De ce trebuie sa apreciem marca Dacia

De ce trebuie sa apreciem marca Dacia
Asa cum v-am povestit si la ultima prezentare cu Dacia Lodgy, masina care m-a acompaniat timp de o saptamana prin Transilvania, marca Dacia ar trebui apreciata mai mult. Iata care sunt motivele mele pentru care Dacia imi place si o admir continuu. Asta nu inseamna ca trebuie sa fii si tu de acord.
Distribuie pe Facebook

Credeti ca nu mi-a placut atunci cand am condus Porsche 911 sau Ferrari 458 Italia? Sau chiar saptamana trecuta, cand am mers cu ultimul model de Mercedes sau cu BMW Seria 7? Puteti fi siguri ca mi-au placut la nebunie. Si imi plac masinile atat de mult, incat in absolut oricare gasesc ceva bun si demn de admirat, chiar daca pot sa critic mai multe parti negative.

Insa mie imi place sa raman cu picioarele pe pamant. Intr-o lume realista, normala, romaneasca, asa cum probabil suntem majoritatea din aceasta tara, sau care citesc acest site, lucrurile stau putin mai diferit. Intr-o lume reala, cati dintre noi vom da 120.000 de Euro pe o limuzina de lux? Nu prea multi.

Nu pot sa fiu de acord cu cei care spun ca o masina veche, marca straina, germana, ce o fi, este mai buna decat o Dacie noua. Pentru ca nu este si nu are cum sa fie. O masina veche, fie ea si de 4-5 ani, este uzata, fara garantie, fara siguranta ca nu te va lasa nimic la ea in urmatoarea perioada. Poate ca intr-o masina germana te vei simti mai bine, ca ai piele, clima pe 30 de zone, scaune incalzite cu masaj, navigatie si alte sisteme pretentioase. Insa nu sti cand te lasa turbina, nu sti cine a mai mers cu acea masina, cum a mers, ce uzura are pe partea mecanica sau estetica, etc.

Sunt capitole la care o masina SH sta mai bine decat o Dacie, dar nu mai trebuie sa le comparam, in general vorbind, masinile noi cu cele vechi. Sunt lucruri total diferite. Insa perceptia multora este gresita. De ce sa dau 12.000 pe un Duster, de exemplu, cand pot sa-mi iau un BMW din 2005 full-options la aceiasi bani? Buna intrebare. Insa masina germana are deja... aproape 8 ani vechime. Este, intr-adevar, o masina fiabila, dar cand vine momentul sa inlocuiesti cele 4 amortizoare, kitul de ambreiaj sau ceva pe la motor... iti dai seama ca ai nu ai facut cea mai buna alegere.

Concluzia este ca la o masina second-hand trebuie sa te astepti mereu ca vei avea probleme, mai devreme sau mai tarziu. Oricum, mult mai devreme decat la o masina noua.

Acum ca am lamurit asta, haideti sa va spun de ce apreciez eu marca Dacia. Poate veti spune ca fac reclama. Nu fac, nu cred ca ati vazut pe undeva pe site reclama la Dacia. Mie imi plac masinile Dacia, acelea 3 pe care le-am testat pana in prezent, adica Duster, Dokker si Lodgy, pentru ca iti ofera mai mult decat te astepti.

In primul rand, cand te duci la un dealer Dacia sa testezi o masina, e clar ca nu te astepti la dotari de lux si foarte extravagante. Poate ca nu te astepti nici la spatiu foarte mare, la un consum extrem de redus si la o tinuta de drum buna. Dar astea le primesti vrand-nevrand. Si asta face din Dacia o masina de succes.

Cand am condus Lodgy, credeti-ma ca am fost impresionat de tinuta de drum. Sta foarte bine pe asfalt, la orice viteze. Stiam despre consum ca va fi unul mic, de la Duster, care avea aceeasi motorizare. Stiam despre spatiu ca va fi mare, dar nu asa de mare. Si stiam si despre pret ca este unul accesibil marii majoritati.

Si Dacia Lodgy, la fel ca Duster sau Dokker, nu m-a dezamagit. Ba mai mult, mi-a mai aratat ceva ce nu stiam. Oficial, dupa parerea mea, Dacia a facut un mare pas inainte. Lodgy are scaune incalzite. O singura treapta, scurt si la obiect, ca sa pastreze pretul jos, dar e destul daca ti-e frig. Stergatorul din spate se activeaza singur cand dai in marsarier. Stergatoarele de pe fata, cand stropesti parbrizul, activeaza de 3-4 ori, si inca o data dupa 10 secunde, sa iti stearga ultimele picaturi cazute. Dacia Lodgy are lumini de zi, asa cum cere Uniunea Europeana. Si, vei rade: Dacia Lodgy are un sistem audio foarte bun! Sunt doar cateva exemple.

Stiu, nu ai cazut pe spate dupa enumerarea mea de mai sus. Poate nu sunt mari dotari pentru o masina cu pretentii, dar pentru Dacia inseamna un pas inainte. Chiar daca m-au cam deranjat claxonul inca tipic Dacia, pus pe maneta de semnalizare, si nu pe volan, sau geamurile fara functie auto. Dar asta inseamna un pret si mai scazut.

Lodgy vine si cu un sistem de navigatie foarte destept, pe variantele de varf. M-am jucat cu sistemul cand am testat modelul Dokker, dar masina primita in test a fost un Lodgy cu sistem audio clasic, cu MP3 si CD Player. Asa cum spuneam mai sus, un sistem foarte bun, care se aude de minune, fara sa distorsioneze.

Despre capitolul siguranta nu stiu ce sa va zic. Masina inca nu a fost testata de Euro NCAP. Dar cel mai probabil va avea un punctaj la fel ca si celelalte modele, adica mediu spre bun, nu excelent. Si este si normal, pentru ca nu are o multitudine de sisteme electronice sau asa multe airbaguri, cum au masinile scumpe. Euro NCAP puncteaza aceste sisteme, nu doar modul in care se comporta masina la impact.

Insa despre motorul de 1.5 litri dCi de 110 cp, asa cum spuneam si in prezentarea cu poze de saptamana trecuta, numai vorbe de lauda. Se simte mai puternic decat este si consuma putin de tot. Nu este cel mai silentios, cu siguranta, dar corespunde unor cerinte mai importante: puternic si cu consum mic.

Gata, aproape am terminat. De ce apreciez Dacia? A gasit reteta perfecta pentru noi. Si daca cei care o critica ar sta 10 minute la un test-drive cu o Dacie, cred ca si-ar schimba parerea. Iar cel mai bun exemplu, ca de obicei si din pacate, ni-l dau strainii de afara care sunt eficienti si nu stiu ce inseamna snobism si ipocrizie. In tari precum Franta, Germania, Austria, Italia, Suedia, Anglia si multe altele, Dacia are un succes nebun. Adica strainii au observat si au stiut sa aprecieze ce are de oferit marca romaneasca: strictul necesar oferit la cel mai mic pret de pe piata, la care primesti bonus cel mai mare spatiu din segment, un consum foarte redus si o tinuta de drum foarte buna.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Reportaj DATA PUBLICĂRII: 10 Septembrie 2012