Efectele Dieselgate in Romania. Cate masini VW sunt afectate si ce sanctiuni pregateste statul

Efectele Dieselgate in Romania. Cate masini VW sunt afectate si ce sanctiuni pregateste statul
  • In Romania sunt inmatriculate peste 100.000 de automobile VW cu softul care pacaleste testele
  • RAR a blocat vanzarea masinilor VW cu motor Euro 5 noi
  • Ministrii romani propun sanctionarea VW din cauza incasarii gresite a timbrului de mediu
Distribuie pe Facebook

Volkswagen este una dintre cele mai mari companii auto din intreaga lumea, asa ca scandalul Dieselgate are efecte, in mod firesc, in majoritatea tarilor lumii, inclusiv la noi.

In Romania sunt inmatriculate peste 100.000 de automobile VW cu softul care pacaleste testele

Volkswagen este cea mai bine vanduta marca de masini second-hand de la noi din tara, pe locul doi situandu-se Skoda, aflata in portofoliul aceluiasi grup german. In plus, si in ceea ce priveste inmatricularile de autoturisme noi, Volkswagen sta foarte bine in preferintele romanilor, situandu-se pe locul secund, dupa marca autohtona Dacia.

Conform cifrelor furnizate de Directa Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), aproximativ 700.000 de autoturisme Volkswagen sunt inmatriculate in Romania, cel mai popular model fiind Golf cu motorizare diesel. La aceste masini se adauga si cele apartinand altor marci ale grupului, precum Skoda, Audi sau Seat.

105.000 de masini Volkswagen din Romania au softul care manipuleaza datele, iar conform noului CEO al grupului german, Mathias Muller, soferii acestora ar trebui sa mearga la reprezentante pentru a le fi reparata aceasta problema. De altfel, la ele se adauga si alte autoturisme din marcile grupului, asa ca numarul soferilor romani care vor trebui sa-si faca timp sa duca masina la service va creste cu siguranta.

Volkswagen a anuntat ca printre cele 11 milioane de autoturisme cu softul problema se numara cele cu motor diesel de tip EA 189, adica a sasea generatie de Golf, a saptea generatie de Passat, dar si prima generatie de Tiguan. In ceea ce priveste restul marcilor, inca nu se stiu exact modelele afectate, insa ministrul german al Transporturilor a declarat ca este vorba despre masinile cu motoare diesel de 1,6 si 2 litri.

In total, sunt 11 milioane de autoturisme ale Grupului Volkswagen rechemate: 5 milioane de VW-uri, 2.1 milioane de Audi-uri, 1.2 milioane de Skode, 700.000 de Seat-uri, 1.8 milioane de vehicule comerciale VW si inca 200.000 din restul marcilor din grup.

RAR a blocat vanzarea masinilor VW cu motor Euro 5 noi

Registrul Auto Roman a blocat temporar emiterea de carti de identitate pentru masinile VW cu motorizare Euro 5 noi, despre care conducerea grupului german a transmis ca ar avea instalat un soft pentru pacalirea testelor de noxe.

Situatia este una temporara si nu se aplica in cazul soferilor care vor sa obtina o carte de identitate pentru o astfel de masina rulata si nici in cazul celor care isi doresc o carte de identitate pentru masinile VW cu motor Euro 6.

Oficialii RAR spun ca este vorba despre maximum 200 de masini Volkswagen cu motoare Euro 5 noi, aflate in stocurile dealerilor marcii.

Ministrii romani propun sanctionarea VW din cauza incasarii gresite a timbrului de mediu

Dupa ce mai multe state au anuntat ca pregatesc amenzi pentru Volkswagen, este si randul Romaniei sa se gandeasca la sanctiuni pentru compania germana.

In acest sens, s-a format un grup de lucru, care a avut o prima intrevedere astazi. Din acest grup fac parte ministrul Mediului, al Transporturilor, presedintele RAR, dar si presedintele Autoritatii pentru Protectia Consumatorului.

ANPC s-a gandit deja la o prima solutie: amendarea dealerilor care mai aduc aceste masini cu probleme, care ar putea pacali consumatorii romani. Amenda pe care ar risca-o un dealer care nu se conformeaza acestei reguli va fi de pana la 100.000 de lei.

La randul ei, Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a declarat ca tot compania va plati si taxa de timbru retroactiv pentru masinile care se dovedesc a fi mai poluante decat a declarat producatorul. Si in cazul subventiilor oferite de stat celor care si-au cumparat o masina VW prin programul Rabla, tot compania va trebui sa plateasca.

Nici pe piata situatia nu este roz pentru cei de la VW. Romanii, care inainte de acest scandal preferau aceasta marca, acum sunt mai reticenti fata de nemti si de masinile lor, asa ca preturile au inceput sa scada usor usor pe segmentul second hand.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 1 Octombrie 2015