Pax Rally: Team Dakar Romania in ultima zi de concurs

Pax Rally: Team Dakar Romania in ultima zi de concurs
Astazi s-a incheiat ultima zi de concurs din Pax Rally, cea de-a doua mare competitie din cadrul Dakar Series. La startul de la Lisabona s-au aliniat si romanii Gabi Nicolae (pilot) si Alexandru Bojica (copilot), reprezentand Team Dakar Romania. Ei au reusit o plasare la general pe pozitia a 24-a din 52 de masini inscrise, iar in cadrul grupei la care au concurat, Diesel T1.2, au obtinut locul 11.
Distribuie pe Facebook

Ultima zi de concurs a Pax Rally s-a desfasurat pe traseul Portimao-Portimao si a reprezentat cea mai scurta proba speciala, pe o distanta de 68 de km. Din cauza unui incendiu de padure a fost anulata insa prima parte a probei speciale, astfel incat echipajele au avut de parcurs numai 36 de km de proba speciala. Nicolae / Bojica au reusit sa termine proba pe pozitia 26, in conditiile in care in ultimii 20 de km de proba au avut probleme grave de alimentare a masinii.
Aceasta pozitionare le-a adus locul 24 in clasamentul general Dakar Series Pax Rally si locul 11 in clasamentul clasei la care s-au inscris: diesel T1.2, cu masina de concurs 242, un Mitsubishi L200 Taifun.

Lupta pentru titlul in Pax Rally a fost dusa insa de Carlos Sainz (VW Race Touareg 2) si Stephane Peterhansel (Mitsubishi Pajero Evo MPR 13). La inceputul ultimei zile de concurs, spaniolul avea un avans de 31 de secunde in fata francezului, ceea ce insemna ca "El Matador" avea toate sansele sa repete victoria sa din Dakar Series Central Europe Rally. Cu o distanta mai mica de parcurs din cauza incendiului, Carlos Sainz parea ca are toate sansele, dar Sainz se rastoarna si ii da francezului de la Mitsubishi ocazia de a recupera secundele necesare obtinerii titulul Pax Rally. Sainz a reusit sa treaca linia de sosire la 16 secunde dupa Peterhansel, a treia pozitie a podiului Dakar Series Pax Rally fiind ocupata de Luc Alphand (Mitsubishi Pajero Evo).

Am reusit sa fim exceptia legii lui Murphy conform careia Un lucru inceput prost se termina si mai prost. In sensul ca am reusit nu numai sa terminam aceasta a doua etapa de Dakar Series, dar am reusit sa o facem si de pe o pozitie onorabila, respectiv locul 11 la categoria diesel super-productie si locul 24 la general, din 52 de masini inscrise la startul Dakar Series Pax Rally. A fost un raliu foarte dur, am invatat multe lucruri pe care le vom aplica la Dakar 2009. Lucruri pozitive: am reusit sa gasim solutii in timp util la problemele avute cu masina de concurs, echipa s-a sudat si mai bine, si aici ma refer in special la echipa de asistenta tehnica, si nu in ultimul rand am terminat competitia cu masina in stare buna, in sensul ... ne-accidentata. Iar asta fara sa mergem la plimbare, ci tragand intr-un ritm constant sa ne imbunatatim pozitia in clasament. Principalul merit il au colegii Claudiu Muresan si Nicu Lolescu, mecanicii nostri care au facut minuni pentru a avea masina pregatita pentru startul fiecarei zile de concurs. Le multumim mult si sper sa ne ajute in aceeasi masura si in Argentina. Lucruri negative: avem probleme de buget care se repercuteaza direct in performanta sportiva, a declarat Gabi Nicolae la terminarea competitiei.

Am mers bine, zic eu, desi Gabi este oarecum nemultumit de prestatia noastra. Aceste competitii sunt foarte dure si este extrem de usor sa gresesti si abandonezi. Am invatat si vom invata in continuare, pentru ca unul dintre putinele lucuri pe care nu le poti cumpara cu bani este experienta. Partea de navigatie a fost rezonabil de usoara, in schimb traseul, cel putin prima proba speciala, in lungime de 220 km, a fost foarte solicitanta, atat pentru pilot cat si pentru copilot. La sfarsitul acelei speciale, Luc Alphand, castigatorul etapei, a fost asistat de catre medici la coborarea din masina, iar multi copiloti, inclusiv din cadrul echipelor oficiale, au avut probleme din cauza caldurii si a denivelarilor. Sunt foarte multumit ca am reusit sa parcurgem toate probele speciale fara sa abandonam sau sa forfetam vreuna. Acum o sa avem mult de lucru sa pregatim echipa pentru Argentina, dar cred ca o sa ne descurcam, comenteaza Alex Bojica, co-pilotul Team Dakar Romania.

Speram sa fim la startul Dakar 2009, desi, daca in continuare nu vom reusi sa atragem sponsori care as ne ajute in eforturile noastre, sansele ca Team Dakar Romania sa fie prezenta la Dakar 2009 sunt extrem de reduse, ca sa nu spun inexistente. Costul este mare si cert este faptul ca fara sponsori sau implicarea autoritatilor, noi nu vom putea sa strangem suma de 200.000 euro, banii necesari participarii in conditii decente a echipei noastre. Noi inca speram, iar faptul ca Dakar Series 2 este a doua competitie pe care o ducem la bun sfarsit, avand 100% curse internationale terminate cu bine sper sa ne ajute sa gasim acest buget spune Gabi Nicolae.


Puteti sa urmariti reportaje despre Pax Rally dupa urmatorul program:

Marti, 16 sept 2008, 17.30 18.00, n-tv, reportage
Miercuri, 17 sept 2008, 20.30 21.00, n-tv, reportage
Joi, 18 sept 2008, 01.40 02.10, n-tv, reportage.


Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor DATA PUBLICĂRII: 15 Septembrie 2008