Dacia 1310 by Alex: 135 de cai, urmeaza 200

"Drogul asta al tuningului a inceput acum 5 ani, cand eram in clasa a 12-a. Pe atunci la moda era Dacia WRC si TAU. Cand am vazut intr-o zi o Dacie de vanzare, chiar langa liceul la care invatam, am zis ca trebuie sa fie a mea. Era putin ruginita si am zis ca este fix ce imi trebuie, adica o baza buna pe care sa o modific, deoarece nu aveam nevoie de o caroserie tipla, ca sa bag flexul in ea si aparatul de sudura, deoarece atunci visam sa o fac cum era WRC-ul" spune Alex.
Inca din liceu, in prima vacanta, Alex s-a apucat de lucru la masina. Din pacate, starea tablei nu era chiar asa de roz cum parea la prima impresie... A fost mult de sudat si de inlocuit, iar pana la urma, tinichigeria s-a limitat doar la reconditionarea intregii table si nu la modificarile mult visate... Dar asta a fost un bun prilej ca atentia sa se indrepte asupra partii mecanice. Scopul era obtinerea unei Dacii capabile.
4 ani mai tarziu, Alex mai avea doar caroseria din masina cumparata in liceu. Sub capota trona deja un motor de Renault 19 de 1.8 litri si 8 valve, ce producea 90 de cai. Cutia originala a fost inlocuita cu una de Renault 25. Rotile au fost si ele schimbate cu unele pe 15 inch, iar tot ce inseamna fuzete si prinderi, inlocuite cu unele in 4 prezoane. Au aparut totodata si discuri de frana ventilate pe fata, tamburi mari pe spate, in concordanta cu puterea ceva mai mare decat cea originala.
Motor Renault 8 Valve
Tot pe partea mecanica a mai fost facuta si modificarea suspensiei. Arcuri mai tari si amortizoarele intarite, dar si o coborare a masinii cu cativa centimetri pentru o stabilitate mai buna. Pana si barele de torsiune au fost inlocuite cu unele mai groase.
Motor Renault 16 Valve
La interior, scaunele montate au fost de pe un Golf 3 GT, iar geamurile spate au primit o folie omologata. Nici sistemul de sunet nu a fost trecut cu vederea: 8 difuzoare la interior, dintre care 4 amplificate, si un CD Player Sony.
Insa odata cu trecerea timpului, rugina incepea din nou sa-si faca aparitia. Alex s-a decis sa o restaureze ca la carte, pentru ca primul "meserias" si-a cam batut joc de lucrare. Lucru destul de intalnit, din pacate, in Romania... Insa lucrurile au luat o intorsatura mai buna, exact inainte de iarna lui 2010. Din intamplare, Alex a dat peste o Dacie care avea tabla impecabila. Dar era si ceva mai speciala: faruri si bari frantuzesti. A luat-o fara sa stea pe ganduri cand a aflat pretul, a dezmembrat masina lui originala, a montat pe masina cea noua piesele performante si a inceput un noua capitol. Motorul de 90 de cai nu a fost montat, pentru ca... 90 de cai deja nu mai erau deajuns.
Anul trecut, in primavara, Alex a gasit un motor de 1.8 litri, tot de Renault, dar de... 135 cp. Pentru ca era in 16 Valve, nu mai avea 8. Motorul era tocmai la Timisoara, si a fost lunga asteptarea pana cand a gasit un transport decent la bani. Insa pana la venirea noului motor, proprietarul nu a stat degeaba. Stiind ca puterea noii masini va fi de 135 de cai, franele au fost imbunatatite. Discurile de fata au fost inlocuite cu unele Ferodo de Logan 16v, cu diametrul de 259 mm, etriere de Golf 3, cu flanse de adaptare pe fuzete. Insa norocul i-a mai suras inca o data, si munca i-a fost usurata cand a gasit la Remat un set de fuzete in 4 prezoane de uzina, pe care a construit noile frane.
A urmat cutia, care a necesitat doar o mica modificare, la podul pedalier si la timonerie. Si ca sa arate informatiile corecte legate de viteza, Alex a lucrat nitel si la ceasurile de bord, montand vitezometru de Renault 19, ca sa se potriveasca cu ce indica cutia de viteze. Motorul insa a fost instalat usor, pentru ca prinderile au fost si ele schimbate din timp. In prealabil montarii insa, motorul cel nou de 16 Valve a fost facut bucati, curatat, reconditionat, segmentat, schimbat totul nou, vopsit ca sa arate bine si ulterior montat. Evacuarea originala a fost schimbata cu una facuta de la 0, din teava aluminizata de 55mm diametru. Serpisorii in format 4-2-1 duc evacuarea la doua tobe finale de Toyota, cu tipsuri Borla din inox.
Au mai urmat o serie de modificari la sistemul de alimentare cu benzina, bateria a fost montata in portbagaj, etc. Totul, astfel incat masina sa nu aiba nicio problema si motorul sa functioneze ca si cum ar fi fost instalat pe masina originala Renault. Adica amestecul aer / combustibil sa fie perfect, motorul sa mearga rotund si in parametri.
Momentan, lucrarile au luat o pauza. Si pentru ca este iarna, dar si pentru ca masina este una de zi cu zi, nu speciala de curse. Planul imediat urmator este o crestere de putere a motorului aspirat, insa in momentul in care va mai exista o masina de zi cu zi, acesta va deveni turbo. Cu un target de 200 cp!
In vara acestui an va urma un nou episod de lucrari: la tabla, cateva elemente de sudat, poate si niste pasaje de Golf 2 pe spate si pe fata. Asta depinde de noile jante care vor fi alese. Culoarea va ramane aceeasi, dar va fi refacuta. Si cum o Dacie de 135 de cai putere nu este ceva ce vezi in fiecare zi, mai ales la sunetul pe care il face, nu putine vor fi privirile care se vor intoarce in continuare.
Unde mai pui ca sunt in plan 200 de cai putere? Abia asteptam sa vedem inca o Dacie turbo, capabila sa lase in urma masini cu pretentii. Ne bucuram ca inca traieste curentul Daciilor modificate, pe care il credeam demult apus. Si stim dinainte ca o Dacie, o masina de-a noastra, autohtona, le este tuturor mai draga decat orice alta marca usor de modificat si de transformat. Bravo!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si poze ale masinii tale. Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
-
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Cauciucuri vara barum dot 2022 185/65/15 800 Lei
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Droser balast xenon audi,vw,seat cod 8k0941597e 250 Lei
Motor benzina 266920 1.5 benzina mercedes-benz a-class w169 2004 2000 Lei
-
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Cauciucuri vara nexen 215/60/17 500 Lei
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
-
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
-
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
-
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Ford focus diesel 2012 3950 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
-
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei
Cauciucuri m+s semperit speed-grip 2 195/65/15 800 Lei


