Cu ce am ramas dupa o iarna, in domeniul anvelopelor dedicate sezonului rece?

- Pneurile de iarna sunt produse in urma unor studii amanuntite
- Anvelopele de iarna nu sunt de zapada!
- In fiecare anotimp trebuie sa folosim anvelope dedicate
Atunci cand 'le stii pe toate', este usor sa crezi ca accidentele rutiere se pot intampla numai altora, nu si tie. Este valabil si in cazul utilizarii pneurilor dedicate fiecarui sezon in parte, vara sau iarna. Nu de putine ori am auzit: pot merge tot anul cu anvelope de iarna, sau daca nu ninge, nu am nevoie de gume de iarna scumpe. Nimic mai gresit. Iata cateva lucruri esentiale spuse de specialisti, nu de noi.
Voi incepe cu o mentionare speciala, pentru cei care pleaca din start cu ideea ca un pneu de iarna ieftin, produs de o marca necunoscuta, face aceeasi treaba buna ca si un pneu scump, realizat de un brand de renume. Nimic mai gresit. Si ii vom da exemplu pe cei de la Michelin, fara indoiala cel mai cunoscut nume din domeniu, care au avut amabilitatea de a ne furniza niste date extraordinare. Date care ne-au convins ca diferenta de pret intre cele doua categorii de pneuri este pe deplin justificata.
- Michelin face 75.000 de teste anual, cu anvelopele proprii, pe clienti din toata lumea;
- Michelin face 1,8 miliarde de kilometri anual numai pentru testarea pneurilor. Adica face inconjurul pamantului la fiecare 12 minute!
- o echipa formata din 6.600 de specialisti este preocupata permanent sa obtina anvelope sigure;
- o anvelopa este realizata din peste 200 de componente diferite.
Iata doar patru motive pentru care un producator de pneuri de calitate nu iti poate vinde o anvelopa la pret identic cu cel al uneia realizata de o firma necunoscuta. Fara sa mai adaugam materialele de calitate, controlul calitatii, garantia, istoria, traditia si renumele mondial.
Tot cei de la Michelin ne-au mai oferit cateva date interesante despre ce se intampla pe timp de iarna. Adica acel sezon in care multi soferi destepti spun ca pneurile de iarna trebuie montate numai cand vine zapada, sau atunci cand taximetristii spun ca daca drumul e curatat, poate merge si cu setul de vara fara probleme. Nimic mai gresit. Daca insa vrei sa afli mai multe despre miturile referitoare la anvelopele de iarna, citeste AICI.
Iata cateva date oficiale, rezultate in urma a mii de teste, mii de ore de munca pe teren si a milioane de Euro investiti in tehnologie si dezvoltare:
- intre octombrie si aprilie, in Bucuresti ploua aproximativ 44 de zile;
- 1 accident din doua se intampla pe o sosea umeda, pe vreme rece;
- 16% din accidentele petrecute iarna, pe carosabil umed, se intampla in viraje;
- pe timp de iarna, 92% din accidente se petrec pe drum negru, curat, uscat sau umed, fara gheata si zapada;
- numai 8% din accidente au loc pe gheata sau zapada, in intervalul unei ierni;
- anvelopele de iarna reduc distanta de franare de la o viteza de 80 km/h cu 4 metri, cand carosabilul e ud si temperatura este sub 7 grade Celsius;
- pe timp de vara, 76% din accidente au loc pe asfalt complet uscat;
- anvelopele de vara reduc distanta de franare de la o viteza de 80 km/h cu 4 metri, cand carosabilul e ud si temperatura este peste 7 grade Celsius;
- cand circuli pe carosabil acoperit de zapada, riscul de a produce accident creste de 5 ori, pe aceeasi distanta ca si in cazul drumului uscat;
- cand circuli pe carosabil acoperit cu polei sau gheata, riscul de a produce accident creste de 10 ori;
Aceste date sunt oficiale, venite din partea "Institutului pentru Cercetarea Accidentelor Rutiere" (Institute for Traffic Accident Research (VUFO)" din cadrul Universitatii Tehnologice din Dresda, Germania, care investigheaza in amanunt 1000 de accidente / anual.
Ce am bagat la cap dupa o iarna plina de experiente practice si lectii invatate?
1. O anvelopa de iarna trebuie sa se comporte bine pe carosabil uscat si umed, cand temperatura este mai joasa de 7 grade Celsius, dar si pe suprafete acoperite de zapada sau gheata;
2. O anvelopa de iarna nu este o anvelopa de zapada! Este dovedit ca numai 8% din accidente au loc pe zapada, motiv pentru care comportamentul pe carosabil ud sau uscat cand este frig afara este mai important;
3. Fiecare pneu are un rol anume: cel de vara trebuie folosit cand este cald afara, cel de iarna, imediat cum temperatura scade;
4. Chiar daca zapada a disparut, pastram pneurile de iarna pe masina pana cand vom avea temperatura constanta mai mare de 7 grade.
Concluziile, pe care le-am repetat in nenumarate randuri, sunt aceleasi. Adica trebuie sa avem pneuri bune de iarna, calitative, pentru ca acestea ne pot oricand salva viata. Daca avem impresia ca un cauciuc nou, dar ieftin, produs de o companie de care nu s-a auzit, face acelasi lucru ca unul mai scump, ne inselam amarnic. Marci precum Michelin, Pirelli sau Dunlop investesc mult in dezvoltare, cercetare si testare. Si numai asa poti scoate pe piata un pneu sigur, care sa fie rezistent in timp si care sa iti asigure aderenta crescuta in orice conditii.
Interesant este ca si pentru pneurile de vara este acelasi lucru. Adica niste anvelope slab-calitative sau cele de iarna vor frana mult mai prost cand e cald, se vor uza si nu-ti vor asigura aderenta de care ai nevoie la franare si in viraje. Asadar, daca iarna este pe terminate, nu strica sa invatam atat din experienta practica, cat si din ceea ce ne spun specialistii. Si sa ne pregatim pentru vara cu niste anvelope de calitate, testate, care respecta toate normele de siguranta de care tu ai nevoie.
-
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei


