Inca 5 milioane de masini sunt chemate la service din cauza airbagurilor Takata

Inca 5 milioane de masini sunt chemate la service din cauza airbagurilor Takata
  • In total, 36.000.000 de masini au fost rechemate
  • Problema este legata de capsa airbagurilor
  • Americanii au acordat amenzi de 14.000 zilnic
Distribuie pe Facebook

Nu demult va spuneam ca peste 6.5 milioane de automobile Toyota si Nissan din toata lumea au fost rechemate la service din cauza unor probleme la airbaguri. Aceste masini erau echipate cu airbaguri produse de compania Takata care sufereau de un defect de fabricatie: capsa prindea umezeala si nu se mai activa la impact.

Dupa acest esec cu cele 6.5 milioane de masini cu probleme la airbagurile Takata, iata ca a mai venit o lovitura, la fel de exploziva ca un... airbag. Recent, companiile Honda si Daihatsu au facut o chemare de 5 milioane de automobile in Europa si Asia. Acestea din urma nu se regasesc in Statele Unite, insa tot trebuie sa fie un semnal de alarma, sansele ca masini vandute si in Romania sa fie chemate fiind destul de mari.

Honda cheama inapoi 4.89 de milioane la nivel mondial, inclusiv din Europa, iar Daihatsu face o chemare de numai 260.000 de unitati vandute in Japonia. Aceste ultime cifre se aduna la cele de pana acum si insumeaza, din 2008 pana in 2015, perioada in care au fost vandute automobile cu airbaguri Takata defectuoase, nu mai putin de 36 de milioane de autoturisme. O cifra uriasa daca ne gandim ca vorbim de un defect de fabricatie legat de siguranta rutiera si a pasagerilor ce poate face diferenta dintre viata si moarte.

Unele surse spun ca primele semne ca airbagurile Takata au probleme au fost semnalate in 2001 la cateva modele Isuzu. De atunci, pana in 2008, cand s-au incheiat investigatiile, s-a stabilit clar ca Takata este de vina pentru producerea unor capse pirotehnice de proasta calitate al caror praf se poate umezi si poate intarzia declansarea airbagului sau chiar lipsa declansarii la impact.

Desi in Romania aceasta problema are toate sansele sa fie tratata cu superficialitate, in Statele Unite, cei de la National Highway Traffic Safety Administration, adica NHTSA, au impus chiar amenzi de 14.000 de dolari pe zi pentru compania Takata, in toata perioada in care nu face publice informatiile despre numarul exact, pe modele si ani de fabricatie, cu masinile pe care s-au montat airbaguri stricate din fabrica. Speram ca si importatorii iau lucrurile in serios si se ocupa sa contacteze cumparatorii pentru a le fi reparata masina gratuit.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 15 Mai 2015