De ce trebuie sa apreciem marca Dacia

Credeti ca nu mi-a placut atunci cand am condus Porsche 911 sau Ferrari 458 Italia? Sau chiar saptamana trecuta, cand am mers cu ultimul model de Mercedes sau cu BMW Seria 7? Puteti fi siguri ca mi-au placut la nebunie. Si imi plac masinile atat de mult, incat in absolut oricare gasesc ceva bun si demn de admirat, chiar daca pot sa critic mai multe parti negative.
Insa mie imi place sa raman cu picioarele pe pamant. Intr-o lume realista, normala, romaneasca, asa cum probabil suntem majoritatea din aceasta tara, sau care citesc acest site, lucrurile stau putin mai diferit. Intr-o lume reala, cati dintre noi vom da 120.000 de Euro pe o limuzina de lux? Nu prea multi.
Nu pot sa fiu de acord cu cei care spun ca o masina veche, marca straina, germana, ce o fi, este mai buna decat o Dacie noua. Pentru ca nu este si nu are cum sa fie. O masina veche, fie ea si de 4-5 ani, este uzata, fara garantie, fara siguranta ca nu te va lasa nimic la ea in urmatoarea perioada. Poate ca intr-o masina germana te vei simti mai bine, ca ai piele, clima pe 30 de zone, scaune incalzite cu masaj, navigatie si alte sisteme pretentioase. Insa nu sti cand te lasa turbina, nu sti cine a mai mers cu acea masina, cum a mers, ce uzura are pe partea mecanica sau estetica, etc.
Sunt capitole la care o masina SH sta mai bine decat o Dacie, dar nu mai trebuie sa le comparam, in general vorbind, masinile noi cu cele vechi. Sunt lucruri total diferite. Insa perceptia multora este gresita. De ce sa dau 12.000 pe un Duster, de exemplu, cand pot sa-mi iau un BMW din 2005 full-options la aceiasi bani? Buna intrebare. Insa masina germana are deja... aproape 8 ani vechime. Este, intr-adevar, o masina fiabila, dar cand vine momentul sa inlocuiesti cele 4 amortizoare, kitul de ambreiaj sau ceva pe la motor... iti dai seama ca ai nu ai facut cea mai buna alegere.
Concluzia este ca la o masina second-hand trebuie sa te astepti mereu ca vei avea probleme, mai devreme sau mai tarziu. Oricum, mult mai devreme decat la o masina noua.
Acum ca am lamurit asta, haideti sa va spun de ce apreciez eu marca Dacia. Poate veti spune ca fac reclama. Nu fac, nu cred ca ati vazut pe undeva pe site reclama la Dacia. Mie imi plac masinile Dacia, acelea 3 pe care le-am testat pana in prezent, adica Duster, Dokker si Lodgy, pentru ca iti ofera mai mult decat te astepti.
In primul rand, cand te duci la un dealer Dacia sa testezi o masina, e clar ca nu te astepti la dotari de lux si foarte extravagante. Poate ca nu te astepti nici la spatiu foarte mare, la un consum extrem de redus si la o tinuta de drum buna. Dar astea le primesti vrand-nevrand. Si asta face din Dacia o masina de succes.
Cand am condus Lodgy, credeti-ma ca am fost impresionat de tinuta de drum. Sta foarte bine pe asfalt, la orice viteze. Stiam despre consum ca va fi unul mic, de la Duster, care avea aceeasi motorizare. Stiam despre spatiu ca va fi mare, dar nu asa de mare. Si stiam si despre pret ca este unul accesibil marii majoritati.
Si Dacia Lodgy, la fel ca Duster sau Dokker, nu m-a dezamagit. Ba mai mult, mi-a mai aratat ceva ce nu stiam. Oficial, dupa parerea mea, Dacia a facut un mare pas inainte. Lodgy are scaune incalzite. O singura treapta, scurt si la obiect, ca sa pastreze pretul jos, dar e destul daca ti-e frig. Stergatorul din spate se activeaza singur cand dai in marsarier. Stergatoarele de pe fata, cand stropesti parbrizul, activeaza de 3-4 ori, si inca o data dupa 10 secunde, sa iti stearga ultimele picaturi cazute. Dacia Lodgy are lumini de zi, asa cum cere Uniunea Europeana. Si, vei rade: Dacia Lodgy are un sistem audio foarte bun! Sunt doar cateva exemple.
Stiu, nu ai cazut pe spate dupa enumerarea mea de mai sus. Poate nu sunt mari dotari pentru o masina cu pretentii, dar pentru Dacia inseamna un pas inainte. Chiar daca m-au cam deranjat claxonul inca tipic Dacia, pus pe maneta de semnalizare, si nu pe volan, sau geamurile fara functie auto. Dar asta inseamna un pret si mai scazut.
Lodgy vine si cu un sistem de navigatie foarte destept, pe variantele de varf. M-am jucat cu sistemul cand am testat modelul Dokker, dar masina primita in test a fost un Lodgy cu sistem audio clasic, cu MP3 si CD Player. Asa cum spuneam mai sus, un sistem foarte bun, care se aude de minune, fara sa distorsioneze.
