Cu ce am ramas dupa o iarna, in domeniul anvelopelor dedicate sezonului rece?

- Pneurile de iarna sunt produse in urma unor studii amanuntite
- Anvelopele de iarna nu sunt de zapada!
- In fiecare anotimp trebuie sa folosim anvelope dedicate
Atunci cand 'le stii pe toate', este usor sa crezi ca accidentele rutiere se pot intampla numai altora, nu si tie. Este valabil si in cazul utilizarii pneurilor dedicate fiecarui sezon in parte, vara sau iarna. Nu de putine ori am auzit: pot merge tot anul cu anvelope de iarna, sau daca nu ninge, nu am nevoie de gume de iarna scumpe. Nimic mai gresit. Iata cateva lucruri esentiale spuse de specialisti, nu de noi.
Voi incepe cu o mentionare speciala, pentru cei care pleaca din start cu ideea ca un pneu de iarna ieftin, produs de o marca necunoscuta, face aceeasi treaba buna ca si un pneu scump, realizat de un brand de renume. Nimic mai gresit. Si ii vom da exemplu pe cei de la Michelin, fara indoiala cel mai cunoscut nume din domeniu, care au avut amabilitatea de a ne furniza niste date extraordinare. Date care ne-au convins ca diferenta de pret intre cele doua categorii de pneuri este pe deplin justificata.
- Michelin face 75.000 de teste anual, cu anvelopele proprii, pe clienti din toata lumea;
- Michelin face 1,8 miliarde de kilometri anual numai pentru testarea pneurilor. Adica face inconjurul pamantului la fiecare 12 minute!
- o echipa formata din 6.600 de specialisti este preocupata permanent sa obtina anvelope sigure;
- o anvelopa este realizata din peste 200 de componente diferite.
Iata doar patru motive pentru care un producator de pneuri de calitate nu iti poate vinde o anvelopa la pret identic cu cel al uneia realizata de o firma necunoscuta. Fara sa mai adaugam materialele de calitate, controlul calitatii, garantia, istoria, traditia si renumele mondial.
Tot cei de la Michelin ne-au mai oferit cateva date interesante despre ce se intampla pe timp de iarna. Adica acel sezon in care multi soferi destepti spun ca pneurile de iarna trebuie montate numai cand vine zapada, sau atunci cand taximetristii spun ca daca drumul e curatat, poate merge si cu setul de vara fara probleme. Nimic mai gresit. Daca insa vrei sa afli mai multe despre miturile referitoare la anvelopele de iarna, citeste AICI.
Iata cateva date oficiale, rezultate in urma a mii de teste, mii de ore de munca pe teren si a milioane de Euro investiti in tehnologie si dezvoltare:
- intre octombrie si aprilie, in Bucuresti ploua aproximativ 44 de zile;
- 1 accident din doua se intampla pe o sosea umeda, pe vreme rece;
- 16% din accidentele petrecute iarna, pe carosabil umed, se intampla in viraje;
- pe timp de iarna, 92% din accidente se petrec pe drum negru, curat, uscat sau umed, fara gheata si zapada;
- numai 8% din accidente au loc pe gheata sau zapada, in intervalul unei ierni;
- anvelopele de iarna reduc distanta de franare de la o viteza de 80 km/h cu 4 metri, cand carosabilul e ud si temperatura este sub 7 grade Celsius;
- pe timp de vara, 76% din accidente au loc pe asfalt complet uscat;
- anvelopele de vara reduc distanta de franare de la o viteza de 80 km/h cu 4 metri, cand carosabilul e ud si temperatura este peste 7 grade Celsius;
- cand circuli pe carosabil acoperit de zapada, riscul de a produce accident creste de 5 ori, pe aceeasi distanta ca si in cazul drumului uscat;
- cand circuli pe carosabil acoperit cu polei sau gheata, riscul de a produce accident creste de 10 ori;
Aceste date sunt oficiale, venite din partea "Institutului pentru Cercetarea Accidentelor Rutiere" (Institute for Traffic Accident Research (VUFO)" din cadrul Universitatii Tehnologice din Dresda, Germania, care investigheaza in amanunt 1000 de accidente / anual.
Ce am bagat la cap dupa o iarna plina de experiente practice si lectii invatate?
1. O anvelopa de iarna trebuie sa se comporte bine pe carosabil uscat si umed, cand temperatura este mai joasa de 7 grade Celsius, dar si pe suprafete acoperite de zapada sau gheata;
2. O anvelopa de iarna nu este o anvelopa de zapada! Este dovedit ca numai 8% din accidente au loc pe zapada, motiv pentru care comportamentul pe carosabil ud sau uscat cand este frig afara este mai important;
3. Fiecare pneu are un rol anume: cel de vara trebuie folosit cand este cald afara, cel de iarna, imediat cum temperatura scade;
4. Chiar daca zapada a disparut, pastram pneurile de iarna pe masina pana cand vom avea temperatura constanta mai mare de 7 grade.
Concluziile, pe care le-am repetat in nenumarate randuri, sunt aceleasi. Adica trebuie sa avem pneuri bune de iarna, calitative, pentru ca acestea ne pot oricand salva viata. Daca avem impresia ca un cauciuc nou, dar ieftin, produs de o companie de care nu s-a auzit, face acelasi lucru ca unul mai scump, ne inselam amarnic. Marci precum Michelin, Pirelli sau Dunlop investesc mult in dezvoltare, cercetare si testare. Si numai asa poti scoate pe piata un pneu sigur, care sa fie rezistent in timp si care sa iti asigure aderenta crescuta in orice conditii.
Interesant este ca si pentru pneurile de vara este acelasi lucru. Adica niste anvelope slab-calitative sau cele de iarna vor frana mult mai prost cand e cald, se vor uza si nu-ti vor asigura aderenta de care ai nevoie la franare si in viraje. Asadar, daca iarna este pe terminate, nu strica sa invatam atat din experienta practica, cat si din ceea ce ne spun specialistii. Si sa ne pregatim pentru vara cu niste anvelope de calitate, testate, care respecta toate normele de siguranta de care tu ai nevoie.
-
0445010747 55274845 55260837 bosch pompa de inalta presiune... 1000 Lei
0445110075 96386523 96414961 9641496180 bosch injectoare... 150 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
-
0445110083 55192096 0986435078 injector... 150 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
A6510702987 0445117035 0986435248 bosch injectoare mercedes... 500 Lei
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
0445110300 bosch injector opel 1.6 cdti / lancia fiat 1.6 d... 300 Lei
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
0445110141 8200146357 93190346 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A6510900980 53049700086 10009880036 biturbo mercedes sprinter... 2000 Lei
0445110569 166000804r 95518001 95523169 6000616680 bosch... 600 Lei
-
0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
Gk2q-9k546-ab gk2q9k546ab a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A6510702387 28272472 delphi injector mercedes 2.2 cdi a b c... 500 Lei
-
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei


