Interviu in exclusivitate pentru 4Tuning cu celebrul Ken Block

Interviu in exclusivitate pentru 4Tuning cu celebrul Ken Block
  • Ken Block va face la anul Gymkhana 8
  • Hoonicornul nu va mai fi folosit in seria Gymkhana
  • 40 de seturi de anvelope au fost distruse pentru film
Distribuie pe Facebook

Cu ocazia Raliului Monza, am avut ocazia sa ii adresam lui Ken Block, celebrul pilot initiator al seriei Gymkhana, o serie de intrebari. Un interviu in exclusivitate pentru cititorii 4Tuning.ro.

4Tuning: Este pentru prima oara cand participi la Rally Monza. Ce parere ai despre eveniment si despre competitia impotriva lui Valentino Rossi?

Ken Block: Da, este prima mea participare la Monza, pe acest circuit legendar. L-am urmarit de-a lungul anilor in Formula 1 si l-am studiat mult, pentru ca sunt un mare fan al lucrurilor clasice. Este foarte misto sa fiu aici. Mi s-a parut ca evenimentul in sine este unul interesant pentru ca am avut ocazia sa alerg cu Valentino. Nu sunt un pilot de circuit, asa ca pentru mine a fost un pilotaj dificil la Monza. M-am zbatut si am lucrat in continuu pentru a gasi o setare potrivita a masinii. Dar este bine si am invatat multe lucruri noi. E nasol insa ca am avut parte de ceva probleme in acest week-end, dar m-am distrat.

4T: Care este cel mai inspaimantator lucru pe care l-ai facut in viata asta?

KB: Competitia in probele din WRC mi s-a parut o experienta foarte interesanta. Din pacate insa, nu am reusit sa fac acest lucru tot timpul si nu am apucat sa duc acest sport la un nou nivel. Am avut parte de un accident in Portugalia destul de grav, iar acest lucru este poate cel mai infricosator lucru ce mi s-a intamplat vreodata.

4T: Cine a fost pentru tine o inspiratie importanta?

KB: Sunt un fan inrait al probelor de raliu inca de cand eram copil. Cea mai mare influenta a avut asupra mea Colin McRae, a fost un talent urias. Mi-as dori sa pot intra in "pantofii lui" si sa am talentul sau.

Ken Block - interviu

4T: Care este cel mai dificil aspect in WRC, mai ales in comparatie cu alt tip de curse pe care le-ai facut?

KN: Cel mai dificil lucru pentru mine a fost legat de notitele de pe probe. Am participat din scurt la multe etape si am fost nevoit sa scriu toate raliurile pe hartie de la zero. E nevoie de multi ani ca sa te obisnuiesti cu toate traseele la perfectiune. Pot conduce masina foarte bine, insa ma cam chinuiam cu notitele.

4T: Ce preferi: competitiile de raliu sau propriile proiecte?

KB: Sunt un real competitor in interiorul meu si iubesc raliul, dar si Gymkhana sau RX. Masinile sunt atat de bune si este foarte amuzant si distractiv sa le scoti de pe probele de asfalt sau macadam si sa faci diverse lucruri funny cu ele. Am fost dezamagit in cariera atunci cand am realizat ca voi putea conduce aceste masini senzationale doar la raliuri, asa ca mi-a parut extrem de bine cand am inceput seria filmelor Gymkhana in care imi puteam duce masina in toata lumea si sa ma distrez la volanul lor.

4T: Care este programul tau pentru 2015?

KB: Inca nu am un program confirmat 100%. Mi-ar placea sa fac ceva similar cu ce am reusit sa fac anul acesta, sa concurez in competitia RX si sa fac cateva etape de raliu si noi filme Gymkhana pe parcurs.

Ken Block - interviu

4T: Ai mentionat ceva legat de Moto GP - te-ai urcat vreodata pe o motocicleta? Cat de mult iti place campionatul pe doua roti?

