Dieselgate forteaza Berlinul sa actioneze: toate masinile VW vor fi retestate

Dieselgate forteaza Berlinul sa actioneze: toate masinile VW vor fi retestate
  • Vremea marturisirilor pentru Volkswagen
  • Berlinul reactioneaza
  • Toate masinile VW vor fi retestate
Distribuie pe Facebook

Scandalul Dieselgate este in masura sa afecteze nu doar compania Volkswagen, ci pune la incercare si autoritatile germane. Noile acuzatii aduse grupului forteaza Berlinul sa ia masuri in acest scandal, iar una dintre ele vizeaza retestarea tuturor modelelor produse, indiferent de motorizare.

Vremea marturisirilor pentru Volkswagen

In 18 septembrie izbucnea cel mai mare scandal din istoria Volkswagen, care tocmai sarbatorea faptul ca devenise cel mai mare producator de automobile din lume.

Acest statut a fost insa pierdut de germani imediat ce Agentia pentru Protectia Mediului din Statele Unite (EPA) dezvaluia ca masinile diesel ale grupului au emisii de zeci de ori mai mari decat cele raportate.

Dezvaluirea i-a determinat pe reprezentantii Volkswagen sa-si ceara scuze public si sa marturiseasca faptul ca pe 11 milioane dintre modelele lor 2.0 TDI vandute in intreaga lume era instalat un soft care pacalea testele de poluare.

Ajutati de acest instrument, grupul auto au reusit sa vanda milioane de masini cu emisii poluante peste limita admisa si chiar sa marketeze aceste automobile ca fiind prietenoase cu mediul inconjurator.

La inceputul saptamaniii, EPA a mai transmis o notificare catre germani prin care le aducea la cunostinta faptul ca au descoperit programe auxiliare instalate si pe motoare mai mari, 3.0 TDI pe modelele Volkswagen Touareg 2014, Porsche Cayenne 2015, Audi A6 Quattro, Audi A7 Quattro, Audi A8, Audi A8L si Audi Q5 2016.

Volkswagen a negat aceste acuzatii, insa la scurt timp a venit cu o noua marturisire, de data aceasta legata de motoarele pe benzina. Grupul a recunoscut ieri, la peste o luna de la declansarea scandalului, ca sunt afectate si unele motoare pe benzina, acestea numarandu-se printre cele cu softul mincinos instalat.

Germanii au admis ca in Europa mai exista inca 800.000 de masini care ar putea fi rechemate, pe langa cele 11 milioane. Problemele, de data aceasta, se refera la emisii de CO2 mai mari decat cele declarate si un consum mai ridicat, fiind vizate inclusiv motoare pe benzina, nu doar cele diesel.

Berlinul reactioneaza

Toate aceste probleme si dezvaluiri au determinat si autoritatile germane sa ia atitudine, mai ales ca in Statele Unite a fost deja audiat in Congres seful american al Volkswagen.

Fiind vorba despre o companie atat de mare, problema devine una de economie nationala, astfel ca Berlinul a decis sa testeze din nou toate modelele vandute de Grup - printre care si cele Audi, Skoda, Seat sau Porsche.

750.000 de germani lucreaza la Volkswagen, iar compania a fost, la propriu, motorul economic al tarii, fiind in acelasi timp si un simbol al natiunii.

Vor fi vizate emisiile de oxid de azon si de dioxid de carbon atat la motoarele pe benzina, cat si la cele pe motorina.

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, pare deja ca si-a pierdut rabdarea cu Volkswagen si a declarat ca aceasta companie a cauzat "iritare atat mie, cat si ministerului meu", adaugand totodata faptul ca "tot ce se intampla in cadrul Grupului trebuie intors pe toate partile si reanalizat".

Si purtatorul de cuvant al cancelarului german Angela Merkel a transmis un mesaj ferm: "VW este datoare sa clarifice situatia intr-un mod cat mai transparent".

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a mers la Washington pentru a discuta despre acest subiect cu omologul sau american Anthony Foxx, iar Angela Merkel a solicitat ca directorul general al companiei, Matthias Mueller, sa o informeze saptamanal cu privire la acest scandal.

Dupa noua marturisire a celor de la Volkswagen, compania de rating, cercetare si analiza de risc a retrogradat Volkswagen cu o treapta, ajungand astfel la nivelul A3 si avand o perspectiva negativa.

Reputatia si profitabilitatea grupului auto au avut mult de suferit de pe urma Dieselgate, o prima consecinta fiind chiar pierderile raportate pentru prima data in ultimii 15 ani, compania Toyota revenind astfel pe primul loc la vanzari.

Distribuie pe Facebook
mai multe
VW
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 5 Noiembrie 2015