Dacia Duster Pikes Peak - Galerie foto si informatii oficiale!
Dupa o indelunga perioada in care am fost asaltati cu informatii mai mult sau mai putin oficiale despre cel mai nou proiect Dacia, iata ca asteptarea a ajuns la sfarsit. Acesta este noul Duster "No Limit", un model unicat de 850 cai putere ce va incerca sa cucereasca cea mai periculoasa si mai spectaculoasa coasta din lume - Pikes Peak.
- Dacia a decis sa ia cu asalt cea mai celebra, cea mai dificila si cea mai cunoscuta cursa de coasta din lume: Pikes Peak International Hill Climb, care se va desfasura pe 26 iunie la Colorado in Statele Unite.
- Dacia va participa la aceasta cursa cu Dacia Duster "No Limit", un model unicat de 850 CP si pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu invingator la Trofeul Andros. Obiectivul e simplu si ambitios: lupta pentru victorie.
DACIA : SUCCES, INDRAZNEALA, ENTUZIASM
In crestere constanta in ultimii 7 ani, marca Dacia a devenit un nume important pe piata auto. Cu vehicule bine concepute, foarte spatioase, Dacia ofera un raport imbatabil pret/prestatii fara a face concesii in ceea ce priveste fiabilitatea. Dacia este astazi un adevarat succes.
Lansat in aprilie 2010, al saselea vehicul al marcii, masina de teren Dacia Duster, s-a bucurat de un succes imediat (pana in prezent, la nivel mondial, s-au inmatriculat aproape 127.000 Dacia Duster). Este vehiculul cu care marca se lanseaza in competitii sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obtinut doua titluri de vicecampion), la Raliul Aicha des Gazelles (unde a obtinut locurile 2 si 3 in 2011)* si, in curand, la "Pikes Peak International Hill Climb".
DACIA DUSTER "NO LIMIT": UN VEHICUL FOARTE SPECIAL
Dacia Duster "No Limit" este un vehicul de exceptie cu performante extraordinare. Este adaptat de catre echipele de la Tork Engineering (conceptie, fabricatie, montaj, dezvoltare) si de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care ofera expertiza unica in ceea ce priveste competitiile auto pe toata durata proiectului si care furnizeaza anumite piese.
Dacia Duster "No Limit" este conceput conform regulamentului tehnic din categoria "Unlimited" unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrangeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica masinii.
Sub caroseria din fibra de sticla, Dacia Duster "No Limit" ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:
- Un motor foarte puternic, de 850 CP:
Pregatit de catre Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster "No Limit" este conceput pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).
- O cutie de viteze specifica:
Motorul este cuplat la o cutie de viteze secventiala Sadev cu 6 viteze, dezvoltata special pentru a putea sa foloseasca la maxim puterea motorului permitand schimbari de viteza precise si rapide.
- O aerodinamica foarte avansata:
Solutiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster "No Limit" nu sunt decat arareori permise de regulamentele de concurs. Prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevarat impresionante.
JEAN-PHILIPPE DAYRAUT: PILOTUL CARE VISA
Jean-Philippe Dayraut visa de multa vreme sa participe la competitia de la Pikes Peak cu un vehicul exceptional. El i-a convins pe cei de la Dacia si pe echipele Renault Sport Technologies sa se lanseze impreuna in aceasta aventura extraordinara.
Cursa de coasta de la Pikes Peak este o proba unde motricitatea este foarte importanta si unde aderenta variaza in functie de portiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt si 50% din tronsoane neasfaltate. Doar pilotii profesionisti cu experienta pe circuit si pe gheata pot avea pretentia sa castige cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care detine 6 titluri de Campion al Frantei in circuit (monopost si Super Touring), as pe gheata, triplu castigator si detinator al titlului Trofeul Andros, este un pilot stapan pe situatie.
PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB :
- Locatie: Colorado, SUA
- Cursa de 20 km
- Altitudinea la plecare: 2 860 m
- Altitudinea la sosire: 4 300 m
- 50% asfalt, 50% macadam
- Recordul pana acum in categoria Unlimited: 10 min, 01s, 42 m
- Recordul a fost obtinut de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki) in 2007
CARACTERISTICILE TEHNICE ALE DACIA DUSTER "NO LIMIT"
SASIU
- De tip tubular din otel 25CD4S
- Suspensii cu dublu triunghi
- Amortizor OHLINS TT 40 MK2
MOTOR
- Baza motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
- 6 cilindri in V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
- Alezaj x Cursa = 95.5 x 88.4 mm
- Putere maxima: 850 CP la 7000 rot./min
- Cuplu maxim: 900 Nm la 5000 rot./min
TRANSMISII
- Cutia de viteze secventiala SADEV cu 6 viteze
- Puntea fata SADEV
SISTEM DE FRANARE
- Frana fata (diametru in mm - tip) 355 - otel galvanizat
- Frana spate (diametru in mm - tip) 330 - otel galvanizat
ROTI
- 9''x18'' aliaj de aluminiu forjat
- Pneuri Pirelli 24/65 -18
DIMENSIUNI / MASA
- Lungime: 4 450 mm
- Latime: 1 900 mm
- Ecartament fata/ spate: 1 690 mm
- Ampatament: 2 500 mm
- Masa: 950 kg
- Rezervor de carburant : 80 l
PARTENERI & SPONSORI
- Dacia
- Eurodatacar
- Motul
- Pirelli
- Renault Sport Technologies
- Tork Engineering
- BRM
- Sodemo (care in acest an aniverseaza 35 de ani de existenta si colaborare cu Renault Sport Technologies)
- Sadev
- SN Diffusion
- Dacia va participa la aceasta cursa cu Dacia Duster "No Limit", un model unicat de 850 CP si pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu invingator la Trofeul Andros. Obiectivul e simplu si ambitios: lupta pentru victorie.