KB: Am crescut plimbandu-ma cu motociclete de motocross, asa ca stiu ce inseamna motocicletele. Insa Moto GP este un sport dificil, il respect ca si o forma de arta in domeniul vitezei, dar este ceva ce mie nu-mi place sa fac.

4T: Apropo de Gymkhana 7: cat timp ti-a luat sa construiesti Hoonicorn-ul si cat a costat?

KB: Masina a fost construita in 2 ani de la stadiul de concept la cel final, din film. Nu discut niciodata despre costuri, dar pot spune ca nu a fost deloc ieftina. Am luat un Ford Mustang din 1965 si l-am modificat complet, a fost o adevarata provocare. Insa a meritat tot efortul, pentru ca este cea mai distractiva masina pe care am pilotat-o vreodata.

4T: Pentru urmatoarele filme vei alerga tot cu Hoonicornul, sau te vei intoarce la Ford Fiesta?

KB: Aceasta masina a fost gandita numai pentru acest film cu numarul 7 din seria Gymkhana. Sunt sigur ca o sa mai fac multe filme cu ea, insa la anul automobilul va face un tur in jurul lumii la diverse evenimente si show-uri. Sponsorii mei imi cer mereu masinile pentru a le expune la evenimente sportive si la expozitii, asa cum este si competitiza de Supercross din Statele Unite.

Ken Block - interviu

4T: Ce parere ai despre decizia motociclistului Ryan Villopoto, campionul la motocross si supercross din SUA, de a concura in Europa? Crezi ca este un deschizator de drumuri pentru pilotii americani de a concura in Europa?

KB: Ryan imi este un bun prieten si mi-a spus despre decizia luata inca de acum cateva luni. Am fost surprins, pentru ca stiam ca se retrage si ca vrea sa faca ceva diferit. Cred ca a fost o decizie misto si mi s-a parut interesant ca va concura alaturi de Tony Cairoli (Campion Mondial la Motocross).

4T: Cate anvelope ai folosit pentru Gymkhana 7?

KB: Am filmat vreme de 5 zile in Los Angeles si am "spart" 40 de seturi de anvelope pentru intregul film. Sunt foarte norocos ca cei de la Pirelli sunt sponsorii mei...

4T: Ce inseamna frica pentru tine?

KB: Imi place oarecum frica. Vorba mea este ca daca nu ti-e frica, nu mergi destul de repede. Asa ca mie imi place sa gasesc limita confortului meu, mai ales la masinile de curse, si sa alerg atat de tare inca sa gasesc limitele masinii si ale mele personal.

Ken Block - interviu

4T: Care a fost viteza maxima pe care ai atins-o in Gymkhana 7?

KB: Viteza maxima din film a fost de aproximativ 200 km/h. Nu fabricam aceste masini ca sa atinga viteze maxime, cam acestea sunt limitele transmisiilor pe care le folosim. E vorba de cutii de viteze folosite si in cursele RX (Rally Cross) care sunt scurte pentru un demaraj bun, dar nu permit o viteza maxima foarte mare.

4T: Te-ai gandit vreodata sa faci un film Gymkhana pe zapada?

KB: Mi-ar placea tare mult sa fac un Gymkhana pe zapada! Imi place sa fac drift si indemanare insa aceste lucruri depind de vreme si conditiile de mediu. Aceste filmari sunt extrem de costisitoare, asa ca alegem locatii in care vremea este buna si apropiata de compania producatoare care este localizata in Los Angeles. Mi-ar placea foarte mult sa incerc asa ceva, insa este prea riscant sa avem totul setat si conditiile meteo sa ne impiedice filmarea, daca, de exemplu, ar ninge cu saptamanile la rand...

VOM REVENI IN SCURT TIMP CU UN CONCURS SPECIAL PE 4TUNING IN CARE VOM OFERI CADOU UN POSTER SEMNAT PERSONAL DE KEN BLOCK!

Distribuie pe Facebook
mai multe