Dacia 1310 by Alex: 135 de cai, urmeaza 200

"Drogul asta al tuningului a inceput acum 5 ani, cand eram in clasa a 12-a. Pe atunci la moda era Dacia WRC si TAU. Cand am vazut intr-o zi o Dacie de vanzare, chiar langa liceul la care invatam, am zis ca trebuie sa fie a mea. Era putin ruginita si am zis ca este fix ce imi trebuie, adica o baza buna pe care sa o modific, deoarece nu aveam nevoie de o caroserie tipla, ca sa bag flexul in ea si aparatul de sudura, deoarece atunci visam sa o fac cum era WRC-ul" spune Alex.
Inca din liceu, in prima vacanta, Alex s-a apucat de lucru la masina. Din pacate, starea tablei nu era chiar asa de roz cum parea la prima impresie... A fost mult de sudat si de inlocuit, iar pana la urma, tinichigeria s-a limitat doar la reconditionarea intregii table si nu la modificarile mult visate... Dar asta a fost un bun prilej ca atentia sa se indrepte asupra partii mecanice. Scopul era obtinerea unei Dacii capabile.
4 ani mai tarziu, Alex mai avea doar caroseria din masina cumparata in liceu. Sub capota trona deja un motor de Renault 19 de 1.8 litri si 8 valve, ce producea 90 de cai. Cutia originala a fost inlocuita cu una de Renault 25. Rotile au fost si ele schimbate cu unele pe 15 inch, iar tot ce inseamna fuzete si prinderi, inlocuite cu unele in 4 prezoane. Au aparut totodata si discuri de frana ventilate pe fata, tamburi mari pe spate, in concordanta cu puterea ceva mai mare decat cea originala.
Motor Renault 8 Valve
Tot pe partea mecanica a mai fost facuta si modificarea suspensiei. Arcuri mai tari si amortizoarele intarite, dar si o coborare a masinii cu cativa centimetri pentru o stabilitate mai buna. Pana si barele de torsiune au fost inlocuite cu unele mai groase.
Motor Renault 16 Valve
La interior, scaunele montate au fost de pe un Golf 3 GT, iar geamurile spate au primit o folie omologata. Nici sistemul de sunet nu a fost trecut cu vederea: 8 difuzoare la interior, dintre care 4 amplificate, si un CD Player Sony.
Insa odata cu trecerea timpului, rugina incepea din nou sa-si faca aparitia. Alex s-a decis sa o restaureze ca la carte, pentru ca primul "meserias" si-a cam batut joc de lucrare. Lucru destul de intalnit, din pacate, in Romania... Insa lucrurile au luat o intorsatura mai buna, exact inainte de iarna lui 2010. Din intamplare, Alex a dat peste o Dacie care avea tabla impecabila. Dar era si ceva mai speciala: faruri si bari frantuzesti. A luat-o fara sa stea pe ganduri cand a aflat pretul, a dezmembrat masina lui originala, a montat pe masina cea noua piesele performante si a inceput un noua capitol. Motorul de 90 de cai nu a fost montat, pentru ca... 90 de cai deja nu mai erau deajuns.
Anul trecut, in primavara, Alex a gasit un motor de 1.8 litri, tot de Renault, dar de... 135 cp. Pentru ca era in 16 Valve, nu mai avea 8. Motorul era tocmai la Timisoara, si a fost lunga asteptarea pana cand a gasit un transport decent la bani. Insa pana la venirea noului motor, proprietarul nu a stat degeaba. Stiind ca puterea noii masini va fi de 135 de cai, franele au fost imbunatatite. Discurile de fata au fost inlocuite cu unele Ferodo de Logan 16v, cu diametrul de 259 mm, etriere de Golf 3, cu flanse de adaptare pe fuzete. Insa norocul i-a mai suras inca o data, si munca i-a fost usurata cand a gasit la Remat un set de fuzete in 4 prezoane de uzina, pe care a construit noile frane.
