Chevrolet si Indy 500 sarbatoresc 100 de ani de istorie comuna

Chevrolet si Indy 500 sarbatoresc 100 de ani de istorie comuna
Pe data de 30 mai 1911, Arthur Chevrolet a participat la cursa automobilistica inaugurala de 500 de mile de la Indianapolis. O suta de ani mai tarziu, un model Chevrolet Camaro SS decapotabil va conduce, pe post de masina de siguranta, cursa automobilistica de 500 de mile de la Indianapolis, la aniversarea centenarului comun al producatorului de autovehicule si al emblematicei curse si va marca numaratoarea inversa pentru revenirea marcii Chevrolet la campionatul IndyCar din 2012.
Distribuie pe Facebook
"Inainte ca Chevrolet sa devina o marca, Louis Chevrolet si fratii sai si-au facut un nume la volanul unei masini de curse", a declarat Jim Campbell, vice-presedintele diviziei de autovehicule de performanta si motorsport a GM. "Dupa ce Chevrolet a devenit o companie producatoare de autovehicule, Louis si fratii sai au continuat sa ia parte la cursa de la Indianapolis, consolidand una dintre cele mai vestite relatii din istoria competitiilor automobilistice."

"Din aceasta istorie fac parte unele dintre cele mai memorabile autovehicule care au participat pe post de masina de siguranta la cursa de 500 de mile de la Indianapolis, precum si multe modele propulsate de motoarele Chevrolet, a caror victorie a fost marcata de steagurile cu patratele", a declarat Campbell. "Relatia dintre cursa de la Indianapolis si marca Chevrolet va fi reintarita datorita unui nou model Chevrolet care va lua parte la editia de anul viitor."

In perioada 1911 - 1920, Louis, Arthur si Gaston Chevrolet au concurat in cadrul cursei automobilistice de la Indianapolis

Desi anul 2011 marcheaza cea de-a 100-a aniversare a marcii Chevrolet si a cursei de 500 de mile de la Indianapolis, aceasta legatura a inceput inca din anul 1905. In acel an, Louis Chevrolet si Carl G. Fisher au concurat, cu mult curaj, la curse demonstrative din Vestul Mijlociu al Statelor Unite ale Americii, iar senzatiile tari ale intrecerilor au conturat succesul celor doi.

In anul 1909, Fisher a inceput constructia pistei de curse cu pavaj din caramizi de langa Indianapolis, in timp ce Louis Chevrolet devenea o celebritate nationala, ca pilot de curse in cadrul echipei Buick a lui Billy Durant.

Impresionat de aptitudinile ingineresti ale lui Louis, Durant i-a propus un parteneriat pe proiecte auto, ce includea proiectarea unui autovehicul nou, care avea sa poarte numele de "Chevrolet". La scurt timp, Louis si-a intrerupt activitatea de proiectare pentru a-si ajuta fratele, Arthur, sa pregateasca un model Buick pentru cursa automobilistica inaugurala de 500 de mile de la Indianapolis.

Chevrolet si Indy 500 sarbatoresc 100 de ani de istorie comuna

Pe 30 mai 1911, Arthur Chevrolet a condus 30 de tururi in cadrul primei curse de 500 de mile de la Indianapolis, inainte de a fi scos din cursa din cauza unei probleme mecanice. Pe 3 noiembrie 1911, Louis Chevrolet si Billy Durant puneau bazele companiei Chevrolet Motor Car Co., la Detroit.

Dupa trei ani, Louis Chevrolet a vandut lui Durant actiunile pe care le detinea in cadrul companiei auto Chevrolet si s-a mutat la Indianapolis, pentru a participa la competitii impreuna cu fratii sai. Louis a participat la cursa de la Indianapolis din anul 1915, conducand cu o viteza de peste 80 mph, inainte de a abandona, din cauza unei probleme la motor. A revenit la cursa de 500 de mile de la Indianapolis din anul 1919, impreuna cu fratele sau Gaston, concurand cu autovehiculele propriei lor companii, Frontenac Motors Corp. Louis si Gaston au terminat cursa pe locul sapte, respectiv zece. In anul 1920, Gaston a castigat cursa de 500 de mile de la Indianapolis intr-un autovehicul Monroe-Frontenac, devenind primul pilot castigator care a reusit sa termine cursa cu un singur set de pneuri.

Din 1945 si pana astazi, 22 de autovehicule marca Chevrolet au participat pe post de masina de siguranta in cadrul cursei de 500 de mile de la Indianapolis

Chevrolet si Indy 500 sarbatoresc 100 de ani de istorie comuna


Carl Fisher a condus masina de siguranta de la prima cursa de 500 de mile de la Indianapolis cu autovehiculul sau personal deoarece a simtit ca un start in mers ar fi mai sigur decat traditionalul sprint al pilotilor. Incepand de atunci, tururile de incalzire de la inceputul cursei au devenit o traditie populara a cursei de 500 de mile de la Indianapolis. Anul acesta, un model Chevrolet Camaro SS decapotabil va fi masina oficiala de siguranta a cursei de 500 de mile de la Indianapolis, fiind al 22-lea model Chevrolet care are acest rol.

