Top 5 cele mai mari pericole de pe soselele din Romania pe timp de noapte

- Romania este in topul tarilor europene cu cele mai multe accidente mortale
- Nesemnalizarea diferitelor vehicule este o cauza majora de accidente grave
- Soferii nu sunt intotdeauna vinovati pentru accidentele grave
Cele mai multe accidente grave care au loc pe drumuri extraurbane si in care mor oamenii sunt cauzate de diverse greseli ale soferilor. Insa mai exista o categorie formata din 5 elemente de care nu isi doreste sa dea niciun sofer. Iata care sunt cele mai periculoase "obstacole" pe care le poate intalni un sofer care circula in afara orasului pe timp de noapte.
Carutele
Aproape in fiecare luna vedem la stiri ca cel putin un om a decedat in urma unui accident dintre un autoturism si o caruta. Din fericire, numarul accidentelor in care sunt implicate vehiculele cu tractiune animala este in scadere. Si asta pentru ca circulatia lor pe drumurile europene si nationale a devenit interzisa inca din 2006. Dar chiar si asa, carutasii nu tin cont de lege si intra cu atelajele in orase, ba chiar si pe autostrazi uneori. Motiv pentru care, din pacate, Romania ocupa primul loc in topul accidentelor mortale in care este implicata o caruta.
De cele mai multe ori discutam de carute care nu au semnalizare iar carutasul dormea sau era beat. Mai toate aceste accidente au loc noaptea, cand proprietarul carutei se intoarce de la treaba sau de la birt. De obicei, carutele sunt semnalizate cu ochi de pisica sau placute de numere de la masini, care reflecta la lumina farurilor din spate. Insa carutasii nu sunt cetatenii cei mai preocupati de siguranta, motiv pentru care, dupa cateva zile la muncile campului, praful transforma aceste semnalizari in obiecte invizibile pe care nu le sterge nimeni. Si o masina care circula pe un drum judetean sau national, chiar si cu viteza legala, chiar si cu o viteza de 50 km/h, are toate sansele sa vada mult prea tarziu o caruta in trafic si sa o izbeasca cu multe consecinte grave, chiar fatale.
Biciclistii
Tot in mediul rural, numarul de accidente in care sunt implicati biciclistii este si el destul de mare. Bicicleta este un mijloc eficient de deplasare la sat inca de acum 100 de ani, iar numarul celor care folosesc biciclete vechi, fara semnalizare, este inca mare. Problema este atunci cand acestia le folosesc pe timp de noapte si nu au aprins niciun stop care sa le faca simtita prezenta in bezna. In sate, pe drumurile nationale, judetene si chiar europene nu exista iluminare stradala. Si daca soferii circula cu faza scurta, sansele sa vada o bicicleta care merge pe drum sunt minime.
La fel ca si la carute, problema se agraveaza atunci cand biciclistii sunt beti. Un lucru deloc rar intalnit in satele romanesti. Si in loc sa circule pe marginea soselei, sau chiar pe portiunea neasfaltata, pentru a fi in siguranta, biciclistul merge in zig-zag sau pe mijlocul drumului fara sa-si dea seama. Poate ca o masina il vede, poate ca franeaza si poate ca alte 10 masini il vor ocoli la timp. Dar cu siguranta un biciclist care merge noaptea pe un drum fara lumina si mai este si beat, este condamnat la moarte sigura. Acest lucru se rasfrange din pacate si asupra soferului care poate sa omoare un om fara sa aiba vreo vina si poate fi cercetat penal.
Pietonii
Din nefericire, nici numarul celor care merg pe jos si mor in accidente loviti de masina nu este mic. Am vazut la stiri nenumarate cazuri in care au fost descoperiti a doua zi victime ale accidentelor, uitate in santuri sau care au murit din cauza ca nu au primit ingrijiri medicale la timp. Oricum am privi situatia, numarul cel mai mare de pietoni morti in mediul rural este format din cei care au consumat bauturi alcoolice. La fel ca si in cele doua situatii de mai sus, multi sateni merg pe jos cand sunt beti, pe timp de noapte, semnandu-si practic condamnarea la moarte.
