Dacia a primit ajutor de la stat pentru a instala roboti pe linia de productie

Dacia a primit ajutor de la stat pentru a instala roboti pe linia de productie
  • Statul plateste lipsa infrastructurii
  • Disponibilizari compensate la Dacia
  • Pitesti-Sibiu, autostrada pe care o doresc investitorii
Distribuie pe Facebook

Dacia a primit recent un ajutor de la stat in valoare de 13 milioane de euro. Aceasta suma va acoperi jumatate din costurile pentru instalarea de roboti pe linia de productie. Automatizarea uzinei din Mioveni va insemna ca o parte dintre angajati vor fi concediati sau transferati in alte departamente.

Statul plateste lipsa infrastructurii

Francezii de la Renault au amenintat in mai multe randuri ca vor muta productia in Maroc daca autoritatile nu ii prijina prin construirea infrastructurii necesare pentru a transporta masinile spre Occident.

Promisiuni legate de constructia unei autostrazi au existat de-a lungul timpului, insa niciuna nu s-a materializat, sau au fost construite diverse solutii de compromis.

Autostrada pe care si-o doresc cei de la Dacia, Pitesti - Sibiu, va fi gata, conform planurilor, abia in 2020, asa ca statul este nevoit sa le plateasca pierderile provocate de lipsa de infrastructura.

Nota de plata pentru asta? 13 milioane de euro, dar si oameni care vor ramane fara un loc de munca, ceea ce inseamna o noua pierdere pentru stat.

Lipsa unui plan coerent in ceea ce priveste infrastructura a dus la plata unui ajutor de stat consistent unei companii care va concedia din personal.

In general, astfel de ajutoare se dau pentru investitii care vor crea locuri de munca, iar acest caz, in care se acorda ajutor de la stat pentru concedierea oamenilor, este o premiera si pentru Dacia.

Disponibilizari compensate la Dacia

Salariatilor care pleaca de buna voie li se vor oferi compensatii cu valori cuprinse intre 10.000 si 100.000 de lei, au anuntat oficialii companiei vara aceasta.

Intre 500 si 1.000 de persoane vor parasi uzina pana la finalul procesului de automatizare. Francezii vor sa mareasca productivitatea la Miovei modernizand mai multe sectii.

Nivelul de robotizare de acum este de 20%, fata de 5% cat era nivelul de robotizare inregistrat anul trecut. Majoritatea robotilor vor fi instalati in sectia de presaj, de aici fiind disponibilizati cei mai multi angajati.

Robotizarea nu se va opri insa aici. Planul este ca in sectia de caroserie sa se ajunga la un nivel de automatizare de 60%, grad atins deja de uzina Dacia de la Bursa, din Turcia.

Automobile Dacia este cea mai mare companie din Romania la ora actuala si al treilea cel mai mare angajator din Romania.

Anul trecut, Dacia a raportat o cifra de afaceri care reprezinta 2,8 procente din PIB-ul tarii. Este, asadar o companie extrem de importanta pentru economia nationala.

14.000 de romani lucreaza la Dacia, jumatate dintre fiind angajati in uzina. Salariul mediu net la Dacia este de 3.300 de lei, anul acesta fiind acordata o marire de salariu de 150 de lei brut.

Productivitatea la uzina din Arges se afla acum la un nivel mediu, fiind loc suficient de imbunatariri. Aici se produc 64 de autoturisme intr-o ora, 1.389 de masini pe zi. Anul trecut, productia totala a ajuns la 339.000 de unitati.

Pitesti - Sibiu, autostrada pe care o doresc investitorii

Cei de la Dacia au un interes direct pentru construirea autostrazii Pitesti-Sibiu. In felul acesta, vor putea sa transporte masinile spre Vest cu mult mai multa usurinta si cu un pret mult mai mic.

Autoritatile nu au inteles foarte bine mesajul acestui investitor important si abia anul acesta au trecut aceasta sosea drept prioritate 0 in Master Planul de Transporturi.

Promisiunea autoritatilor era construirea acestui drum pana in anul 2020. Scenariul este insa unul extrem de optimist, in conditiile in care in acest moment nu s-a inceput lucrul la revizuirea studiului de fezabilitate si mai urmeaza organizarea unei licitatii, alegerea unui castigator si costructia drumului.

Cu siguranta realizarea acestei autostrazi va fi una extrem de dificila in comparatie cu alte tronsoane din tara noastra. Vorbim despre o lungime de 120 de kilometri care includ sapte tuneluri.

De altfel, si autoritatile se contrazic in ceea ce priveste inceperea lucrarilor. Ministrul Transporturilor spunea ca vor incepe lucrul la anul, in timp ce oficialii din CNADNR spuneau ca acest obiectiv nu este realist.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 24 Noiembrie 2015