Americanii au publicat raportul final: "Masina TESLA a jucat un rol major in moartea lui Joshua Brown!"

Americanii au publicat raportul final: "Masina TESLA a jucat un rol major in moartea lui Joshua Brown!"
  • Masina poarta o parte din vina pentru moartea lui Joshua Brown
  • Aceasta este concluzia la care au ajuns specialistii NTSB
  • Sistemul autonom nu a fost capabil sa mentina activa atentia soferului
Distribuie pe Facebook

Consiliul National American pentru Siguranta Transporturilor (NTSB) a ajuns la concluzia ca masina Tesla Model S poarta o parte din vina pentru moartea americanului Joshua Brown in accidentul de acum un an.

In luna mai 2016, o masina Tesla Model S care avea pilotul automat activat a intrat in lateralul remorcii unui camion pe o autostrada din statul american Florida, iar soferul care si-a incredintat viata unui calculator a murit decapitat.

Dupa mai bine de un an, timp in care s-au facut nenumarate investigatii si s-au publicat mai multe rapoarte preliminare, specialistii NTSB au ajuns acum la concluzia ca masina electrica a jucat un rol major in moartea lui Joshua Brown pentru ca sistemul autonom nu a fost capabil sa mentina activa atentia soferului, care in acel moment citea cartea Harry Potter.

Robert Sumwalt, presedintele Consiliului a declarat ca "Sistemele de salvgardare lipseau. Tesla a permis soferului sa foloseasca sistemul in afara mediului pentru care fusese proiectat, iar sistemul i-a oferit prea multa libertate soferului."

Mai mult decat atat, NTSB-ul mai sustine ca Tesla ar fi putut lua masuri suplimentare pentru a preveni utilizarea abuziva a acestui sistem autonom care i-a oferit soferului "o dependenta prea mare fata de automatizarea automobilului."

Tesla Model S implicata in accidentul mortal

Desigur, americanul de 40 de ani nu este singurul care si-a incredintat viata unui calculator, multi alti proprietari de Model S s-au filmat in timp ce citeau carti sau jucau fel de fel de jocuri in timp ce masina era controlata de acest pilot automat.

De-abia la o luna dupa acest nefericit accident, oficialii Tesla au recunoscut slabiciunile sistemului autonom si i-au indemnat pe soferi sa ramana in alerta chiar daca acesta este activat si teoretic pot sa faca altceva.

La acea vreme, un alt raport al NTSB-ului arata ca masina circula cu viteza de 119 km/h intr-o zona in care trebuia sa circule cu 105 km/h si chiar daca a avut toate sistemele activate, inclusiv franarea automata si pastrarea benzii de circulatie, aceasta nu a franat in momentul in care camionul a intrat in fata masinii.

Oficialii Tesla explicau la acel moment ca "Nici sistemul Autopilot si nici soferul nu au vazut partea alba a remorcii din cauza soarelui puternic, asa ca frana nu a fost aplicata."

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Accidente DATA PUBLICĂRII: 13 Septembrie 2017