Cu ce am ramas dupa o iarna, in domeniul anvelopelor dedicate sezonului rece?

- Pneurile de iarna sunt produse in urma unor studii amanuntite
- Anvelopele de iarna nu sunt de zapada!
- In fiecare anotimp trebuie sa folosim anvelope dedicate
Atunci cand 'le stii pe toate', este usor sa crezi ca accidentele rutiere se pot intampla numai altora, nu si tie. Este valabil si in cazul utilizarii pneurilor dedicate fiecarui sezon in parte, vara sau iarna. Nu de putine ori am auzit: pot merge tot anul cu anvelope de iarna, sau daca nu ninge, nu am nevoie de gume de iarna scumpe. Nimic mai gresit. Iata cateva lucruri esentiale spuse de specialisti, nu de noi.
Voi incepe cu o mentionare speciala, pentru cei care pleaca din start cu ideea ca un pneu de iarna ieftin, produs de o marca necunoscuta, face aceeasi treaba buna ca si un pneu scump, realizat de un brand de renume. Nimic mai gresit. Si ii vom da exemplu pe cei de la Michelin, fara indoiala cel mai cunoscut nume din domeniu, care au avut amabilitatea de a ne furniza niste date extraordinare. Date care ne-au convins ca diferenta de pret intre cele doua categorii de pneuri este pe deplin justificata.
- Michelin face 75.000 de teste anual, cu anvelopele proprii, pe clienti din toata lumea;
- Michelin face 1,8 miliarde de kilometri anual numai pentru testarea pneurilor. Adica face inconjurul pamantului la fiecare 12 minute!
- o echipa formata din 6.600 de specialisti este preocupata permanent sa obtina anvelope sigure;
- o anvelopa este realizata din peste 200 de componente diferite.
Iata doar patru motive pentru care un producator de pneuri de calitate nu iti poate vinde o anvelopa la pret identic cu cel al uneia realizata de o firma necunoscuta. Fara sa mai adaugam materialele de calitate, controlul calitatii, garantia, istoria, traditia si renumele mondial.
Tot cei de la Michelin ne-au mai oferit cateva date interesante despre ce se intampla pe timp de iarna. Adica acel sezon in care multi soferi destepti spun ca pneurile de iarna trebuie montate numai cand vine zapada, sau atunci cand taximetristii spun ca daca drumul e curatat, poate merge si cu setul de vara fara probleme. Nimic mai gresit. Daca insa vrei sa afli mai multe despre miturile referitoare la anvelopele de iarna, citeste AICI.
Iata cateva date oficiale, rezultate in urma a mii de teste, mii de ore de munca pe teren si a milioane de Euro investiti in tehnologie si dezvoltare:
- intre octombrie si aprilie, in Bucuresti ploua aproximativ 44 de zile;
- 1 accident din doua se intampla pe o sosea umeda, pe vreme rece;
- 16% din accidentele petrecute iarna, pe carosabil umed, se intampla in viraje;
- pe timp de iarna, 92% din accidente se petrec pe drum negru, curat, uscat sau umed, fara gheata si zapada;
- numai 8% din accidente au loc pe gheata sau zapada, in intervalul unei ierni;
- anvelopele de iarna reduc distanta de franare de la o viteza de 80 km/h cu 4 metri, cand carosabilul e ud si temperatura este sub 7 grade Celsius;
- pe timp de vara, 76% din accidente au loc pe asfalt complet uscat;
- anvelopele de vara reduc distanta de franare de la o viteza de 80 km/h cu 4 metri, cand carosabilul e ud si temperatura este peste 7 grade Celsius;
- cand circuli pe carosabil acoperit de zapada, riscul de a produce accident creste de 5 ori, pe aceeasi distanta ca si in cazul drumului uscat;
- cand circuli pe carosabil acoperit cu polei sau gheata, riscul de a produce accident creste de 10 ori;
Aceste date sunt oficiale, venite din partea "Institutului pentru Cercetarea Accidentelor Rutiere" (Institute for Traffic Accident Research (VUFO)" din cadrul Universitatii Tehnologice din Dresda, Germania, care investigheaza in amanunt 1000 de accidente / anual.
Ce am bagat la cap dupa o iarna plina de experiente practice si lectii invatate?
1. O anvelopa de iarna trebuie sa se comporte bine pe carosabil uscat si umed, cand temperatura este mai joasa de 7 grade Celsius, dar si pe suprafete acoperite de zapada sau gheata;
2. O anvelopa de iarna nu este o anvelopa de zapada! Este dovedit ca numai 8% din accidente au loc pe zapada, motiv pentru care comportamentul pe carosabil ud sau uscat cand este frig afara este mai important;
3. Fiecare pneu are un rol anume: cel de vara trebuie folosit cand este cald afara, cel de iarna, imediat cum temperatura scade;
4. Chiar daca zapada a disparut, pastram pneurile de iarna pe masina pana cand vom avea temperatura constanta mai mare de 7 grade.
Concluziile, pe care le-am repetat in nenumarate randuri, sunt aceleasi. Adica trebuie sa avem pneuri bune de iarna, calitative, pentru ca acestea ne pot oricand salva viata. Daca avem impresia ca un cauciuc nou, dar ieftin, produs de o companie de care nu s-a auzit, face acelasi lucru ca unul mai scump, ne inselam amarnic. Marci precum Michelin, Pirelli sau Dunlop investesc mult in dezvoltare, cercetare si testare. Si numai asa poti scoate pe piata un pneu sigur, care sa fie rezistent in timp si care sa iti asigure aderenta crescuta in orice conditii.
Interesant este ca si pentru pneurile de vara este acelasi lucru. Adica niste anvelope slab-calitative sau cele de iarna vor frana mult mai prost cand e cald, se vor uza si nu-ti vor asigura aderenta de care ai nevoie la franare si in viraje. Asadar, daca iarna este pe terminate, nu strica sa invatam atat din experienta practica, cat si din ceea ce ne spun specialistii. Si sa ne pregatim pentru vara cu niste anvelope de calitate, testate, care respecta toate normele de siguranta de care tu ai nevoie.
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
-
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
-
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
-
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
-
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
-
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei


