A 84-a editie a cursei de 24 de ore de la LeMans a fost una cu adevarat memorabila, care ne-a amintit de ce iubim cursele

A 84-a editie a cursei de 24 de ore de la LeMans a fost una cu adevarat memorabila, care ne-a amintit de ce iubim cursele
  • Dupa ce hybridul Toyota TS050 s-a oprit cu 3 minute inainte de final, cursa de anduranta de la LeMans a fost castigata de cei de la Porsche
  • Grupa Pro-Am LMP2 a fost castigata de Nissan-ul echipei Signatech Alpine
  • Americanii de la Ford au iesit invingatori in grupa GTE-Pro, iar italienii de la Ferrari in grupa GT-Am
Distribuie pe Facebook

Desi se indrepta spre o victorie clara, echipa Toyota Gazoo Racing a pierdut in ultima clipa legendara cursa de 24 de ore de la LeMans, dar a castigat admiratia tuturor.

Desigur, toate sporturile cu motor includ un anumit risc, dar cu siguranta, cursele de anduranta sunt cele mai dure dintre toate. In fiecare an, echipele, masinile si mai ales pilotii sunt suspusi unor presiuni imense, iar fanii inraiti stau cu sufletul la gura pentru a vedea cine ia trofeul.

Dupa ce doua sesiuni de calificari au fost anulate din cauza ploii torentiale, cursa propriu zisa a inceput sambata in acelasi ton, Safety Car-ul ruland in fata plutonului in primele 50 de minute pana cand pista s-a uscat indeajuns de mult.

In grupa prototipurilor LMP1, lupta s-a dat intre Porsche si Toyota, pornite din primele linii. In timp ce Audi-urile R18 apartinand echipei Audi Sport Team Joest si Porsche-ul cu numarul 1 pierdeau teren, TS050-urile cu numerele 5 si 6 impreuna cu 919-le Hybrid cu numarul 2 rulau foarte aproape una de alta, schimbandu-si mereu pozitia in fruntea clasamentului.

Cursa de 24 de ore de la LeMans

Ultimul sfert al cursei a fost dominat de monopostul Toyota cu numarul 5, condusa pe rand de fostul pilot de Formula 1 Sebastien Buemi, Anthony Davidson si Kazuki Nakajima, pana cand ghinionul s-a abatut asupra constructorului japonez. Spre finalul liniei drepte Mulsanne, masina a inceput sa piarda din putere, avantajul de 50 de secunde pe care il avea fata de Porsche a devenit istorie, iar TS050-le s-a oprit cu 3 minute inainte ca cele 24 de ore sa se termine.

Astfel, nemtii de la Porsche au castigat pentru a 18-a oara legendara cursa de anduranta de la LeMans, reusind sa parcurga 384 de tururi in 24 de ore. Locul secund a fost ocupat de cealalta masina Toyota, iar locurile 3 si 4 de Audi, care au reusit sa evite unul dintre cele mai rusinoase rezultate ale lor.

Cursa de 24 de ore de la LeMans

Grupa Pro-Am LMP2 a fost castigata de Nissan-ul A460 cu numarul de concurs 36, apartinand echipei Signatech Alpine, urmata de Nissan-ul celor de la G-Drive Oreca si de rusii de la SMP Racing BR01.

Cursa de 24 de ore de la LeMans

Americanii de la Ford au reusit ce si-au propus, iar la 50 de ani de cand au castigat pentru prima data la LeMans, au iesit victoriosi in grupa GTE-Pro, in fata constructorului italian, Ferrari.

Cursa de 24 de ore de la LeMans

Ultima dar nu cea din urma, grupa GT-Am a fost castigata de Ferrari-ul 458 Italia a celor de la echipa Scuderia Corsa. Locul doi a fost ocupat de cei de la AF Corsa cu al lor 458, iar podiumul a fost completat de Porsche-ul 911 RSR al echipei Abu Dhabi-Proton Racing.

Cursa de 24 de ore de la LeMans

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Cursa de 24 de ore de la LeMans
mai multe