"Marca Chevrolet a oferit mai multe masini de siguranta la cursa de 500 de mile de la Indianapolis decat orice alta marca", a declarat Campbell. "Masina de siguranta din 2011, modelul Camaro SS decapotabil, reprezinta o interpretare moderna a unuia dintre cele mai emblematice autovehicule care a fost vreodata masina oficiala de siguranta la Indianapolis - modelul Camaro SS din anul 1969. Consideram ca acesta este cel mai potrivit mod de a celebra istoria comuna a marcii Chevrolet si a cursei de 500 de mile de la Indianapolis, pregatind in acelasi timp urmatorii 100 de ani de participare in cadrul cursei."

Chevrolet si Indy 500 sarbatoresc 100 de ani de istorie comuna

Primul autovehicul Chevrolet care a participat pe post de masina de siguranta la Indianapolis, un model decapotabil din 1948, a fost condus de Wilber Shaw, presedintele Indianapolis Speedway.

Zece autovehicule Corvette au participat la cursa de 500 de mile de la Indianapolis pe post de masini de siguranta. Prima aparitie a fost in 1978, anul celei de-a 25-a aniversari. In acel an, publicatia Wall Street Journal a declansat cumpararea cu frenezie a copiilor masinii oficiale de siguranta din 1978, modelul Corvette Limited Edition Pace Car, prin publicarea pe prima pagina a unui articol referitor la caracterul de colectie al acestora.

Chevrolet si Indy 500 sarbatoresc 100 de ani de istorie comuna Chevrolet si Indy 500 sarbatoresc 100 de ani de istorie comuna

Modelul Camaro SS din anul 2011 va fi al saptelea Camaro care va participa pe post de masina de siguranta la cursa de 500 de mile de la Indianapolis. Primul a participat in anul 1967, anul de lansare a modelului Camaro. Acesta a fost invitat sa participe din nou pe post de masina de siguranta la editia din 1969 a cursei. Modelul SS decapotabil alb care a participat in 1969 pe post de masina de siguranta, cu capota sa boltita, dungile "Hugger Orange" si interiorul cu ornamente speciale, a devenit o masina de siguranta emblematica pentru cursa de la Indianapolis. In prezent, colectionarii modelului Camaro pretuiesc in mod deosebit exemplarele ramase din cele 3.675 de copii oficiale construite in anul 1969.

Partea exterioara superioara de culoare alba a modelului Chevrolet Camaro decapotabil cu dungi portocalii care va participa pe post de masina de siguranta la editia din 2011 a cursei de 500 de mile de la Indianapolis este replica directa a modelului din 1969, in timp ce interiorul din piele de culoare portocalie reprezinta un contrapunct modern la exteriorul istoric. Pentru ca versiunea masinii de siguranta sa poata fi admirata pe sosele, Chevrolet va oferi pentru comercializare un numar de 500 de exemplare ale modelului Chevrolet Camaro decapotabil de la editia din 2011 a cursei de 500 de mile de la Indianapolis. Livrarea acestora este programata pentru aceasta primavara.

2012: revenirea motorului Chevrolet la campionatul IndyCar

Pe langa propulsarea masinii de siguranta la cursa de 500 de mile de la Indianapolis, motorul ce poarta numele lui Louis Chevrolet a propulsat multe dintre autovehiculele care au concurat la Brickyard.

Mai recent, Chevrolet a participat la competitii de genul Indianapolis ca producator de motoare in perioadele 1986 - 1993 si 2002 - 2005, cu motoare V-8, castigand 104 curse, propulsand sase campioni si obtinand un numar de sapte victorii in cursa de 500 de mile de la Indianapolis.

Chevrolet si Indy 500 sarbatoresc 100 de ani de istorie comuna

Anul viitor, Chevrolet va reveni la campionatul IZOD IndyCar cu un motor de curse V-6 nou, twin-turbo, cu injectie directa, alimentat cu carburant regenerabil cu etanol, E85. Fiind creat de General Motors si Ilmor Engineering, motorul Chevrolet V-6 IndyCar va avea o cilindree de 2,2 litri, un bloc de cilindri si o chiulasa din aluminiu si va fi un element portant integral al sasiului, sustinand cutia de viteze si suspensia spate.

Motorul Chevrolet IndyCar va fi disponibil pentru toti concurentii, in conformitate cu regulamentul campionatului. Echipa Penske este prima echipa care s-a angajat sa utilizeze sistemul de propulsie Chevrolet in 2012. Aceasta a inregistrat anterior 31 de victorii cu modele de Formula 1 si motorizare Chevrolet, printre care patru victorii in cadrul cursei de 500 de mile de la Indianapolis.


Sursa: Chevrolet
Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (23) Poze Chevrolet si Indy 500 sarbatoresc 100 de ani de istorie comuna
mai multe
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor DATA PUBLICĂRII: 31 Mai 2011