Stat prost.A pierdut de doua ori.A subventionat o companie privata si va avea grija de somerii proveniti din disponibilizarea muncitorilor de pe liniile modernizate cu roboti.
Pacat de oamenii care vor fi disponibilizati..dar ca o nota ironica poate cu munca robotizata Dacia nu o sa mai scartaie de la iesirea pe poarta.Statul roman cretin putea sa gandeasca o strategie de transport exclusiv pe calea ferata fara opriri,cu viteza superioara samd.Transportul rutier este pentru a da de munca diferitelor firmulite de capuse cu masini de transport.Vax albina duc 12 masini la transport si pe langa mine trece trenul cu 1200 amandoi avand aceeasi destinatie.Se pot transporta rutier masinile pt dealeri si reprezentante dar exportul nu trebuie sa se incurce de taxe de pod,rovignete,ambuteiaje,ARR si alte chestii.Dar cine sa gandeasca,noi ne scremem in parlament sa interzicem fumatul uitand ca industria tutunului e al doilea contributor la buget.Si in acelasi timp marim salarii de bugetari ca de,aia sunt muncitorii in tara asta nu dobitocul care plateste sute de taxe,ia tva inapoi dupa un an,priveste obidit in balanta fiscala si zice:mda,sunt iarasi sarac dar macar nu mai datorii la stat luna asta.
Statul a platit un privat cu banii nostri, iar privatul asta argumenteaza tot timpul sofistic ca el plateste impozite pentru multi oameni de parca ceilalti nu ar plati. Ce vor cei de la Renault? Volume discount pentru plata la impozit? Renault manipuleaza niste functionari docili ca aduce bani la bugetul de stat. Renault a venit in Romania sa faca bani si asta face. Faptul ca mai cheltuie 15 mil. de euro pentru ca ei vor autostrada direct spre vest si nu s-a facut inca, e partea a doua, dar ramane mereu un cost asumat cu care au pornit business-ul din Romania. Sa ne aducem aminte ca au primit si unele facilitati cand au venit aici. Suficient zic eu!
subventionarea companiilor private de catre stat nu se intampla doar la noi. vezi cazul germaniei "capitaliste" in care au fost subventionati printre altii nr 1 mondial, vw, tot o firma privata. se poarta si la case mai mari, mai cinstite, mai capitaliste :)
Procentul variaza in functie de suma :), asta ca sa imi permit o gluma. Ca trebuie autostrazi in Romania, ca suntem codasi la acest capitol, o stie si copilul pe bicicleta. Dar sa cer subventie de la Stat in compensare pentru lipsa autostrazilor e cam trasa de par. Pe de alta parte o companie mare intr-o tara sarca isi permite multe. Nu e nici prima si nici ultima. E drept ca segmentul de drum Pitesti Brasov te scoate din minti daca e sa calculezi rentabilitatea transportului dar sa nu uitam ca masinile astea nu merg la Sibiu si multe merg la export. Si ponderea km Pitesti Sibiu la o livrare Pitesti Maroc spre exemplu, este ff mica. Bine, azi putin, maine putin ... se aduna. Dar nu stiu daca se aduna exact cat a subventionat statul. Robotizarea este o chestie buna, in principiu. Se lasa cu concedieri, e clar. Bine ca se dau insa salarii compensatorii.