Dacia 1310 by Alex: 135 de cai, urmeaza 200

"Drogul asta al tuningului a inceput acum 5 ani, cand eram in clasa a 12-a. Pe atunci la moda era Dacia WRC si TAU. Cand am vazut intr-o zi o Dacie de vanzare, chiar langa liceul la care invatam, am zis ca trebuie sa fie a mea. Era putin ruginita si am zis ca este fix ce imi trebuie, adica o baza buna pe care sa o modific, deoarece nu aveam nevoie de o caroserie tipla, ca sa bag flexul in ea si aparatul de sudura, deoarece atunci visam sa o fac cum era WRC-ul" spune Alex.
Inca din liceu, in prima vacanta, Alex s-a apucat de lucru la masina. Din pacate, starea tablei nu era chiar asa de roz cum parea la prima impresie... A fost mult de sudat si de inlocuit, iar pana la urma, tinichigeria s-a limitat doar la reconditionarea intregii table si nu la modificarile mult visate... Dar asta a fost un bun prilej ca atentia sa se indrepte asupra partii mecanice. Scopul era obtinerea unei Dacii capabile.
4 ani mai tarziu, Alex mai avea doar caroseria din masina cumparata in liceu. Sub capota trona deja un motor de Renault 19 de 1.8 litri si 8 valve, ce producea 90 de cai. Cutia originala a fost inlocuita cu una de Renault 25. Rotile au fost si ele schimbate cu unele pe 15 inch, iar tot ce inseamna fuzete si prinderi, inlocuite cu unele in 4 prezoane. Au aparut totodata si discuri de frana ventilate pe fata, tamburi mari pe spate, in concordanta cu puterea ceva mai mare decat cea originala.
Motor Renault 8 Valve
Tot pe partea mecanica a mai fost facuta si modificarea suspensiei. Arcuri mai tari si amortizoarele intarite, dar si o coborare a masinii cu cativa centimetri pentru o stabilitate mai buna. Pana si barele de torsiune au fost inlocuite cu unele mai groase.
Motor Renault 16 Valve
La interior, scaunele montate au fost de pe un Golf 3 GT, iar geamurile spate au primit o folie omologata. Nici sistemul de sunet nu a fost trecut cu vederea: 8 difuzoare la interior, dintre care 4 amplificate, si un CD Player Sony.
Insa odata cu trecerea timpului, rugina incepea din nou sa-si faca aparitia. Alex s-a decis sa o restaureze ca la carte, pentru ca primul "meserias" si-a cam batut joc de lucrare. Lucru destul de intalnit, din pacate, in Romania... Insa lucrurile au luat o intorsatura mai buna, exact inainte de iarna lui 2010. Din intamplare, Alex a dat peste o Dacie care avea tabla impecabila. Dar era si ceva mai speciala: faruri si bari frantuzesti. A luat-o fara sa stea pe ganduri cand a aflat pretul, a dezmembrat masina lui originala, a montat pe masina cea noua piesele performante si a inceput un noua capitol. Motorul de 90 de cai nu a fost montat, pentru ca... 90 de cai deja nu mai erau deajuns.
Anul trecut, in primavara, Alex a gasit un motor de 1.8 litri, tot de Renault, dar de... 135 cp. Pentru ca era in 16 Valve, nu mai avea 8. Motorul era tocmai la Timisoara, si a fost lunga asteptarea pana cand a gasit un transport decent la bani. Insa pana la venirea noului motor, proprietarul nu a stat degeaba. Stiind ca puterea noii masini va fi de 135 de cai, franele au fost imbunatatite. Discurile de fata au fost inlocuite cu unele Ferodo de Logan 16v, cu diametrul de 259 mm, etriere de Golf 3, cu flanse de adaptare pe fuzete. Insa norocul i-a mai suras inca o data, si munca i-a fost usurata cand a gasit la Remat un set de fuzete in 4 prezoane de uzina, pe care a construit noile frane.
A urmat cutia, care a necesitat doar o mica modificare, la podul pedalier si la timonerie. Si ca sa arate informatiile corecte legate de viteza, Alex a lucrat nitel si la ceasurile de bord, montand vitezometru de Renault 19, ca sa se potriveasca cu ce indica cutia de viteze. Motorul insa a fost instalat usor, pentru ca prinderile au fost si ele schimbate din timp. In prealabil montarii insa, motorul cel nou de 16 Valve a fost facut bucati, curatat, reconditionat, segmentat, schimbat totul nou, vopsit ca sa arate bine si ulterior montat. Evacuarea originala a fost schimbata cu una facuta de la 0, din teava aluminizata de 55mm diametru. Serpisorii in format 4-2-1 duc evacuarea la doua tobe finale de Toyota, cu tipsuri Borla din inox.
Au mai urmat o serie de modificari la sistemul de alimentare cu benzina, bateria a fost montata in portbagaj, etc. Totul, astfel incat masina sa nu aiba nicio problema si motorul sa functioneze ca si cum ar fi fost instalat pe masina originala Renault. Adica amestecul aer / combustibil sa fie perfect, motorul sa mearga rotund si in parametri.
Momentan, lucrarile au luat o pauza. Si pentru ca este iarna, dar si pentru ca masina este una de zi cu zi, nu speciala de curse. Planul imediat urmator este o crestere de putere a motorului aspirat, insa in momentul in care va mai exista o masina de zi cu zi, acesta va deveni turbo. Cu un target de 200 cp!
In vara acestui an va urma un nou episod de lucrari: la tabla, cateva elemente de sudat, poate si niste pasaje de Golf 2 pe spate si pe fata. Asta depinde de noile jante care vor fi alese. Culoarea va ramane aceeasi, dar va fi refacuta. Si cum o Dacie de 135 de cai putere nu este ceva ce vezi in fiecare zi, mai ales la sunetul pe care il face, nu putine vor fi privirile care se vor intoarce in continuare.
Unde mai pui ca sunt in plan 200 de cai putere? Abia asteptam sa vedem inca o Dacie turbo, capabila sa lase in urma masini cu pretentii. Ne bucuram ca inca traieste curentul Daciilor modificate, pe care il credeam demult apus. Si stim dinainte ca o Dacie, o masina de-a noastra, autohtona, le este tuturor mai draga decat orice alta marca usor de modificat si de transformat. Bravo!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si poze ale masinii tale. Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
-
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
-
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
Ford focus 1.8 tdci 2006 799 €
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Aparatoare galerie evacuare opel astra g 1.6 16v benzina 40 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
-
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei


