Europenii isi pierd rabdarea cu VW si cer compensatii egale cu cele date in SUA

Europenii isi pierd rabdarea cu VW si cer compensatii egale cu cele date in SUA
  • Un membru al guvernului german considera inacceptabile platile inegale
  • Cat ii costa pe VW sa-i compeneseze pe europeni
  • Noi procese impotriva VW
Distribuie pe Facebook

Scandalul Dieselgate este inca departe de a fi stins si uitat, iar masurile luate de companie nu par sa ajute foarte mult la curatarea numelui Volkswagen. Cel mai mare constructor auto din Europa ii uita tocmai pe locuitorii Batranului Continent cand vine vorba despre compensatii si discounturi, iar acest lucru nu este pe placul clientilor de aici si nici al guvernantilor.

Un membru al guvernului german considera inacceptabile platile inegale

Autoritatile germane au tot interesul ca Volkswagen sa nu fie foarte afectat in scandalul izbucnit in toamna, deoarece este o companie cu o importanta cruciala in economia nationala a acestei tari. Chiar si ei incep insa sa-si piarda rabdarea cu grupul auto.

Dupa ce oficiali din companie au anuntat ca in Statele Unite si Canada clientii lor vor avea parte de compensatii in valoare de 1.000 de dolari si asistenta rutiera timp de trei ani, a venit in mod firesc si intrebarea legata de clientii din Europa.

Raspunsul Volkswagen a fost unul deranjant pentru europenii care au in garaj o masina produsa de ei. Compania a anuntat ca nu va da compensatii in Europa pentru ca numarul clientilor este prea mare. Nici cand grupul a anuntat ca va rascumpara 20% dintre masinile vandute in SUA, clientii europeni nu au fost luati in calcul.

Aceste masuri preferentiale nu au ramas insa fara ecou. Ministrul german al Justitiei, Heiko Maas, a criticat in termeni duri faptul ca VAG da compensatii inegale, mentionand ca acest comportament este "inacceptabil".

Totodata, si comisarul european pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM-uri, Elzbieta Bienkowska, a transmis o scrisoare CEO-ului VW prin care cere ca toti clientii, indiferent ca sunt din SUA sau Europa, sa fie compensati in acelasi fel.

"Va cer sa reganditi pozitia companiei legate de compensatii si sa reflectati la masuri prin care sa le oferiti si consumatorilor europeni plati compensatorii", i-a scris oficialul european directorului VW.

Cat ii costa pe VW sa-i compeneseze pe europeni

In Europa, numarul masinilor afectate de scandal trece de 8,5 milioane, spre deosebire de SUA, unde sunt circa 500.000. Daca VW ofera aceleasi plati ca in cazul americanilor, grupul auto sufera pierderi mult mai mari decat a anuntat initial.

Peste 8,5 miliarde de euro i-ar putea costa aceasta masura menita sa-i calmeze pe clientii nemultumiti. Este o suma care se adauga costurilor de resoftare pentru masinile afectate, ale amenzilor, precum si cheltuielile pe care le vor impune procesele deja intentate. Asadar, suma totala ar depasi pana si cele mai negre scenarii ale companiei auto.

Oficialii Volkswagen au anuntat ca au pus deoparte 6,5 miliarde de euro pentru a face fata scandalului Dieselgate. In lumina noilor evenimente, aceasta suma pare una infima, care nu va acoperi decat o mica parte din toate cheltuielile pe care le va presupune aceasta criza.

Pe bursa cotatiile Volkswagen au cazut, insa vanzarile nu au fost foarte afectate de acest scandal. Efectele de imagine s-ar putea vedea in anul 2016 in functie de felul in care gestioneaza VW criza, dar si in functie de miscarile competitiei.

Noi procese impotriva VW

Americanii si europenii nu sunt singurii deranjati de aceasta poveste. Autoritatile din Coreea de Sud au anuntat saptamana asta ca vor depune o plangere penala impotriva filialei locale Volkswagen. Vizat de proces este directorul general Audi si Volkswagen Korea, Johannes Thammer.

De altfel, in Coreea de Sud, Volkswagen a fost deja amendat cu 11,5 milioane de euro. Piata de aici nu este una foarte importanta pentru grupul german, insa sud-coreenii s-au miscat foarte repede si au trecut la sanctiuni dure intr-un timp foarte scurt, spre deosebire de europeni.

Un alt proces impotriva VAG si anuntat saptamana asta este cel intentat de un grup format din 66 dintre proprii actionari. Nemultumirea lor rezida in faptul ca actiunile companiei au scazut enorm de la inceperea scandalului si prin urmare le-au scazut si lor castigurile. Acestia cer despagubiri de sute de milioane de euro.

Distribuie pe Facebook
mai multe