Drept la replica: Piesele auto noi, suspect de ieftine: afacere sau bataie de cap?

Drept la replica: Piesele auto noi, suspect de ieftine: afacere sau bataie de cap?
In urma publicarii articolului numit "Piesele auto noi, suspect de ieftine: afacere sau bataie de cap?", conducerea companiei ASAM mentionata in comentariile cititorilor din articol, a dorit un drept la replica.
Distribuie pe Facebook

DREPT LA REPLICA

La nici doi ani de zile de la aparitia pe site-ul Dvs. a „articolului” intitulat „Puscarie pentru cei care vand piese auto contrafacute” prin care in mod intentionat ati atacat in mod nejustificat si neintemeiat piesele produse de societatea noastra, avem marea surpriza sa observam ca persistati in enuntarea unor idei tendentioase la adresa marcii ASAM. Lipsa cunostintelor profesionale si a specificului functionarii pietei de profil de catre cei care au conceput acest text este mai mult decat evidenta.

Din respect pentru consumatorii romani si a clientilor nostri care activeaza pe piata pieselor auto (magazin/service auto), din respect pentru cumparatorii nostri externi din cele aproximativ 30 de tari de pe toate continentele, suntem nevoiti sa facem cateva precizari. Desi cei tocmai mentionati, isi utilizeaza in mod onest si obiectiv cunostintele, imprejurare dovedita chiar de „forumistii” care au postat comentarii in subsolul acestui „articol”.

Este vorba de “Piese noi suspect de ieftine: afacere sau bataie de cap” publicat de dumneavoastra pe 10 aprilie.

Autorul articolului recunoaste cu o sinceritate dezarmanta ca brandurile enumerate ii sunt necunoscute; daca ar fi fost o persoana din domeniul auto (nu obligatoriu din domeniul pieselor auto aftermarket) ar fi recunoscut cu usurinta cateva branduri private ale importatorilor de piese aftermarket precum si doua nume MARI: Roadhouse, brand al laudatului grup in articolul dumneavoastra (http://www.roadhouse.es/index.php/mod.productos/mem.listado/relmenu.20/relcategoria.1017/lang.en ) si Blue Print, brand apartinand unui grup german din top 5 producatori la nivel mondial! (http://www.blue-print.com/RO/about/)

Noi stim ca o uzina mare de renume din Romania promoveaza consecvent si la nivel de axioma ideea ca nu exista decat doua categorii de piese: cele de origine si piesele contrafacute. In traducere libera ei pun piesele contrafacute in aceeasi “oala” cu marcile aftermarket, care de altfel in multe cazuri le sunt chiar furnizori in prim montaj. Concluzia noastra? Sa nu crezi intotdeauna ceea ce vezi la televizor si mai ales nu povesti si altora daca nu esti sigur ca ai inteles integral mesajul.

Sa lamurim aceste aspecte pe rand: branduri private si branduri apartinand producatorilor de top mondial.

In cazul importatorilor si distribuitorilor de piese auto aftermarket, de foarte multe ori batalia de pret din piata ii aduce in situatia de a functiona la limita supravietuirii economice, in primul rand datorita vanzarii produselor de fast-moving cu o marja extreme de redusa, doar pentru a face volum. Pentru aceste repere, nevoia de profit atrage existenta unui Private Brand in care sunt ambalate uneori aceleasi produse, de aceeasi calitate, lipsa brandului consacrat de pe produs aducand o scadere semnificativa de pret, evident, pentru comenzi cantitative importante. Consacrarea unui produs (nu celebritatea, cum eronat ati folosit in articol) se traduce prin costuri de marketing si promovare, de aici si pretul substantial mai ridicat.In cazul producatorilor de top mondial, batalia din piata si noile reguli europene anti-monopol ii determina sa ia decizii nu tocmai agreate de distribuitori si anume sa renunte la exclusivitati. Atunci cand sunt doi-trei jucatori pe aceeasi piata si vand acelasi produs, batalia se va duce doar la nivel de pret, totul suportat din profitul acestora din urma. Existenta unor branduri secundare atenueaza aceste dispute din piata, acelasi produs putand fi vandut, in functie de notorietatea brandului, mai scump sau mai putin scump. Evident ca aceste informatii nu sunt disponibile publicului larg dar, cel putin in cazul dumneavoastra, nu se pune problema sa nu aveti cunostinta de asa ceva!

Dumneavoastra, asadar, puneti diferenta de pret doar pe seama calitatii proaste a materialului si a lipsei de control a calitatii de la capatul liniei de productie, realitatea fiind ca in 50% din cazurile prezentate de dumneavoastra diferenta de pret vine doar din lipsa de notorietate a brandului.

Un alt subiect extrem de sensibil este cel legat de omologarile RAR. Un cunoscator al fenomenului nu ar aduce in discutie omologarile acestea intrucat Romania are cerinte peste media europeana in ceea ce priveste conditia de omologare a unui produs! Dosarul necesar, taxele si timpul de acordare descurajeaza orice incercare de eludare a legislatiei RAR. Asadar, cine are omologare in Romania poate spune ca a trecut o testare extrem de amanuntita a produsului sau si va rugam sa verificati aceasta informatie pe teren si nu doar dupa spusele unora care isi petrec timpul in spatele unui birou.

In incheiere va multumim pentru indemnul dumneavoastra de a cumpara piese scumpe, care ar aduce o rata de profitabilitate mare anumitor jucatori! Cum va multumim si pentru faptul ca recunoasteti saracia romanilor: “ideal ar fi sa-ti pui piese originale, care se bucura de cele mai inalte standarde de calitate, insa acestea sunt cele mai scumpe si nu toata lumea si le permite”… Iar romanii, tocmai pentru ca au inteles rationamentul simplu de functionare al pietii pieselor auto, aleg sa monteze (si nu “sa puna”) piesele cu cel mai bun raport pret/calitate!

Cum ati abordat acest subiect ne asteptam ca in “editorialele viitoare” sa veniti cu detalii despre brandurile private ale hipermarketurilor din Romania care, desi ieftine, nu pun in pericol in nici un fel integritatea celor care le utilizeaza insa sunt raportate ca fiind cele mai vandute branduri pe acest segment…

Cu stima,
Presedinte C.A.,Barsan Dorel

Distribuie pe Facebook
mai multe