Este sfarsitul unei ere. BMW a produs ultimul motor termic in Germania

Este sfarsitul unei ere. BMW a produs ultimul motor termic in Germania
  • Este sfarsitul unei ere
  • BMW a produs ultimul motor termic in Germania
Distribuie pe Facebook

Ultimul propulsor termic asamblat de BMW la fabrica din Munchen este un V8 cu capacitatea cilindrica de 4.4 litri. Potrivit publicatiei BR24.

S-a mai incheiat o epoca: ultimul motor termic produs de BMW in Germania a iesit, in data de 10 noiembrie, de pe linia de asamblare a fabricii din Munchen. Conform publicatiei BR24, este vorba despre un propulsor V8 twin-turbo de 4.4 litri.

BMW va continua productia de motoare termice in Regatul Unit si Austria, pe cand fabrica din Munchen va fi reconfigurata astfel incat sa permita asamblarea unei linii intregi de vehicule cu propulsie pur electrica, precizeaza sursa mentionata anterior. Cat despre cei 1.200 de angajati, acestia urmeaza sa fie recalificati.

Numarul masinilor cu motor V8 de la BMW a scazut considerabil in ultima perioada de timp, cumparatorii cu dare de mana avand, in prezent, la dispozitie doar cateva astfel de optiuni. Exemple concludente fiind Seria 7, Seria 8, X5, X6, X7, dar si XM.

XM este, de altfel, si cel mai puternic model din istoria BMW, varianta Label oferind un propulsor V8 cu capacitatea cilindrica de 4.4 litri alaturi de unul electric pentru o serie de valori maxime sinonima cu 748 de cai si 1.000 Nm. Indeajuns pentru un 0 - 100 de kilometri pe ora, cu pedala de acceleratie la podea, in 3.8 secunde.

Acelasi model se mai poate lauda, totodata, si cu viteza maxima de 290 km/h. Daca vine vorba, in schimb, despre consumul de carburant, ei bine, fisa cu specificatii de ordin tehnic indica o medie de 1.6 - 1.7%, multumita bateriei litiu-ion de 25.7 kWh.

BMW XM Red Label

BMW XM - Galerie foto

BMW XM Red Label

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (47) Poze BMW XM Red Label
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 15 Noiembrie 2023