Autoritatile germane iau la bani marunti marca Fiat: un model diesel a fentat testele de emisii

Autoritatile germane iau la bani marunti marca Fiat: un model diesel a fentat testele de emisii
  • Softul opreste filtrele de evacuare timp de 22 de minute
  • Un test de emisii dureaza maximum 20 de minute
  • Numai motoarele diesel au instalate asemenea device-uri
Distribuie pe Facebook

Publicatia germana Bild.de spune ca autoritatile germane investigheaza posibilitatea ca Fiat sa fi pus in vanzare un model cu motorizare diesel care avea emisii false, in urma unor teste masluite.

Bild am Sonntag spune ca Fiat are parte de zile grele, dupa ce compania italiana a fost supusa unor teste si investigatii. De vina ar putea fi un model dotat cu motor diesel care, conform specialistilor, ar avea noxele reale cu mult peste cele anuntate de producator. Problema este insa ca si Fiat se pare ca ar folosi un soft menit sa pacaleasca testele, similar cu cel utilizat de Volkswagen in scandalul Dieselgate.

Conform investigatorilor, Fiat a apelat la un soft similar cu cel dezvoltat de Audi in 1998 si implementat pe motorizarile TDI din grupul VAG, dar... cu o alta gaselnita. Fiat a montat pe motoarele diesel un soft care schimba parametrii de functionare in primele 20 de minute de la pornirea motorului. Lucru absolut convenabil pentru companie, din moment ce testele de emisii din Germania tin maximum 20 de minute...

Cu privirea la aceste probleme noi aparute, BOSCH, care este unul din principalii furnizori de piese pentru masinile noi, inclusiv Fiat, a declarat ca in cele 22 de minute filtrele de evacuare erau oprite si se inregistrau valori cu mult sub cele reale, valori legate de poluare si de emisii nocive. Un alt zvon spune insa ca softul celor de la Fiat functiona in modul de incalzire, adica forta incalzirea motorului imediat dupa pornire, astfel incat sa fie conform cu limitele legale.

Desi nu se cunosc momentan alte detalii, masinile Fiat, cel mai probabil modelele 500 si derivatele sale, sunt in prezent sub lupa autoritatilor. Problema nu pare asa de grava ca la Volkswagen, care a dezvoltat un soft special pentru a minti testele de emisii, ci ar putea fi interpretata ca un sistem de aparare. Dar pana cand nu se va face public raportul final, nu putem decat sa asteptam si sa vedem cum actiunile Fiat o iau, usor-usor, in jos, asa cum se intampla la fiecare scandal in care se implica un producator auto.

Sursa: TheVerge.com

Distribuie pe Facebook
mai multe