Noul BMW iX3 prezentat in premiera in Romania

Noul BMW iX3 prezentat in premiera in Romania
BMW Group a prezentat in avanpremiera la Bucuresti noul BMW iX3 la cateva saptamani dupa debutul global la Salonul Auto de la Munchen, IAA 2025.
Trimite unui prieten

Evenimentul a avut loc la Muzeul de Arta Recenta MARe care gazduieste primul solo show Dumitru Gorzo, un proiect artistic special care a transformat intregul spatiu. Evenimentul de prezentare a noului model a fost marcat si de o interpretare unica a “Marsului BMW”, o compozitie din 1930 dedicata marcii de compozitorul german Frank Anatol, cu o interpretare a violonistul Theodor Andreescu. Intregul program si-a propus sa arate pozitionarea unica a marcii BMW, cu o traditie de peste jumatate de secol de parteneriate culturale, dar si o istorie puternica de inovatie si transformare – element definitoriu si pentru noul BMW iX3.

Noul model este disponibil in versiunea BMW iX3 50 xDrive pentru un pret de 65 461 Euro cu TVA (54 100 Euro fara TVA). Cu aproape jumatate de an inainte de debutul pe piata, BMW iX3 are deja cateva zeci de comenzi ferme – interesul foarte mare il face cel mai bine primit model electric al marcii.

Noul BMW iX3 a fost pregatit pentru lansare printr-un proiect care a purtat numele Neue Klasse, o referinta istorica foarte importanta pentru marca. Originalul Neue Klasse a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt in septembrie 1961. A fost lansat dupa o perioada economica dificila pentru companie – a fost un succes imediat si a dat startul transformarii BMW in marca recunoscuta si astazi. In anii 1960’, prin Neue Klasse, BMW si-a asumat directia sportiva, a creat sloganul folosit si astazi – “Placerea de a conduce”, a deschis prima serie de succese majore in motorsport si a pus baza gamei de modele moderne – Neue Klasse fiind considerat predecesorul Seriei 5.

Cinci Vision Cars. O tranformare majora. Neue Klasse.

Noua gama BMW Neue Klasse a fost anuntata printr-o serie de numai putin de cinci vision cars prezentate in ultimii patru ani.

BMW i Vision Circular a aratat preocuparea pentru dezvoltarea durabila si economia circulara – din aceasta perspectiva BMW iX3 impresioneaza printr-o amprenta de CO2e de numai 13.5 tone in productie, o valoare comparabila cu modele cu motor ardere interna. Modelul foloseste o treime materiale reciclate, in timp ce in cazul acumulatorului de inalta tensiune acest procent urca pana la 50%.

BMW i Vision Dee a aratat efortul de digitalizare si o noua filozofie pentru interfata cu utilizatorul. Noul BMW iX3 foloseste pentru prima data un Panoramic Vision Display – un nou sistem de afisare pe toata latimea parbrizului, care combina claritatea unui display cu contrast si rezolutie mare. Sistemul are beneficiile unui head-up display, care plaseaza informatia in fata, in zona parbrizului si o proiecteaza la o distanta mai mare fata de zona de bord, pentru confort in vizualizare. Suplimentar, noul BMW iX3 beneficiaza de un nou ecran central trapezoidal cu Matrix LED, un Head-up Display 3D si un nou volan multifunctional, toate comandate printr-o noua generatie a sistemului de operare, BMW Panoramic iDrive.

BMW i Vision Neue Klasse si BMW i Vision Neue Klasse X s-au concentrat pe noul limbaj de design al marcii si pe implementarea diversificata pentru intreaga gama. Pana in 2027 vor fi implementate 40 de modele noi si actualizari de modele folosind tehnologiile si limbajul de design introdus de Neue Klasse. Un design monolitic, simplificat se remarca cu forme noi pentru grila, faruri si stopuri, definit prin elemente luminoase noi care inlocuiesc cromul clasic – o transformare majora, dar care ramane recognoscibila ca un BMW autentic.

BMW Vision Driving Experience a scos in evidenta arhitectura electronica care se bazeaza pe patru super calculatoare – asa numitele “superbrains”, care gestioneaza toate functiile automobilului: functiile body and confort, functiile dinamice – Heart of Joy, functiile de condus autonom si functiile de infoteinemnt. Aceasta asigura o serie de beneficii importante – posibilitati extinse de update over the air pentru o functionare ca un Software Defined Vehicle modern, o arhitectura simplificata, zonala, care vine cu o reducere de peste 600m de cabluri. In acelasi timp, cele patru “superbrains” vin cu o putere de processor fara precedent. Pe BMW Vision Driving Experince superbrain-ul Heart of Joy poate controla perfect un cuplu de 18000 Nm cu un timp de raspuns de sub o miime de scunda, de zece ori mai rapid ca un sistem de serie in prezent. Pentru BMW iX3 aceasta performanta se traduce in control optimizat pe orice suprafata, dinamica semnificativ imbunatatita, controlul semnificativ imbunatatit al franelor cu regenerare semnificativ imbunatatita.

O alta transformare esentiala adusa de Neue Klasse este noul sistem de propulsie de generatia a sasea, Gen6. Acesta combina o arhitectura de 800V cu o baterie cu celule cilindrice dezvoltate de BMW, integrata in podeaua masinii ca element structural, pe principiul “pack-to-open-body” si “cell-to-pack”. Un pachet extins de imbunatatiri asigura performante de top pentru BMW iX3 50 xDrive – pana la 805 km in ciclu WLTP si pana la 372 km autonomie dupa 10 minute de incarcare cu puteri de pana la 400 kW. Noul model dezvolta o putere de 469 CP cu un sistem de tractiune integrala cu doua motoare, cate unul pe fiecare punte. Accelereatia 0-100 km/h este realizata in 4.9 secunde.

Transformarea adusa de Neue Klasse este una completa, si dincolo de produs, pana la nivel de servicii. De exemplu noul car configurator asigura un nivel de transparenta ridicat prin comunicarea autonomiei WLPT pentru fiecare configuratie individuala, afisand in timp real aceasta informatie dupa orice schimbare de echipament.

BMW iX3

Trimite unui prieten
BMW
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 15 Octombrie 2025