De ce trebuie sa apreciem marca Dacia

Credeti ca nu mi-a placut atunci cand am condus Porsche 911 sau Ferrari 458 Italia? Sau chiar saptamana trecuta, cand am mers cu ultimul model de Mercedes sau cu BMW Seria 7? Puteti fi siguri ca mi-au placut la nebunie. Si imi plac masinile atat de mult, incat in absolut oricare gasesc ceva bun si demn de admirat, chiar daca pot sa critic mai multe parti negative.
Insa mie imi place sa raman cu picioarele pe pamant. Intr-o lume realista, normala, romaneasca, asa cum probabil suntem majoritatea din aceasta tara, sau care citesc acest site, lucrurile stau putin mai diferit. Intr-o lume reala, cati dintre noi vom da 120.000 de Euro pe o limuzina de lux? Nu prea multi.
Nu pot sa fiu de acord cu cei care spun ca o masina veche, marca straina, germana, ce o fi, este mai buna decat o Dacie noua. Pentru ca nu este si nu are cum sa fie. O masina veche, fie ea si de 4-5 ani, este uzata, fara garantie, fara siguranta ca nu te va lasa nimic la ea in urmatoarea perioada. Poate ca intr-o masina germana te vei simti mai bine, ca ai piele, clima pe 30 de zone, scaune incalzite cu masaj, navigatie si alte sisteme pretentioase. Insa nu sti cand te lasa turbina, nu sti cine a mai mers cu acea masina, cum a mers, ce uzura are pe partea mecanica sau estetica, etc.
Sunt capitole la care o masina SH sta mai bine decat o Dacie, dar nu mai trebuie sa le comparam, in general vorbind, masinile noi cu cele vechi. Sunt lucruri total diferite. Insa perceptia multora este gresita. De ce sa dau 12.000 pe un Duster, de exemplu, cand pot sa-mi iau un BMW din 2005 full-options la aceiasi bani? Buna intrebare. Insa masina germana are deja... aproape 8 ani vechime. Este, intr-adevar, o masina fiabila, dar cand vine momentul sa inlocuiesti cele 4 amortizoare, kitul de ambreiaj sau ceva pe la motor... iti dai seama ca ai nu ai facut cea mai buna alegere.
Concluzia este ca la o masina second-hand trebuie sa te astepti mereu ca vei avea probleme, mai devreme sau mai tarziu. Oricum, mult mai devreme decat la o masina noua.
Acum ca am lamurit asta, haideti sa va spun de ce apreciez eu marca Dacia. Poate veti spune ca fac reclama. Nu fac, nu cred ca ati vazut pe undeva pe site reclama la Dacia. Mie imi plac masinile Dacia, acelea 3 pe care le-am testat pana in prezent, adica Duster, Dokker si Lodgy, pentru ca iti ofera mai mult decat te astepti.
In primul rand, cand te duci la un dealer Dacia sa testezi o masina, e clar ca nu te astepti la dotari de lux si foarte extravagante. Poate ca nu te astepti nici la spatiu foarte mare, la un consum extrem de redus si la o tinuta de drum buna. Dar astea le primesti vrand-nevrand. Si asta face din Dacia o masina de succes.
Cand am condus Lodgy, credeti-ma ca am fost impresionat de tinuta de drum. Sta foarte bine pe asfalt, la orice viteze. Stiam despre consum ca va fi unul mic, de la Duster, care avea aceeasi motorizare. Stiam despre spatiu ca va fi mare, dar nu asa de mare. Si stiam si despre pret ca este unul accesibil marii majoritati.
Si Dacia Lodgy, la fel ca Duster sau Dokker, nu m-a dezamagit. Ba mai mult, mi-a mai aratat ceva ce nu stiam. Oficial, dupa parerea mea, Dacia a facut un mare pas inainte. Lodgy are scaune incalzite. O singura treapta, scurt si la obiect, ca sa pastreze pretul jos, dar e destul daca ti-e frig. Stergatorul din spate se activeaza singur cand dai in marsarier. Stergatoarele de pe fata, cand stropesti parbrizul, activeaza de 3-4 ori, si inca o data dupa 10 secunde, sa iti stearga ultimele picaturi cazute. Dacia Lodgy are lumini de zi, asa cum cere Uniunea Europeana. Si, vei rade: Dacia Lodgy are un sistem audio foarte bun! Sunt doar cateva exemple.
Stiu, nu ai cazut pe spate dupa enumerarea mea de mai sus. Poate nu sunt mari dotari pentru o masina cu pretentii, dar pentru Dacia inseamna un pas inainte. Chiar daca m-au cam deranjat claxonul inca tipic Dacia, pus pe maneta de semnalizare, si nu pe volan, sau geamurile fara functie auto. Dar asta inseamna un pret si mai scazut.
Lodgy vine si cu un sistem de navigatie foarte destept, pe variantele de varf. M-am jucat cu sistemul cand am testat modelul Dokker, dar masina primita in test a fost un Lodgy cu sistem audio clasic, cu MP3 si CD Player. Asa cum spuneam mai sus, un sistem foarte bun, care se aude de minune, fara sa distorsioneze.
Despre capitolul siguranta nu stiu ce sa va zic. Masina inca nu a fost testata de Euro NCAP. Dar cel mai probabil va avea un punctaj la fel ca si celelalte modele, adica mediu spre bun, nu excelent. Si este si normal, pentru ca nu are o multitudine de sisteme electronice sau asa multe airbaguri, cum au masinile scumpe. Euro NCAP puncteaza aceste sisteme, nu doar modul in care se comporta masina la impact.
Insa despre motorul de 1.5 litri dCi de 110 cp, asa cum spuneam si in prezentarea cu poze de saptamana trecuta, numai vorbe de lauda. Se simte mai puternic decat este si consuma putin de tot. Nu este cel mai silentios, cu siguranta, dar corespunde unor cerinte mai importante: puternic si cu consum mic.
Gata, aproape am terminat. De ce apreciez Dacia? A gasit reteta perfecta pentru noi. Si daca cei care o critica ar sta 10 minute la un test-drive cu o Dacie, cred ca si-ar schimba parerea. Iar cel mai bun exemplu, ca de obicei si din pacate, ni-l dau strainii de afara care sunt eficienti si nu stiu ce inseamna snobism si ipocrizie. In tari precum Franta, Germania, Austria, Italia, Suedia, Anglia si multe altele, Dacia are un succes nebun. Adica strainii au observat si au stiut sa aprecieze ce are de oferit marca romaneasca: strictul necesar oferit la cel mai mic pret de pe piata, la care primesti bonus cel mai mare spatiu din segment, un consum foarte redus si o tinuta de drum foarte buna.
-
Ford focus benzina 2014 4650 €
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
Vw golf benzina 2010 3350 €
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
-
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €


