Interviu exclusiv cu Guerlain Chicherit, campionul care iubeste sportul extrem
- Guerlain este un pilot francez nascut pe 27 mai 1978
- In prezent este pilot al echipei MINI
- A castigat Raliul Dakar in 2005 la categoria sa
Cu ajutorul celor de la Monster Energy Romania am reusit sa luam legatura cu Guerlain Chicherit, un nume cu rezonanta din domeniul sportului extrem. Si ne-a raspuns cu placere la cateva intrebari despre experienta lui la volan si planurile sale de viitor.
4Tuning: Zi-ne ceva despre CV-ul tau in motorsport: despre trecutul tau in cadrul raliurilor, dar si despre tentativele directionate catre unele recorduri.
Guerlain Chicherit: Cand abia incepusem sa conduc in 2003, castigam deja cupa Citroen in Franta, dupa care am pornit pe calea reprezentarii firmei Citroen ca si pilot oficial in JWRC din 2004. Am castigat cursa Dakar in 2005 la categoria mea si pana acum am 10 curse Dakar la activ, ajungand la final de 7 ori, cu multiple etape castigate in cadrul lor. Am castigat in 2009 cupa mondiala a Crosscountry FIA, am realizat primul backflip cu o masina in 2013, si am incercat sa intrec recordul pentru cea mai lunga saritura in 2014…dar din pacate nu a avut un final prea fericit. Dar e posibil sa incerc din nou anul asta!
4Tuning: Ce masini conduci acum in sporturile cu motor si, daca nu este secret, ne poti desvalui specificatiile lor (putere, motor, modificari)?
GC: Desigur! Conduc un un Buggy pentru Dakar, cu un motor V8, ce are in jur de 500 de cai putere. Si actualmente incerc sa conduc un MINI in cadrul catorva curse WorldRX, dar sper sa pot concura in campionatele intregi anul viitor. Tot cu un MINI am facut si primul backflip si am incercat anul trecut sa depasesc recordul mondial la cea mai lunga saritura.
4Tuning: Am citit undeva ca vrei sa iti iei un permis de conducere mai... special. De ce incerci sa iti iei carnet pentru camion?
GC: In primul rand, iubesc camioanele mari! Si dupa urmatorul Dakar, planuiesc sa ma plimb cu familia prin America de Sud pentru 3-4 luni intr-o casa mobila. Pe partea de motorsport cu camionul, inca nu va pot spune nimic.
4Tuning: Cum a decurs “recordul pentru cea mai lunga saritura pe zapada” de anul trecut?
GC: Anul trecut am fost foarte aproape de a sparge recordul mondial, dar ceva n-a mers cum trebuie cu suspensia spate in timpul decolarii, rezultand o usoara ridicare a partii din spate. Imposibil de aterizat cu un astfel de effect. Dar data viitoare va fi bine!
4Tuning: Care sunt planurile tale in zona recordurilor pentru 2015?
GC: Anul acesta sunt concentrat pe pregatirile urmatorului Dakar (vreau sa castig!) si sper sa acumulez ceva experienta in cadrul WorldRX si cu siguranta mi-ar placea sa mai incerc o data cea mai lunga saritura in August. Dupa care urmeaza ceva foarte maret, nemaivazut, planuit pentru 2016...
4Tuning: Ce masina conduci zilnic?
GC: Am un MINI Paceman si un Countryman JCW. Un Hummer H2 si o multime de motociclete enduro.
4Tuning: Vara asta va avea loc un raliu pe Transfagarasan, cea mai frumoasa sosea din lume (a zis Jeremy Clarkson candva). Suna destul de povocator pentru tine?
GC: Cu siguranta! Gasiti-mi o masina si ma bag! (NR: aviz sponsorilor din Romania!)
4Tuning: Cine sunt sponsorii tai?
GC: Tignes, de vreo 15 ani, MONSTER Energy, Toyo Tires, Gopro, Alpinestar si cativa mai noi pe care ii vom anunta in curand. Intotdeauna am avut de ales sponsori/parteneri care sa se potriveasca stilului meu si tot timpul am avut relatii de parteneriat de lunga durata cu toti.
4Tuning: Da-ne te rog 5 sfaturi de siguranta in trafic pentru cititorii din Romania care nu sunt cei mai... educati.
GC: In primul rand, trebuie multa munca, antrenament si imbunatatirea competentelor ca sofer, pentru a fi in siguranta intr-o masina! Controlati tot timpul viteza. Spiritul de luptator reprezinta una din calitatile pe care trebuie sa le aveti pentru a performa in acest sport, dar chiar si atunci trebuie sa fiti constienti de limitele voastre tehnice, psihice, dar si fizice. Asa este si in traficul zilnic, trebuie sa detii controlul. Nu in ultimul rand, trebuie sa va amintiti ca este necesar sa iubiti ceea ce faceti, asa ca nu va posomorati cand luati decizii gresite. Fiti atenti, cunoaste-ti-va corpul, masina si fiti pe faza in legatura cu pericolele ce pot aparea in afara controlului vostru. Si…conduceti cu placere.
4Tuning: Ce crazy sh*t planuiesti sa faci in viitor?
GC: O sa fie o nebunie! Ceva ce n-a mai incercat nimeni… dar nu pot spune nimic momentan, scuze! Decat: Fiti pe faza!
- Renault megane 16v 2006 2000 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 €