Alarma printre romani: 'Airbagurile mortii', prezente pe mii de masini din tara!

Alarma printre romani: 'Airbagurile mortii', prezente pe mii de masini din tara!
Chemarile in service pentru masinile unor producatori renumiti ascund in spate un adevarat pericol pentru soferi si pasagerii de pe "locul mortului".
Trimite unui prieten

In ciuda testelor de siguranta facute pe fiecare model in parte, atat constructorii, cat si compania japoneza Takata, producatorul airbag-ului criminal, au tinut pana acum sub cheie acest lucru.

Adevarul a iesit la iveala dupa ce autoritatile americane au deschis o ancheta dupa moartea suspecta a patru pasageri in momentul declansarii sistemelor de siguranta. Iar alarma se intinde la nivel global, pe masura ce BMW, Toyota, Nissan, Subaru, Honda si Ford recunosc ca au vandut masini dotate cu aceste airbag-uri pe toate continentele.

Concluzie oficiala: "Srapnel!"

Moartea celor patru americani au pus in garda autoritatile guvernului federal, dupa ce la autopsie s-a constatat ca decesul acestora a fost provocat de mici bucati metalice care i-au izbit din plin. "Ranile sunt ca cele produse de srapnel", au concluzionat legistii din Statele Unite.

7.8 milioane de autoturisme comercializate aici sunt rechemate in service pentru a li se inlocui airbag-urile criminale. Ford a anuntat deja ca va demara inclusiv o campanie pe Facebook pentru a avertiza posesorii de masini cu sisteme de "siguranta" mortale sa se prezinte cu autovehicului in service. Aceasta deoarece compania Takata nu are o evidenta stricta a livrarilor si modelelor pe care a instalat aceste airbag-uri.

Romania, in plin scandal

Romania este si ea in fierbere. In primul rand, Takata produce o serie de airbag-uri in tara noastra, folosind panza croita la Faurecia, in Sibiu, pentru a o monta in sistemul integrat realizat in fabrica de la Arad. Pe de alta parte, o serie dintre masinile pe care au fost montate airbag-urile cu efect de obuz au ajuns in tara noastra.

Numarul total al automobilelor pe care a fost montat acest tip de airbag este de 14 milioane, din ce se cunoaste pana in prezent. Nissan a recunoscut recent ca o parte din masinile pe care a fost montat airbag-ul Takata au fost vandute si in Europa. Constructorul nipon sustine ca deocamdata a identificat 260.000 de exemplare Micra si Cube care sunt dotate cu aceste dispozitive.

30.000 de exemplare Micra si Cube au fost vandute in Europa, o parte dintre acestea fiind inmatriculate in Romania.

Toyota: "Nu mai circulati pe scaunul pasagerului!"

Prinsi pe picior gresit, oficialii Toyota au avut o reactie de rasul curcilor, tinand cont ca vorbim de cel mai mare producator auto din lume. "Nu mai circulati pe scaunul pasagerului din dreapta pana cand airbag-ul Takata este inlocuit in service", au cerut reprezentantii companiei.

Cu toate acestea, si la Toyota in curte domneste o abrambureala cumplita, nefiind cunoscute inca toate modelele pe care a fost asamblat periculosul airbag si destinatia finala a acestora. In ultimele zile, numarul marcilor si modelelor care sunt dotate cu airbag-uri Takata a crescut vertiginos, lansand adevarate isterii in randul soferilor din unele tari occidentale.

Alarma falsa la Audi

Asa a fost si cazul Grupului Volkswagen care, inainte de descoperirile care vin acum pe banda rulanta, solicitase intrarea in service a 850.000 de masini Audi pentru probleme cu airbag-urile.

Grupul a fost nevoit sa emita un comunicat de presa prin care sa mentioneze ca recenta chemare in service a unor modele Audi nu are de-a face cu scandalul Takata, VW avand un alt furnizor de airbag-uri. Problema airbag-urilor de pe Audi este ca nu se deschid din cauza unei erori de soft, au mai spus reprezentantii companiei germane.

Cum au trecut de omologare?

Intrebarea care framanta mintile specialistilor este cum de aceste dispozitive au trecut de omologare. Aceasta pentru ca atat in Europa, cat si in Statele Unite si Japonia, testele de rezistenta si siguranta in caz de accident sunt impuse oricarui nou model, respectiv dispozitivelor de siguranta instalate pe acestea.

Standardele EuroNCAP, USNCAP si JNACAP ale testelor de siguranta sunt foarte ridicate, iar posibilitatea ca aceeasi eroare sa fi trecut neobservata pe trei continente este aproape nula, daca nu si ridicola.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 27 Octombrie 2014