General Motors, aparent responsabil pentru 303 accidente mortale

General Motors, aparent responsabil pentru 303 accidente mortale
  • Chevrolet Cobalt si Saturn Ion sunt modelele cele mai problematice
  • NHTSA spune ca numai 13 decese pot fi legate de masinile GM cu aceasta problema
  • General Motors spune ca raportul nu arata date corecte si reale
Distribuie pe Facebook

Recent, General Motors a rechemat in service 1,3 milioane de vehicule pentru niste probleme la sistemul de pornire. Un studiu a demonstrat ca din cauza unor probleme cu airbagurile, nedetectate de service, si-au pierdut viata 303 persoane in accidente petrecute pe teritoriul Statelor Unite. Evident, acest rezultat a dat nastere unui scandal urias, in care GM este aratat cu degetul.

Corporatia Fredman Research a fost angajata de catre Center for Auto Safety din Statele Unite, o companie privata din Washington, sa realizeze un studiu asupra problemei pe care General Motors a anuntat-o recent. Adica despre rechemarea a peste 1,3 milioane de autovehicule in service, pentru o problema legata de contact. Studiul a mers insa mai departe si a declarat ca pe langa problema cu contactul, masinile au mai avut un defect de fabricatie la airbaguri, o problema ce poate fi responsabila pentru 303 de decese cauzate de accidente rutiere.

Studiul Fredman spune ca intre 2003 si 2012, au murit 303 persoane din cauza ca airbagurile nu s-au activat corespunzator in urma impactului frontal si lateral, in cazul a doua modele care se vand doar pe piata nord-americana: Chevrolet Cobalt fabricat intre 2005 si 2007, si Saturn Ion, realizat intre 2003 si 2007.

Acelasi studiu spune doar ca airbagurile nu s-au declansat corespunzator, insa nu da alte detalii legate despre conditiile si mediul in care au avut loc accidentele. Adica nu este stipulat daca pasagerii morti purtau centura de siguranta, sau daca soferul masinii GM a fost vinovat pentru producerea impactului. Iar acest lucru i-a cam deranjat pe oficialii General Motors care au inceput o ancheta interna.

Numarul de 303 persoane decedate este combatut de General Motors, avand dovada rezultatului celor de la NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration). Acestia spun ca numai 13 cazuri mortale pot fi legate de problemele de fabricatie. Adica doar 13 accidente au fost cauzate de contactul care se defecteaza in mers, din cauza greutatii mari a cheii, motorul oprindu-se brusc, iar airbagurile au esuat in activare.

Rechemarea in service pentru problema la contact a vizat 1,3 milioane de vehicule. Marcile si modelele sunt Chevrolet Cobalt, Pontiac G5, Saturn Ion, Chevrolet HHR, Pontiac Solstice si Saturn Ski. Chiar si in Europa, masinile fabricate in 2006, Opel GT, au fost rechemate pentru inlocuirea contactului.

Asadar, problema contactului care a cauzat 13 decese este una reala, motiv pentru care, la inceputul acestui an, GM a rechemat acest numar urias de masini inapoi in service. Insa numarul de 303 decese, anuntat de catre studiul comisionat de Center for Auto Safety, nu poate fi momentan dovedit. Problema este alta: de ce GM nu a rezolvat aceasta problema inca din 2001, cand primele masini au dat semne ca au aceasta problema? Si de ce GM nu a identificat problema legata de airbaguri, cauzata de functionarea proasta a contactului?

Cert este ca GM a demarat o ancheta interioara in Statele Unite, in timp ce NHTSA si autoritatile oficiale guvernamentale au dat drumul la o serie de anchete individuale, care se vor desfasura in "curtea" celor de la General Motors.

Distribuie pe Facebook
mai multe