DACIA : SUCCES, INDRAZNEALA, ENTUZIASM
In crestere constanta in ultimii 7 ani, marca Dacia a devenit un nume important pe piata auto. Cu vehicule bine concepute, foarte spatioase, Dacia ofera un raport imbatabil pret/prestatii fara a face concesii in ceea ce priveste fiabilitatea. Dacia este astazi un adevarat succes.
Lansat in aprilie 2010, al saselea vehicul al marcii, masina de teren Dacia Duster, s-a bucurat de un succes imediat (pana in prezent, la nivel mondial, s-au inmatriculat aproape 127.000 Dacia Duster). Este vehiculul cu care marca se lanseaza in competitii sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obtinut doua titluri de vicecampion), la Raliul Aicha des Gazelles (unde a obtinut locurile 2 si 3 in 2011)* si, in curand, la "Pikes Peak International Hill Climb".
Un entuziasm sportiv la inaltimea unei marci indraznete si ambitioase.
DACIA DUSTER "NO LIMIT": UN VEHICUL FOARTE SPECIAL
Dacia Duster "No Limit" este un vehicul de exceptie cu performante extraordinare. Este adaptat de catre echipele de la Tork Engineering (conceptie, fabricatie, montaj, dezvoltare) si de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care ofera expertiza unica in ceea ce priveste competitiile auto pe toata durata proiectului si care furnizeaza anumite piese.
Dacia Duster "No Limit" este conceput conform regulamentului tehnic din categoria "Unlimited" unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrangeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica masinii.
Sub caroseria din fibra de sticla, Dacia Duster "No Limit" ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:
- Un motor foarte puternic, de 850 CP:
Pregatit de catre Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster "No Limit" este conceput pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).
- O cutie de viteze specifica:
Motorul este cuplat la o cutie de viteze secventiala Sadev cu 6 viteze, dezvoltata special pentru a putea sa foloseasca la maxim puterea motorului permitand schimbari de viteza precise si rapide.
- O aerodinamica foarte avansata:
Solutiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster "No Limit" nu sunt decat arareori permise de regulamentele de concurs. Prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevarat impresionante.
JEAN-PHILIPPE DAYRAUT: PILOTUL CARE VISA
Jean-Philippe Dayraut visa de multa vreme sa participe la competitia de la Pikes Peak cu un vehicul exceptional. El i-a convins pe cei de la Dacia si pe echipele Renault Sport Technologies sa se lanseze impreuna in aceasta aventura extraordinara.
Cursa de coasta de la Pikes Peak este o proba unde motricitatea este foarte importanta si unde aderenta variaza in functie de portiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt si 50% din tronsoane neasfaltate. Doar pilotii profesionisti cu experienta pe circuit si pe gheata pot avea pretentia sa castige cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care detine 6 titluri de Campion al Frantei in circuit (monopost si Super Touring), as pe gheata, triplu castigator si detinator al titlului Trofeul Andros, este un pilot stapan pe situatie.
"Pentru un pilot, sa imblanzeasca un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteza de 200 km/h* ei bine, e ceva care nu i se poate intampla decat daca e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care sa poata lua startul o masina cu un astfel de motor." Jean-Philippe Dayraut
PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB :
- Locatie: Colorado, SUA
- Cursa de 20 km
- Altitudinea la plecare: 2 860 m
- Altitudinea la sosire: 4 300 m
- 50% asfalt, 50% macadam
- Recordul pana acum in categoria Unlimited: 10 min, 01s, 42 m
- Recordul a fost obtinut de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki) in 2007
CARACTERISTICILE TEHNICE ALE DACIA DUSTER "NO LIMIT"
SASIU
- De tip tubular din otel 25CD4S
- Suspensii cu dublu triunghi
- Amortizor OHLINS TT 40 MK2
MOTOR
- Baza motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
- 6 cilindri in V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
- Alezaj x Cursa = 95.5 x 88.4 mm
- Putere maxima: 850 CP la 7000 rot./min
- Cuplu maxim: 900 Nm la 5000 rot./min
TRANSMISII
- Cutia de viteze secventiala SADEV cu 6 viteze
- Puntea fata SADEV
SISTEM DE FRANARE
- Frana fata (diametru in mm - tip) 355 - otel galvanizat
- Frana spate (diametru in mm - tip) 330 - otel galvanizat
ROTI
- 9''x18'' aliaj de aluminiu forjat
- Pneuri Pirelli 24/65 -18
DIMENSIUNI / MASA
- Lungime: 4 450 mm
- Latime: 1 900 mm
- Ecartament fata/ spate: 1 690 mm
- Ampatament: 2 500 mm
- Masa: 950 kg
- Rezervor de carburant : 80 l
PARTENERI & SPONSORI
- Dacia
- Eurodatacar
- Motul
- Pirelli
- Renault Sport Technologies
- Tork Engineering
- BRM
- Sodemo (care in acest an aniverseaza 35 de ani de existenta si colaborare cu Renault Sport Technologies)
- Sadev
- SN Diffusion
-Ohlins
Sursa: Dacia
Vezi toate pozele (25)
Poze Dacia Duster Pikes Peak
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
StiriPeSurse.ro
Rușii au dezlănțuit atacuri asupra căilor ferate din Ucraina. Ce vizează cu această strategie
PieseAuto.ro
Importanta farurilor pentru masina ta
PieseAuto.ro
Valva EGR: ce simptome are o masina diesel cu EGR-ul stricat?
mai multe
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 26 Mai 2011