A urmat cutia, care a necesitat doar o mica modificare, la podul pedalier si la timonerie. Si ca sa arate informatiile corecte legate de viteza, Alex a lucrat nitel si la ceasurile de bord, montand vitezometru de Renault 19, ca sa se potriveasca cu ce indica cutia de viteze. Motorul insa a fost instalat usor, pentru ca prinderile au fost si ele schimbate din timp. In prealabil montarii insa, motorul cel nou de 16 Valve a fost facut bucati, curatat, reconditionat, segmentat, schimbat totul nou, vopsit ca sa arate bine si ulterior montat. Evacuarea originala a fost schimbata cu una facuta de la 0, din teava aluminizata de 55mm diametru. Serpisorii in format 4-2-1 duc evacuarea la doua tobe finale de Toyota, cu tipsuri Borla din inox.
Au mai urmat o serie de modificari la sistemul de alimentare cu benzina, bateria a fost montata in portbagaj, etc. Totul, astfel incat masina sa nu aiba nicio problema si motorul sa functioneze ca si cum ar fi fost instalat pe masina originala Renault. Adica amestecul aer / combustibil sa fie perfect, motorul sa mearga rotund si in parametri.
Momentan, lucrarile au luat o pauza. Si pentru ca este iarna, dar si pentru ca masina este una de zi cu zi, nu speciala de curse. Planul imediat urmator este o crestere de putere a motorului aspirat, insa in momentul in care va mai exista o masina de zi cu zi, acesta va deveni turbo. Cu un target de 200 cp!
In vara acestui an va urma un nou episod de lucrari: la tabla, cateva elemente de sudat, poate si niste pasaje de Golf 2 pe spate si pe fata. Asta depinde de noile jante care vor fi alese. Culoarea va ramane aceeasi, dar va fi refacuta. Si cum o Dacie de 135 de cai putere nu este ceva ce vezi in fiecare zi, mai ales la sunetul pe care il face, nu putine vor fi privirile care se vor intoarce in continuare.
Unde mai pui ca sunt in plan 200 de cai putere? Abia asteptam sa vedem inca o Dacie turbo, capabila sa lase in urma masini cu pretentii. Ne bucuram ca inca traieste curentul Daciilor modificate, pe care il credeam demult apus. Si stim dinainte ca o Dacie, o masina de-a noastra, autohtona, le este tuturor mai draga decat orice alta marca usor de modificat si de transformat. Bravo!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si poze ale masinii tale. Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4700 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3900 €
Ford c-max 2.0tdci - avans zero 2012 6500 €
-
Motor diesel bug 3.0 tdi fara anexe audi q7 4l 2006 7000 Lei
Pompa pneumatica vacuum mercedes s class cls w218 vod a0008004448 700 Lei
Toyota aygo x - model nou 2022 16000 €
-
Senzor temperatura gaze volkswagen passat variant (365) [ 2010... 150 Lei
Scut rezervor bmw f10 550dx ; 7312831 // 7312832 100 Lei
Skoda fabia benzina 2010 2955 €
-
Skoda roomster benzina 2010 3110 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2950 €
Vw golf benzina 2010 2950 €
-
Ford fiesta diesel 2011 3199 €
Mercedes c 180 benzina+gpl 2001 1600 €
Mercedes 180 benzina 2010 2940 €
-
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4500 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
-
Ghidon kawasaki ninja zx-6r 1995-2021 0.6i 16-valve dohc... 140 Lei
Set curea transmisie cu caneluri audi a6 (4a, c4) (1994 -... 128 Lei
Motor diesel a20dte 2.0 cdti cu pompa si injectoare opel... 6500 Lei
-
Chiulasa motor audi a4 b6 (8e2) sedan 2002 2.0 i oem... 1500 Lei
Mazda cx-5 skyactive x186 2021 24500 €
Dezmembrez ford kuga mk3 st-line 2.0 ecoblue 4x4 ymda 190 cai...
-
Piese din motor biela pistoane vibrochen bloc motor fiat punto... 2000 Lei
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3200 €
-
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 11500 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Set curea transmisie cu caneluri audi a6 avant (4b5, c5) (1997... 128 Lei
-
Mercedes glk 350 amg 2017 26850 €
Dezmembrez opel movano b master nissan interstar nv400 2.3...
Pachet exterior compatibil cu mercedes vito / v class w447... 3999 Lei
-
Anvelope all season 185/60/r15 dot 2024 universal universal 600 Lei
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Toyota auris hybrid 1.8 2011 4200 €


