Autoritatile s-au pus pe treaba. A inceput curatarea TRANSFAGARASANULUI, cel mai frumos drum montan din lume

Autoritatile s-au pus pe treaba. A inceput curatarea TRANSFAGARASANULUI, cel mai frumos drum montan din lume
  • A inceput curatarea Transfagarasanului
  • Autoritatile vor sa-l deschida pe 1 iulie
  • Se intinde pe o distanta de 151 kilometri
Trimite unui prieten

Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov a anuntat, prin intermediul unui clip video postat pe pagina oficiala de Facebook, ca a inceput curatarea Transfagarasanului. Data oficiala de deschidere al acestui tronson de drum este 1 iulie.

Romania surprinde turistii straini cu cateva comori ascunse, una dintre ele fiind Transfagarasanul. De cand a fost vizitat de catre celebrii prezentatori ai emisiunii Top Gear, care au si recunoscut ca este cel mai frumos drum montat din lume, sute de mii de turisti (romani sau din strainatate) parcurg anual DN7C.

Singura problema este ca portiunea de drum din zona montana inalta, care este si cea mai frumoasa, este deschisa circulatiei rutiere in fiecare an doar de la 30 iunie pana in 1 noiembrie. De aici si cozile, uneori infernale, care se fac in timpul sezonului.

Autoritatile intentioneaza sa deschida anul acesta Transfagarasanul pe 1 iulie, insa o buna bucata de drum este inca acoperita de zapezi care depasesc chiar si 2 metri pe anumite portiuni. Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov a anuntat in urma cu putin timp ca au inceput deja lucrarile de curatare a drumului montan.

Ca dovada, a si postat pe pagina sa oficiala de Facebook un clip video de la fata locului. Muncitorii recunosc ca "mai avem insa mult de lucru".

Drumul National 67C, supranumit si Transfagarasan, se intinde pe o distanta de 151 de kilometri si traverseaza de la nord la sud Muntii Fagaras. Acesta strabate doua judete, Arges si Sibiu, si se situeaza pe locul al doilea ca altitudine in clasamentul soselelor alpine din Romania. Primul este, asa cum bine stii, Transalpina.

Cel mai frumos drum montan din lume a fost construit la initiativa lui Nicolae Ceausescu, intre anii 1970-1974, cu eforturi materiale considerabile dar si cu pretul unor vieti de soldati si muncitori, bilantul oficial fiind de 40 de morti. In realitate ar fi vorba insa de mult mai multi.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 17 Mai 2019