Gata cu parcarile moca in Bucuresti. "In aceasta maniera va fi extrem de usor sa nu mai avem banda unu ocupata"

Gata cu parcarile moca in Bucuresti. "In aceasta maniera va fi extrem de usor sa nu mai avem banda unu ocupata"
  • Gata cu parcarile moca in Bucuresti
  • "In aceasta maniera va fi extrem de usor sa nu mai avem banda unu ocupata"
Distribuie pe Facebook

Locurile de parcare gratuite, fara plata, vor deveni, extrem de curand, doar simple amintiri.

Subiectul introducerii unor tarife pentru spatiile de parcare de pe bulevardele din Sectorul 4 revine in actualitate. Primarul Daniel Baluta a declarat, in cursul zilei de ieri, ca nu va renunta la aceasta decizie.

"Eu, ca primar, nu sunt ales de cetateni pentru a genera situatii conflictuale nici cu persoane fizice si nici cu institutii. Ca atare, aceste lucruri le vom solutiona. Dansii au o anumita viziune, noi avem aceasta viziune. Noi avem convingerea ca deciziile pe care le-am luat sunt corecte si sunt legale. Din punct de vedere al utilitatii lor, este un lucru imperios necesar acela de a fiscaliza locurile de parcare de la nivelul bulevardelor, pentru ca, pe de o parte in aceasta maniera va fi extrem de usor sa nu mai avem banda unu ocupata. Va dau exemplul intrarii intr-o banca sau intr-un supermarket, unde avem de exemplu 20 de locuri libere. Daca ele sunt libere si sunt cu taxa, in mod evident vor fi folosite pe un interval de timp scurt. Daca acele locuri sunt in permanenta ocupate, alternativele pentru cei care vor sa intre in institutia respectiva sau in centrul comercial respectiv sunt limitate".

Primarul Sectorului 4 a tinut sa aminteasca si ca tarifele, care nu sunt deloc mari, se vor aplica chiar de saptamana viitoare.

"Este un lucru foarte simplu care poate imbunatati viata oamenilor, de aceea nici tariful pe care il avem nu este unul mare, pentru ca ne intereseaza ca oamenii sa constientizeze in primul rand de ce este nevoie de aceasta masura. Pe de alta parte, este important de stiut ca Sectorul 4 a investit in infrastructura marilor bulevarde peste 200 de milioane de lei. Ca atare, toate aceste locuri de parcare noi sunt create de Sectorul 4, este o investitie pe care cetatenii Sectorului 4 trebuie sa o recupereze in timp. Ca atare, este un gest de normalitate aceasta reglementare a costurilor pentru locul de parcare. Se va aplica de luni, 23. Toate asperitatile de comunicare cu Primaria Municipiului Bucuresti sunt convins ca le vom solutiona cu inielepciune".

Afirmatiile lui Daniel Baluta vin la numai cateva zile dupa ce Stelian Bujduveanu, viceprimar al Capitalei, a scris pe Facebook ca "hotararile Consiliului Local Sector 4 privind introducerea de tarife pe ora pentru locurile de parcare de pe unele bulevarde sunt nelegale!

Atrag atentia ca Primaria Sector 4 nu poate administra in regim de plata cu ora parcarile de pe marile bulevarde, intrucat decizia intra in contradictie cu prevederile Strategiei de parcare pe teritoriul Municipiului Bucuresti.

Sectoarele administreaza numai parcaje de resedinta, exploatarea lor facandu-se prin inchiriere catre persoanele fizice indreptatite, pe baza de contract cu durata de valabilitate de 1 an si cu posibilitatea reinnoirii.

Chiar si pentru parcajele de resedinta administrate de sectoare, tarifele diferentiate sunt stabilite doar de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

Faptul ca Primaria Sector 4 a stabilit tarife de inchiriere cu ora este o incalcare a normelor in vigoare. Tarifele de inchiriere cu ora sunt specifice parcajelor publice de utilitate generala (cf. art. 17 (2) din Anexa nr. 3 din Strategia de parcare pe teritoriul Municipiului Bucuresti), categorie de parcaje care se afla in administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

In plus, Comisia Tehnica de Circulatie a Municipiului Bucuresti (autoritatea care incadreaza parcajele pe categorii) nu a avizat niciodata parcaje de resedinta pe arterele principale din Sectorul 4".

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 19 August 2021