Despre capitolul siguranta nu stiu ce sa va zic. Masina inca nu a fost testata de Euro NCAP. Dar cel mai probabil va avea un punctaj la fel ca si celelalte modele, adica mediu spre bun, nu excelent. Si este si normal, pentru ca nu are o multitudine de sisteme electronice sau asa multe airbaguri, cum au masinile scumpe. Euro NCAP puncteaza aceste sisteme, nu doar modul in care se comporta masina la impact.
Insa despre motorul de 1.5 litri dCi de 110 cp, asa cum spuneam si in prezentarea cu poze de saptamana trecuta, numai vorbe de lauda. Se simte mai puternic decat este si consuma putin de tot. Nu este cel mai silentios, cu siguranta, dar corespunde unor cerinte mai importante: puternic si cu consum mic.
Gata, aproape am terminat. De ce apreciez Dacia? A gasit reteta perfecta pentru noi. Si daca cei care o critica ar sta 10 minute la un test-drive cu o Dacie, cred ca si-ar schimba parerea. Iar cel mai bun exemplu, ca de obicei si din pacate, ni-l dau strainii de afara care sunt eficienti si nu stiu ce inseamna snobism si ipocrizie. In tari precum Franta, Germania, Austria, Italia, Suedia, Anglia si multe altele, Dacia are un succes nebun. Adica strainii au observat si au stiut sa aprecieze ce are de oferit marca romaneasca: strictul necesar oferit la cel mai mic pret de pe piata, la care primesti bonus cel mai mare spatiu din segment, un consum foarte redus si o tinuta de drum foarte buna.
-
Dezmembrez ford transit 2015 - 2016
Releu incarcare aprilia leonardo scarabeo 125-250cc 150 Lei
Dezmembrez renault megane 2 2002 - 2010 1.5 dci k9k 724( cp:...
-
Lant distributie malaguti madison - mbk doodo skyliner -... 80 Lei
9802448680 9674973080 vdo injector cetroen peugeot ford volvo... 550 Lei
Filtru ulei (sp1426 alc) aprilia motorcycles,benelli... 23.74 Lei
-
Stop dreapta haion original mercedes-benz gla (x156) facelift... 400 Lei
Piese moto honda sh yamaha, honda, suzuki, kawasaki, ktm, bmw,... 10 Lei
Senzor presiune gaze audi a4 b8 2.0tdi 0281006005 100 Lei
-
Navigatie 8618842290 audi a4 b7 [2004 - 2008] 2.0 tdi blb 350 Lei
Armatura bara fata volkswagen passat b6 variant (3c5) [fabr... 199 Lei
Amplificator audio / staie originala audi a4 b6 cod piesa :... 150 Lei
-
Alternator fiat ducato 2.3 diesel 2016-2022 350 Lei
Set jante r16 vw golf 6 6jx16 et 50 5x112 cod: 1t4071496666... 1150 Lei
Armatura bara fata volkswagen golf 4 combi an 2004 119 Lei
-
Traversa superioara mercedes clasa clk (c209) [fabr 2002-2009]... 63 Lei
Baterie de pornire (ytx5lbs yuasa) aprilia motorcycles,baotian... 284.83 Lei
Radiator intercooler 1.5 dci 144610001n renault laguna 3 [2007... 245 Lei
-
Cutie viteza manuala renault megane 2 (2003-2008) 1.5 motorina... 700 Lei
Armatura bara fata volkswagen golf 5 2006 hatchback 1.4 mpi 150 Lei
Sonda lambda skoda octavia 2 1.2 i tsi cbzb benzina 03f906262b... 300 Lei
-
Compresor clima 4f0260805t audi a6 4f/c6 [2004 - 2008] 715 Lei
Teava admisie moto rms aprilia sr; gilera runner, typhoon;... 59 Lei
Pompa + cilindru ambreiaj toyota rav 4 2.0 d4d 85kw 116cai... 250 Lei
-
Dezmembrari renault megane 2
Alternator fiat ducato ii 2.3 jtd 110cp cod piesa : 9665617780 249 Lei
Pompa servodirectie 491100023r renault laguna 3 [2007 - 2011]... 500 Lei
-
Bara fata hyundai tucson 2016-2018 2900 Lei
Distribuitor vacuum audi a3 sportback (8pa) [fabr 2004-2013]... 99 Lei
Baterie de pornire (yt7bbs yuasa) ducati motorcycles,kymco... 399.26 Lei
-
Piese scuter malaguti f12 dezmembrez scuter malaguti f12 10 Lei
Janta aliaj r15 tabla!!! volkswagen golf iv 1j1 1997-2005 50 Lei
Vw passat b5 tdi
-
Dezmembrez vw golf vi 1.6 tdi cayb 90 cai cutie manuala 5...
Ford focus diesel 2012 4090 €
Jante aliaj 16 zoll originale bmw seria 1/2/3 / audi 5x112 cu... 1250 Lei


