Cu ce am ramas dupa o iarna, in domeniul anvelopelor dedicate sezonului rece?

Cu ce am ramas dupa o iarna, in domeniul anvelopelor dedicate sezonului rece?
  • Pneurile de iarna sunt produse in urma unor studii amanuntite
  • Anvelopele de iarna nu sunt de zapada!
  • In fiecare anotimp trebuie sa folosim anvelope dedicate
Distribuie pe Facebook

Atunci cand 'le stii pe toate', este usor sa crezi ca accidentele rutiere se pot intampla numai altora, nu si tie. Este valabil si in cazul utilizarii pneurilor dedicate fiecarui sezon in parte, vara sau iarna. Nu de putine ori am auzit: pot merge tot anul cu anvelope de iarna, sau daca nu ninge, nu am nevoie de gume de iarna scumpe. Nimic mai gresit. Iata cateva lucruri esentiale spuse de specialisti, nu de noi.

Voi incepe cu o mentionare speciala, pentru cei care pleaca din start cu ideea ca un pneu de iarna ieftin, produs de o marca necunoscuta, face aceeasi treaba buna ca si un pneu scump, realizat de un brand de renume. Nimic mai gresit. Si ii vom da exemplu pe cei de la Michelin, fara indoiala cel mai cunoscut nume din domeniu, care au avut amabilitatea de a ne furniza niste date extraordinare. Date care ne-au convins ca diferenta de pret intre cele doua categorii de pneuri este pe deplin justificata.

- Michelin face 75.000 de teste anual, cu anvelopele proprii, pe clienti din toata lumea;

- Michelin face 1,8 miliarde de kilometri anual numai pentru testarea pneurilor. Adica face inconjurul pamantului la fiecare 12 minute!

- o echipa formata din 6.600 de specialisti este preocupata permanent sa obtina anvelope sigure;

- o anvelopa este realizata din peste 200 de componente diferite.

Anvelope de iarnaDiferenta dintre o anvelopa uzata si una noua, cu acelasi profil. Oare care are aderenta crescuta pe orice fel de carosabil?

Iata doar patru motive pentru care un producator de pneuri de calitate nu iti poate vinde o anvelopa la pret identic cu cel al uneia realizata de o firma necunoscuta. Fara sa mai adaugam materialele de calitate, controlul calitatii, garantia, istoria, traditia si renumele mondial.

Tot cei de la Michelin ne-au mai oferit cateva date interesante despre ce se intampla pe timp de iarna. Adica acel sezon in care multi soferi destepti spun ca pneurile de iarna trebuie montate numai cand vine zapada, sau atunci cand taximetristii spun ca daca drumul e curatat, poate merge si cu setul de vara fara probleme. Nimic mai gresit. Daca insa vrei sa afli mai multe despre miturile referitoare la anvelopele de iarna, citeste AICI.

Iata cateva date oficiale, rezultate in urma a mii de teste, mii de ore de munca pe teren si a milioane de Euro investiti in tehnologie si dezvoltare:

- intre octombrie si aprilie, in Bucuresti ploua aproximativ 44 de zile;

- 1 accident din doua se intampla pe o sosea umeda, pe vreme rece;

- 16% din accidentele petrecute iarna, pe carosabil umed, se intampla in viraje;

- pe timp de iarna, 92% din accidente se petrec pe drum negru, curat, uscat sau umed, fara gheata si zapada;

- numai 8% din accidente au loc pe gheata sau zapada, in intervalul unei ierni;

- anvelopele de iarna reduc distanta de franare de la o viteza de 80 km/h cu 4 metri, cand carosabilul e ud si temperatura este sub 7 grade Celsius;

- pe timp de vara, 76% din accidente au loc pe asfalt complet uscat;

- anvelopele de vara reduc distanta de franare de la o viteza de 80 km/h cu 4 metri, cand carosabilul e ud si temperatura este peste 7 grade Celsius;

- cand circuli pe carosabil acoperit de zapada, riscul de a produce accident creste de 5 ori, pe aceeasi distanta ca si in cazul drumului uscat;

- cand circuli pe carosabil acoperit cu polei sau gheata, riscul de a produce accident creste de 10 ori;

Aceste date sunt oficiale, venite din partea "Institutului pentru Cercetarea Accidentelor Rutiere" (Institute for Traffic Accident Research (VUFO)" din cadrul Universitatii Tehnologice din Dresda, Germania, care investigheaza in amanunt 1000 de accidente / anual.

Anvelope de iarnaDesi nu reprezinta majoritatea, situatiile in care vei circula cu masina pe gheata sau zapada sunt destul de periculoase. Si asta pentru ca in momentul in care te vei urca la volan si vei incepe sa mergi pe carosabil acoperit de zapada, riscul de accident creste de 5 ori. Daca vei conduce pe polei sau gheata, riscul de a face un accident creste de 10 ori.

Ce am bagat la cap dupa o iarna plina de experiente practice si lectii invatate?

1. O anvelopa de iarna trebuie sa se comporte bine pe carosabil uscat si umed, cand temperatura este mai joasa de 7 grade Celsius, dar si pe suprafete acoperite de zapada sau gheata;

2. O anvelopa de iarna nu este o anvelopa de zapada! Este dovedit ca numai 8% din accidente au loc pe zapada, motiv pentru care comportamentul pe carosabil ud sau uscat cand este frig afara este mai important;

3. Fiecare pneu are un rol anume: cel de vara trebuie folosit cand este cald afara, cel de iarna, imediat cum temperatura scade;

4. Chiar daca zapada a disparut, pastram pneurile de iarna pe masina pana cand vom avea temperatura constanta mai mare de 7 grade.

Anvelope de iarnaMasinile sportive au si ele nevoie de pneuri de iarna. Nu pentru ca vor circula neaparat pe zapada, ci pentru ca au nevoie de aderenta crescuta la franare si in viraje, rezistenta si siguranta, cand temperatura scade foarte mult. Si numai un pneu dedicat de iarna ofera asemenea performante totale.

Concluziile, pe care le-am repetat in nenumarate randuri, sunt aceleasi. Adica trebuie sa avem pneuri bune de iarna, calitative, pentru ca acestea ne pot oricand salva viata. Daca avem impresia ca un cauciuc nou, dar ieftin, produs de o companie de care nu s-a auzit, face acelasi lucru ca unul mai scump, ne inselam amarnic. Marci precum Michelin, Pirelli sau Dunlop investesc mult in dezvoltare, cercetare si testare. Si numai asa poti scoate pe piata un pneu sigur, care sa fie rezistent in timp si care sa iti asigure aderenta crescuta in orice conditii.

Interesant este ca si pentru pneurile de vara este acelasi lucru. Adica niste anvelope slab-calitative sau cele de iarna vor frana mult mai prost cand e cald, se vor uza si nu-ti vor asigura aderenta de care ai nevoie la franare si in viraje. Asadar, daca iarna este pe terminate, nu strica sa invatam atat din experienta practica, cat si din ceea ce ne spun specialistii. Si sa ne pregatim pentru vara cu niste anvelope de calitate, testate, care respecta toate normele de siguranta de care tu ai nevoie.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Anvelope de iarna
mai multe