Catastrofa sau Succes? Cum se vede traficul rutier din Bucuresti la 2 ani de mandat al Gabrielei Firea

Catastrofa sau Succes? Cum se vede traficul rutier din Bucuresti la 2 ani de mandat al Gabrielei Firea
  • Poluarea este in crestere in Bucuresti
  • Firea promitea sute de kilometri de pista pentru biciclisti
  • Niciun proiect mare de infrastructura demarat
Distribuie pe Facebook

In luna iunie 2016, Bucurestiul primea un nou primar. E vorba de doamna Gabriela Firea, candidata castigatoare din partea PSD. Acum, dupa 2 ani de cand este in functia de primar, lumea vrea sa vada daca votul lor a fost acordat bine. E timpul sa vedem ce s-a intamplat in 2 ani de managerizare a Bucurestiului sub bagheta doamnei Firea.

Nu exista politician sau partid care sa nu fi promis inainte de alegeri ca finalizeaza autostrada Bucuresti-Brasov, ca face noduri rutiere pe centura, pasaje si poduri ca sa scapam de trafic, mai face inca 5000 de kilometri de autostrada, ba face si autostrada Craiova - Sibiu, ca rezolva probleme blocajelor in trafic si a sigurantei rutiere si asa mai departe. Evident, baliverne. Dar, cu toate astea, exista multi naivi care cred, fiind pacaliti cu o sepcuta si doua pixuri inainte de alegeri, asa ca pun stampila in caseta gresita.

Din nefericire pentru bucuresteni, d-na Gabriela Firea de la PSD este doar un alt exemplu de politician care si-a dat seama ca vorbele nu costa nimic si aruncatul cu promisiuni inainte de alegeri este gratuit. Au trecut doi ani de cand este primar, adica un timp absolut urias pentru a veni si impune solutii eficiente pentru fluidizarea traficului din Bucuresti, exact asa cum a promis. Dar oare s-a tinut de cuvant?

D-na Firea a promis benzi unice pentru RATB. Exista asa ceva dupa 2 ani de mandat? Nu.

D-na Firea a promis piste de biciclete peste tot, astfel incat sa iti lasi masina acasa si sa pedalezi. In 2 ani nu s-a facut niciun metru nou de pista pentru biciclete.

D-na Firea promitea parcari park & ride in zonele marginase ale capitalei, astfel incat cei care fac naveta sa isi lase automobilul si sa ia mijloacele de transport in comun. Nicio parcare de acest gen nu exista la 2 ani dupa "inscaunare".

D-na Firea spunea ca o prioritate urgenta este achizitia de autobuze noi, pentru ca parcul auto al RATB este invechit. Au trecut 2 ani si nu avem niciun autobuz nou pe strazi, doar un contract semnat pentru achizitia a 400 de autobuze turcesti care... nu stim cand sosesc.

D-na Firea promitea ca deblocheaza banii europeni, ca se duce ea la Bruxelles si face astfel incat banii de la UE sa poata fi folositi in proiecte mari de infrastructura. In ultimii doi ani nu s-a inceput absolut niciun proiect de acest gen.

D-na Firea promitea ca podul Ciurel care va descongestiona traficul spre vestul capitalei va fi finalizat in decembrie 2017. Suntem in 2018 si lucrarile sunt foarte departe de finalizare.

D-na Firea a promis solemn ca in 6 luni de cand devine primar va rezolva problema traficului rutier. In 2016, Bucurestiul a devenit al 5-lea cel mai aglomerat oras din lume iar in 2017 a fost declarat de catre compania producatoare de sisteme GPS TomTom, cel mai aglomerat oras din lume. Asta da revolutie!

D-na Firea promitea ca mareste "eficienta" sistemului integrat de monitorizare si control trafic din Bucuresti si ca operatorii vor putea controla de la distanta culorile semafoarelor, astfel incat sa nu se mai produca blocaje. Ati vazut si voi ca functioneaza, nu?

D-na Firea promitea in campania electorala din 2016 ca reducerea poluarii din Bucuresti este o prioritate importanta pentru ea. Suntem in 2018 si Comisia Europeana a demarat procedura de infringement pentru capitala Romaniei din cauza poluarii in crestere. Punct.

Dar ce a facut d-na Firea pentru soferi?

A acordat 9,45 milioane de lei pentru realizarea statuii Printului Renier.

A acordat 10 milioane de lei buget pentru realizarea altor statui ale unor personalitati in Bucuresti.

A acordat numai in 2018 peste 3 milioane de Euro pentru Catedrala Mantuirii Neamului.

Ce ar fi putut face d-na Firea pentru soferi?

- obligarea tuturor primariilor de sector de a avea un serviciu de ridicare a masinilor parcate neregulamentar;

- odata masinile parcate neregulamentar ridicate, se elibereaza inca o banda de circulatie;

- sincronizarea moderna a tuturor semafoarelor din Bucuresti si dotarea cu senzori de trafic;

- finalizarea liniei de metrou catre Drumul Taberei - Militari;

- largirea strazilor cu trafic mare prin micsorarea trotuarului;

- trasarea marcajelor rutiere pe carosabil astfel incat sa fie mai multe benzi;

- realizarea de pasaje pentru pietoni care ar duce la eliminarea unor treceri la suprafata;

- construirea de parcari in zone aglomerate precum Militari, Pantelimon, Berceni;

- inlocuirea troleibuzelor si a tramvaielor cu autobuze electrice;

- eliminarea benzilor centrale pentru tramvai si transformarea lor in benzi de circulatie rutiera, simultan cu introducerea unor benzi unice langa trotuar pentru autobuze;

- cresterea amenzilor pentru transportatorii publici de persoane (taximetristii blocheaza multe intersectii si benzi de rulare);

Si lista poate continua. Solutii sunt, extrem de usoare si la mintea oricui. Numai sa vrei. Ceea ce nu e cazul la d-na Firea.

TU CE MASURI PENTRU FLUIDIZAREA TRAFICULUI AI IMPUNE IN BUCURESTI?

Distribuie pe Facebook
mai multe