Concluziile accidentului in care un Volvo autonom de la UBER a ucis o femeie: sistemul a detectat pietonul, dar nu a franat

Concluziile accidentului in care un Volvo autonom de la UBER a ucis o femeie: sistemul a detectat pietonul, dar nu a franat
  • NTSB a publicat un raport preliminar
  • Masina autonoma a detectat un obiect pe carosabil
  • Sistemul autonom nu a actionat frana

Autoritatile americane au publicat un raport preliminar cu privire la accidentul din luna martie in care o masina autonoma de la UBER a lovit mortal o femeie care trecea prin loc nepermis.

Martie a fost o luna neagra pentru masinile autonome si mai ales pentru gigantul american Uber. Un Volvo XC90 autonom, aflat in teste, a lovit si a ucis o femeie in varsta de 49 de ani care trecea strada prin loc nepermis. Aceasta a fost asadar prima victima facuta de o masina care se conducea singura.

Acum, Comisia Nationala pentru Siguranta in Transporturi din Statele Unite (NTSB) a publicat un raport preliminar care arata ca masina a detectat un obiect cu sase secunde inainte de impact, doar ca initial l-a catalogat drept necunoscut, apoi un vehicul, iar in final cand deja era prea tarziu, o bicicleta.

Volvo XC90 autonom

Obiectul la care face referire acest raport este femeia care traversa soseaua, pe langa bicicleta, printr-un loc nepermis. Apropo de ea, testele toxicologice efectuate ulterior au aratat ca aceasta consumase metamfetamina si marijuana inainte de incident.

NTSB este de parere ca si victima poarta o mare parte din vina, avand in vedere ca a traversat printr-un loc nepermis si neiluminat, nu s-a uitat in directia din care venea masina si bicicleta nu avea acele elemente reflectorizante la roti (ochi de pisica).

Revenind insa la XC90-ul de la UBER, autoritatile mai noteaza ca sistemul autonom a decis ca este nevoie de o franare de urgenta cu 1.3 secunde inainte de impact, numai ca functia nu este activata atunci cand vehiculul se conduce singur si se bazeaza pe cel de la volan sa intervina atunci cand este cazul.

Volvo XC90 autonom

Mai pe intelesul tuturor, "sistemul nu este construit pentru a-l atentiona pe sofer," se arata in acest raport preliminar.

La cateva zile dupa accident, politia a facut public clipul video din interiorul masinii, unde se poate observa ca cea de la volan nu era foarte atenta la drum in acele momente. Chiar si asa, aceasta a declarat atunci cand a fost audiata de NTSB ca monitoriza sistemul autonom si ca a incercat sa preia controlul cu mai putin de o secunda inainte de accident si sa puna frana cu mai putin de o secunda dupa.

mai multe
Publicat în categoria: Accidente DATA PUBLICĂRII: 25 Mai 2018