Interviu in exclusivitate pentru 4Tuning cu celebrul Ken Block

- Ken Block va face la anul Gymkhana 8
- Hoonicornul nu va mai fi folosit in seria Gymkhana
- 40 de seturi de anvelope au fost distruse pentru film
Cu ocazia Raliului Monza, am avut ocazia sa ii adresam lui Ken Block, celebrul pilot initiator al seriei Gymkhana, o serie de intrebari. Un interviu in exclusivitate pentru cititorii 4Tuning.ro.
4Tuning: Este pentru prima oara cand participi la Rally Monza. Ce parere ai despre eveniment si despre competitia impotriva lui Valentino Rossi?
Ken Block: Da, este prima mea participare la Monza, pe acest circuit legendar. L-am urmarit de-a lungul anilor in Formula 1 si l-am studiat mult, pentru ca sunt un mare fan al lucrurilor clasice. Este foarte misto sa fiu aici. Mi s-a parut ca evenimentul in sine este unul interesant pentru ca am avut ocazia sa alerg cu Valentino. Nu sunt un pilot de circuit, asa ca pentru mine a fost un pilotaj dificil la Monza. M-am zbatut si am lucrat in continuu pentru a gasi o setare potrivita a masinii. Dar este bine si am invatat multe lucruri noi. E nasol insa ca am avut parte de ceva probleme in acest week-end, dar m-am distrat.
4T: Care este cel mai inspaimantator lucru pe care l-ai facut in viata asta?
KB: Competitia in probele din WRC mi s-a parut o experienta foarte interesanta. Din pacate insa, nu am reusit sa fac acest lucru tot timpul si nu am apucat sa duc acest sport la un nou nivel. Am avut parte de un accident in Portugalia destul de grav, iar acest lucru este poate cel mai infricosator lucru ce mi s-a intamplat vreodata.
4T: Cine a fost pentru tine o inspiratie importanta?
KB: Sunt un fan inrait al probelor de raliu inca de cand eram copil. Cea mai mare influenta a avut asupra mea Colin McRae, a fost un talent urias. Mi-as dori sa pot intra in "pantofii lui" si sa am talentul sau.
4T: Care este cel mai dificil aspect in WRC, mai ales in comparatie cu alt tip de curse pe care le-ai facut?
KN: Cel mai dificil lucru pentru mine a fost legat de notitele de pe probe. Am participat din scurt la multe etape si am fost nevoit sa scriu toate raliurile pe hartie de la zero. E nevoie de multi ani ca sa te obisnuiesti cu toate traseele la perfectiune. Pot conduce masina foarte bine, insa ma cam chinuiam cu notitele.
4T: Ce preferi: competitiile de raliu sau propriile proiecte?
KB: Sunt un real competitor in interiorul meu si iubesc raliul, dar si Gymkhana sau RX. Masinile sunt atat de bune si este foarte amuzant si distractiv sa le scoti de pe probele de asfalt sau macadam si sa faci diverse lucruri funny cu ele. Am fost dezamagit in cariera atunci cand am realizat ca voi putea conduce aceste masini senzationale doar la raliuri, asa ca mi-a parut extrem de bine cand am inceput seria filmelor Gymkhana in care imi puteam duce masina in toata lumea si sa ma distrez la volanul lor.
4T: Care este programul tau pentru 2015?
KB: Inca nu am un program confirmat 100%. Mi-ar placea sa fac ceva similar cu ce am reusit sa fac anul acesta, sa concurez in competitia RX si sa fac cateva etape de raliu si noi filme Gymkhana pe parcurs.
4T: Ai mentionat ceva legat de Moto GP - te-ai urcat vreodata pe o motocicleta? Cat de mult iti place campionatul pe doua roti?
KB: Am crescut plimbandu-ma cu motociclete de motocross, asa ca stiu ce inseamna motocicletele. Insa Moto GP este un sport dificil, il respect ca si o forma de arta in domeniul vitezei, dar este ceva ce mie nu-mi place sa fac.
4T: Apropo de Gymkhana 7: cat timp ti-a luat sa construiesti Hoonicorn-ul si cat a costat?
KB: Masina a fost construita in 2 ani de la stadiul de concept la cel final, din film. Nu discut niciodata despre costuri, dar pot spune ca nu a fost deloc ieftina. Am luat un Ford Mustang din 1965 si l-am modificat complet, a fost o adevarata provocare. Insa a meritat tot efortul, pentru ca este cea mai distractiva masina pe care am pilotat-o vreodata.
4T: Pentru urmatoarele filme vei alerga tot cu Hoonicornul, sau te vei intoarce la Ford Fiesta?
KB: Aceasta masina a fost gandita numai pentru acest film cu numarul 7 din seria Gymkhana. Sunt sigur ca o sa mai fac multe filme cu ea, insa la anul automobilul va face un tur in jurul lumii la diverse evenimente si show-uri. Sponsorii mei imi cer mereu masinile pentru a le expune la evenimente sportive si la expozitii, asa cum este si competitiza de Supercross din Statele Unite.
4T: Ce parere ai despre decizia motociclistului Ryan Villopoto, campionul la motocross si supercross din SUA, de a concura in Europa? Crezi ca este un deschizator de drumuri pentru pilotii americani de a concura in Europa?
KB: Ryan imi este un bun prieten si mi-a spus despre decizia luata inca de acum cateva luni. Am fost surprins, pentru ca stiam ca se retrage si ca vrea sa faca ceva diferit. Cred ca a fost o decizie misto si mi s-a parut interesant ca va concura alaturi de Tony Cairoli (Campion Mondial la Motocross).
4T: Cate anvelope ai folosit pentru Gymkhana 7?
KB: Am filmat vreme de 5 zile in Los Angeles si am "spart" 40 de seturi de anvelope pentru intregul film. Sunt foarte norocos ca cei de la Pirelli sunt sponsorii mei...
4T: Ce inseamna frica pentru tine?
KB: Imi place oarecum frica. Vorba mea este ca daca nu ti-e frica, nu mergi destul de repede. Asa ca mie imi place sa gasesc limita confortului meu, mai ales la masinile de curse, si sa alerg atat de tare inca sa gasesc limitele masinii si ale mele personal.
4T: Care a fost viteza maxima pe care ai atins-o in Gymkhana 7?
KB: Viteza maxima din film a fost de aproximativ 200 km/h. Nu fabricam aceste masini ca sa atinga viteze maxime, cam acestea sunt limitele transmisiilor pe care le folosim. E vorba de cutii de viteze folosite si in cursele RX (Rally Cross) care sunt scurte pentru un demaraj bun, dar nu permit o viteza maxima foarte mare.
4T: Te-ai gandit vreodata sa faci un film Gymkhana pe zapada?
KB: Mi-ar placea tare mult sa fac un Gymkhana pe zapada! Imi place sa fac drift si indemanare insa aceste lucruri depind de vreme si conditiile de mediu. Aceste filmari sunt extrem de costisitoare, asa ca alegem locatii in care vremea este buna si apropiata de compania producatoare care este localizata in Los Angeles. Mi-ar placea foarte mult sa incerc asa ceva, insa este prea riscant sa avem totul setat si conditiile meteo sa ne impiedice filmarea, daca, de exemplu, ar ninge cu saptamanile la rand...
VOM REVENI IN SCURT TIMP CU UN CONCURS SPECIAL PE 4TUNING IN CARE VOM OFERI CADOU UN POSTER SEMNAT PERSONAL DE KEN BLOCK!
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei


