adica amestecul aer / combustibil sa fie perfect, motorul sa mearga rotund si in parametri.
Momentan, lucrarile au luat o pauza. Si pentru ca este iarna, dar si pentru ca masina este una de zi cu zi, nu speciala de curse. Planul imediat urmator este o crestere de putere a motorului aspirat, insa in momentul in care va mai exista o masina de zi cu zi, acesta va deveni turbo. Cu un target de 200 cp!
In vara acestui an va urma un nou episod de lucrari: la tabla, cateva elemente de sudat, poate si niste pasaje de Golf 2 pe spate si pe fata. Asta depinde de noile jante care vor fi alese. Culoarea va ramane aceeasi, dar va fi refacuta. Si cum o Dacie de 135 de cai putere nu este ceva ce vezi in fiecare zi, mai ales la sunetul pe care il face, nu putine vor fi privirile care se vor intoarce in continuare.
Unde mai pui ca sunt in plan 200 de cai putere? Abia asteptam sa vedem inca o Dacie turbo, capabila sa lase in urma masini cu pretentii. Ne bucuram ca inca traieste curentul Daciilor modificate, pe care il credeam demult apus. Si stim dinainte ca o Dacie, o masina de-a noastra, autohtona, le este tuturor mai draga decat orice alta marca usor de modificat si de transformat. Bravo!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si poze ale masinii tale. Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Macheta oe cupra formentor 2020→ cupru mat 1:43 5ff099300b 485 Lei
Usa dreapta spate skoda superb 2 3t limuzina model 2012 1000 Lei
Body kit s65 amg mercedes w222 s-class (2013-2017) 4849 Lei
-
Diferenţial fata cod 14286440 14286440 bmw x5 e53 [facelift]... 800 Lei
Pompa servodirectie electrica renault clio symbol ,renault kangoo 150 €
Pompa injectie renault kangoo 1.9 diesel 1997 - 2008 cod... 699.99 Lei
-
Cutie de transfer hyundai ix35 2014 suv 2.0 diesel 1500 Lei
Modul usa dreapta fata skoda octavia 3 cod 5q4959592e 250 Lei
Grila aer spate originala audi q7 4l cod 4l0819203 k 30 €
-
Macheta oe cupra formentor 2020→ albastru / gri mat 1:43... 485 Lei
Chiuloasa completa originala aprilia scarabeo - sport city one... 400 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
Capac schimbator viteze dsg laurin & klement oe skoda... 160 Lei
Chiulasa dacia 1310 1983 - 2004 benzina 400 Lei
Bară spate audi q5 off-road an 2009-2014 cu găuri pentru... 650 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Dezmembrez mini one r52 1.6i (1598cc-66kw-90hp) 2004; cabrio
Usa dreapta spate skoda superb 2 774 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca aez, gama mercedes, vw, seat, skoda 950 Lei
Bara spate cu stopuri land rover freelander ln 1998 200 Lei
-
Set articulatie, planetara fiat albea (178) (1996 - 2009)... 168 Lei
Radiator intercooler suzuki suzuki sx4 s-cross 1.4 t 2019... 450 Lei
0445110457 5801470098 0986435254 bosch injector case ih /new... 650 Lei
-
Prelungire splitter bara spate fiat 500 abarth mk1 facelift... 450 Lei
Toyota rav-4 2.2diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
Dacia logan hhggg 2007 1250 €
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
Furtun / conducta cod 28139-26350 hyundai santa fe 1 3.5... 50 Lei
-
Pachet exterior mercedes e-class w212 facelift (13-16) e63 design 5249 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei


