Interviu cu Martin Whitmarsh, liderul echipei Vodafone McLaren Mercedes

Interviu cu Martin Whitmarsh, liderul echipei Vodafone McLaren Mercedes
Martin Whitmarsh, conducatorul echipei Vodafone McLaren Mercedes, vorbeste in emisiunea Mobil 1 The Grid*, dedicata sporturilor cu motor, despre dinamica dintre Lewis Hamilton si Jenson Button pe pista si consecintele pe care interzicerea realimentarii le are asupra echipei si partenerilor tehnici.
Distribuie pe Facebook
I: Ne aflam deja la jumatatea sezonului, cum a fost sa ii ai in echipa pe Button si Hamilton?
MW: Jenson Button este detinatorul titlului mondial, iar Lewis este fostul campion mondial, astfel ca avem o insiruire fantastica de piloti. Ne bucuram sa lucram cu ei, iar Lewis si Jenson sunt foarte competitivi. Concureaza unul impotriva altuia, fiecare vrea sa castige in fata celuilalt, contribuind la o dinamica foarte sanatoasa.

I: Este stiut faptul ca Jenson are un stil de pilotaj foarte calm, in timp ce Lewis are o abordare mai tehnica. Au avut cei doi posibilitatea sa optimizeze masina in functie de stilul lor personal?
MW: Cred ca de-a lungul timpului lumea a caracterizat stilul de pilotaj al lui Lewis ca fiind unul foarte agresiv, iar pe al lui Jenson ca fiind unul foarte calm. Sigur ca exista un oarecare sambure de adevar aici, insa cred ca ambii sunt piloti inteligenti care se adapteaza repede. Anul acesta, din cauza incarcaturii foarte mari de combustibil de la inceputul cursei, trebuia sa avem grija de masina, de frane si cauciucuri, astfel ca si stilurile de pilotaj s-au adaptat in functie de noul regulament.

I: Am vazut deja inceputul impactului pe care il are interzicerea realimentarii. Poti da mai multe detalii despre provocarile care apar?
MW: Interzicerea realimentarii in timpul cursei pune accent sporit pe eficienta combustibilului, pe modul de pilotare din timpul cursei. Iar noi vedem asta ca pe o mare oportunitate. Parteneriatul cu Mercedes-Benz High Performance Engines si ExxonMobil ne permite sa dezvoltam combustibili care ne ajuta sa fim mai competitivi si sa avem o greutate de pornire mai mica in timpul cursei. Sigur ca ne confruntam mereu cu provocarea de baza, aceea ca, de anul trecut, motoarele de Formula 1 trebuie sa reziste la o serie de evenimente imprevizibile din timpul cursei. Prin urmare, durabilitatea devine extrem de importanta, motoarele trebuind sa functioneze la aceiasi parametri inalti, dar pentru mai mult timp. Este o provocare deosebita careia Mobil 1 i-a raspuns cu o noua descoperire, furnizandu-ne noi lubrifianti care ne ajuta sa prelungim viata motorului.

I: Crezi ca Acordul de restrictionare a resurselor va incuraja idei si mai indraznete ale partenerilor echipei in sezoanele urmatoare? Ce fel de imbunatatiri ar putea sa apara?
MW: Orice afacere trebuie sa acorde importanta modului in care isi poate imbunatati eficienta, acesta fiind si cazul Formulei 1. Acordul de Restrictionare a Resurselor ofera inevitabil oportunitati pentru o gandire creativa si inovatoare in modul de abordare a problemelor si provocarilor cu care ne-am confruntat ca echipa de Formula 1 (fie ca e vorba de proiectarea sau dezvoltarea masinii, fie de stilul de pilotaj sau de intretinerea masinilor). Asadar, acordul este o mare provocare pentru Formula 1 si este ceea ce ne trebuie, pentru ca presiunile cu care ne intalnim ne obliga sa gandim original, creativ si sa incercam lucruri noi.

I: Care a fost avantajul oferit de Mobil 1 echipei, in ultimele 15 sezoane de parteneriat?
MW: De 15 ani incoace, avem un parteneriat extraordinar cu Mobil 1; in tot acest timp o echipa Mobil 1 a continuat sa dezvolte noi formule de lubrifianti si combustibil pe care sa le utilizam in masinile noastre de Formula 1. Ne-au oferit importante beneficii de performanta; au permis motorului sa genereze mai multa putere, oferind astfel un castig de timp. Au permis motorului sa eficientizeze energie prin reducerea frictiunii. Ne-au oferit durabilitate. In acesti 15 ani exista exemple clare in care Mobil 1 a adus performanta acestei echipe si ne-a ajutat sa castigam curse si campionate.

I: Cum vezi situatia Formulei 1 la ora actuala, date fiind masurile de reducere a costurilor si noile echipe care apar in acest sport?
MW: In prezent, ca orice alt sport, Formula 1 se confrunta cu o perioada de provocari, asemeni economiei mondiale. Insa atunci cand esti in varf, Formula 1 ramane o competitie extrem de captivanta. Inevitabil, vor fi esecuri ale echipelor; nu trebuie sa ne fie rusine cu asta. Chiar si cand esti in top, este dificil sa continui sa obtii succesul. Formula 1 inca trebuie sa se maturizeze ca sport; putem face o treaba mai buna prin modul in care administram aceasta competitie si cred ca acum este important ca echipele lucreaza impreuna in cadrul FOTA, pentru a ne asigura ca oferim valoare celor ce investesc in acest sport.

Despre parteneriatul Vodafone McLaren Mercedes si Mobil 1
Masinile Vodafone McLaren Mercedes MP4-25 sunt optimizate si lubrifiate de Mobil 1.

Parteneriatul Tehnic dintre Mobil 1, lider in industria lubrifiantilor sintetici, si Vodafone McLaren Mercedes mentine Mobil 1 in topul industriei, permitandu-i sa dezvolte produse inovatoare pentru maximizarea performantei, reducerea uzurii motorului si scaderea consumului de combustibil pentru soferii de fiecare zi.

Consultati mecanicul sau cautati gama Mobil 1 la distribuitorii Mobil 1 din Romania: Lubexpert Romania SRL, Novachrom Trading SRL, Gruppo Damidio S.A., si Star Lubricants SRL. Pentru mai multe informatii despre Mobil 1, vizitati http://www.mobil1.com.ro/.

*Mobil 1 The Grid este un program de televiziune saptamanal, dedicat sporturilor cu motor. Programul poate fi vizionat de spectatorii romani pe canalul Sport Klub TV.

Despre Mobil 1 si sporturile cu motor
Lider pe piata mondiala a uleiurilor de motor sintetice, Mobil 1 este de multa vreme optiunea echipelor de curse care concureaza in unele dintre cele mai solicitante si de succes serii de sporturi cu motor din intreaga lume.

Istoria implicarii Mobil 1 in sporturile cu motor a inceput, oficial, in anul 1978, cu o sponsorizare a Echipei de Formula 1 Williams. De atunci, prezenta Mobil 1 pe pistele si circuitele de curse a crescut considerabil. Astazi, tehnicienii auto, pilotii de curse, proprietarii de echipe si producatorii principali de pe piata auto mondiala au incredere in uleiul sintetic Mobil 1, datorita abilitatii sale de a furniza o performanta si o protectie exceptionala a motorului, chiar si in unele dintre cele mai extreme conditii. In prezent, mai mult de jumatate din echipele NASCAR se bazeaza pe tehnologia Mobil 1.

Alaturi de statutul de ulei de motor oficial al NASCAR, Mobil 1 se bucura si de o asociere de durata cu multe dintre echipele de succes si de renume mondial ale curselor de masini, cum ar fi echipa de Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes.

Despre ExxonMobil
ExxonMobil este cea mai mare companie internationala de petrol si gaz cotata la bursa, furnizand o energie care sprijina economiile in crestere si imbunatateste nivelul de trai din intreaga lume. ExxonMobil se implica intr-o serie de activitati filantropice care incurajeaza educatia, sanatatea si stiinta, in comunitatile in care ExxonMobil detine operatiuni semnificative. In Statele Unite, ExxonMobil sprijina initiative de imbunatatire a educatiei in domeniile matematicii si stiintelor, la nivel K-12 si la niveluri mai inalte de educatie. La nivel global, ExxonMobil ofera fonduri pentru imbunatatirea educatiei elementare, pentru promovarea rolului femeilor in dezvoltarea economica si pentru combaterea malariei si altor boli infectioase din tarile in curs de dezvoltare. In 2009, impreuna cu angajatii si pensionarii sai, Exxon Mobil Corporation, diviziile si filialele sale, si Fundatia ExxonMobil au oferit 235 milioane de dolari in contributii din intreaga lume, din care mai mult de 112 milioane au fost destinate educatiei. Informatii suplimentare despre parteneriatele comunitatii ExxonMobil si programele de contributie sunt disponibile la www.exxonmobil.com/community.

Despre Mobil 1
Lider pe piata mondiala a uleiurilor de motor sintetice, Mobil 1 se caracterizeaza printr-o tehnologie care ofera performanta superioara uleiurilor de motor conventionale. Aceasta tehnologie permite Mobil 1 sa multumeasca cele mai riguroase standarde ale producatorilor de masini si sa furnizeze o protectie excelenta impotriva uzurii motorului, in conditii normale sau chiar in unele dintre cele mai extreme conditii. Pentru a proteja partile critice ale motorului, Mobil 1 asigura un flux rapid de ulei la temperaturi extreme, fiind proiectat pentru a maximiza performanta motorului si pentru a ajuta la prelungirea vietii acestuia. Mobil si Mobil 1 sunt marci inregistrate ale Exxon Mobil Corporation (NYSE:XOM) sau ale uneia din filialele acesteia. Informatii suplimentare despre Mobil 1 si alti lubrifianti ExxonMobil pot fi gasite la http://www.mobil1.com.ro/.

Termenul "ExxonMobil" este folosit numai din convenienta si poate include Exxon Mobil Corporation sau oricare din filialele acesteia.

(c) ExxonMobil, Mobil si Mobil 1 sunt marci inregistrate ale Exxon Mobil Corporation sau ale uneia din filialele acesteia.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor DATA PUBLICĂRII: 6 Iulie 2010