In oras, pietonii mor pentru ca traverseaza prin locuri nepermise sau pentru ca soferii sunt neatenti la culoarea rosie a semaforului sau ca nu acorda prioritate. In mediul urban, cauzele sunt clare. Dar la tara si pe drumurile nationale, pietonii care mor in accidente sunt in procent de 98% beti. Cei care merg pe jos pe astfel de drumuri lipsite de lumina si nu sunt beti merg intotdeauna pe margine, pe iarba, acolo unde masinile nu ajung niciodata. Cand insa esti beat si nu mai ai directia corecta, te poti arunca in orice clipa in fata unui sofer nevinovat care circula regulamentar si sa-i incarci constiinta degeaba cu faptul ca a luat o viata.
Animale
Chiar zilele trecute am vazut cum o femeie a intrat frontal in alta masina pentru ca a evitat un caine care i-a sarit in fata. Accidente cu animale pe drum sunt multe. In special cu caini, vulpi sau pisici. Si acest lucru se intampla pentru ca nu avem garduri care sa protejeze soseaua de animale. Sau am avut dar au fost furate de tiganii cautatori de fier vechi. Dar animalele reprezinta un pericol urias pentru orice sofer din Romania. Si, ciudat este cum pana si o pisica mica, de numai 5 kilograme poate duce la un accident grav in care pot muri oameni.
Accidentele cauzate de animale sunt de doua feluri: cele cu impact frontal direct cu animalul si cele cauzate de evitarea lui. In caz ca iti sare in fata un animal mic, cum ar fi caine, pasare sau pisica, nu este bine sa franezi. Mai bine lovesti masina, eventual spargi un far si radiatorul, dar macar nu mori la volan. In caz ca in fata masinii iti apare un animal mai mare, precum un porc, vaca, o caprioara sau un cal, trebuie sa eviti pe cat posibil impactul ce poate cauza multe pagube, inclusiv celor din habitaclu. Dar trebuie sa stii cum sa eviti un accident, pentru ca multi nu mai au timp sa se asigure daca vine cineva din fata si intra pe contra-sens cauzand mai multe probleme.
Remorci
Tot in zonele rurale intalnim o sumedenie de remorci trase de masini, de ARO-uri sau de tractoare. Problema este ca multe din aceste remorci, indiferent ca sunt mici sau mari, nu prea au semnalizare. Ba chiar pe unele scrie FARA SEMNALIZARE, de parca noapte s-ar vedea acest mesaj. Pe timp de zi, putem spune ca remorcile fara semnalizare ne incurca doar prin faptul ca nu stim cand masina care le trage franeaza sau cand isi schimba directia de mers. Dar pe timp de noapte, remorcile sunt un pericol public.
O remorca fara semnalizare este la fel de periculoase ca o masina cu farurile stinse, ca un biciclist sau o caruta fara semnalizare. De multe ori, soferii uita sa cupleze mufa remorcii la instalatia electrica a masinii, lucru extrem de grav. Si de aici, nu este greu sa va dati seama cum se pot intampla accidente in care mor oamenii: un sofer care circula regulamentar vede tarziu remorca fara lumina, ori intra frontal in ea, ori o evita, ajunge in stanga direct in alta masina frontal sau ajunge in dreapta, infigandu-se intr-un copac. De cele mai multe ori, inconstientii care trag cate o remorca fara semnalizare habar nu au ca in spatele lor cineva tocmai a murit din cauza lor...
Ca si o concluzie, va recomandam sa evitati pe cat posibil mersul cu masina pe timp de noapte, in afara oraselor. Sunt multi soferi cu experienta care se simt in largul lor cand se lasa noaptea, dar Romania nu este tara in care sa poti spune ca te bucuri de siguranta la volan. Daca ziua numarul accidentelor este mare si riscul de a face un accident este mare din cauza aglomeratiei, trebuie stiut ca cele mai multe accidente grave, soldate cu victime decedate, se intampla noaptea. Tocmai din motivele mai sus mentionate. Si poate ca tu esti un sofer bun, experimentat, cu multe ore in spatele volanului, dar oricand iti poate sari in fata un dement inconstient mort de beat care sa-ti strice viata... Asadar, va dorim faruri bune si atentie maxima!
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
-
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
-
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei


