Graba si grijile cotidiene, principalele probleme ale tinerilor soferi

Tinerii conducatori auto din ziua de azi au un nivel ridicat de anxietate, care ii determina sa aiba un comportament agresiv in trafic. Criza economica, rata crescuta a somajului in randul tinerilor si problemele de la nivel global, cum sunt terorismul si schimbarea climei au determinat o generatie care are atat probleme de anxietate, cat si de agresivitate. Aceste realitati completeaza rezultatele ultimului studiu realizat de Goodyear.
Studiul, care a investigat comportamentul a 6.400 de tineri conducatori auto cu varste sub 25 de ani din 16 piete (15 tari europene si Africa de Sud), a fost conceput pentru a intelege cum gandeste un sofer incepator si pentru a oferi cateva aspecte interesate in ceea ce priveste comportamentul tinerilor conducatori auto in trafic.
Intr-o lume cu multe probleme de anxietate, studiul realizat de Goodyear a constatat faptul ca aceste probleme nu sunt legate doar de dificultatile din lumea exterioara, ci si de condusul auto in traficul de zi cu zi. Anxietatea este determinata de nucleul amigdalian al creierului, care ajuta la reglarea hormonilor si emotiilor, inclusiv la stapanirea fricii. Ca parte a angajamentului sau de a aborda si de a intelege siguranta in trafic, al treilea studiu anual privind siguranta rutiera realizat de Goodyear a urmarit comportamentul tinerilor conducatori auto in trafic.
"Pentru a intelege cu adevarat comportamentul soferilor tineri, am conceput un studiu specific care a cercetat o gama larga de factori, de la pregatirea conducatorului auto prin intermediul preocuparilor comune", a declarat Directorul de Comunicare Corporativa de la Goodyear EMEA, Jens Volmicke. "Studiul arata faptul ca anxietatea si grijile sunt principalele problemele in randul tinerilor conducatori auto."
Studiul a analizat o serie de stereotipuri referitoare la caracteristicile nationale. Suedezii, care in studiul de anul trecut au fost clasati pe locul al doilea in ceea ce priveste cei mai precauti conducatori auto de catre ceilalti europeni, se afla acum pe primul loc pe lista privind tinerii soferi agresivi cu 83% sanse de a adresa injurii celorlalti participanti la trafic si cu 28% sanse de a face gesturi obscene. Tinerii conducatori auto din Turcia, Spania si Italia sunt printre cei mai putin predispusi sa adrese injurii celorlalti soferi din trafic (46%,56% si respectiv 58%).
Soferii francezi, din contra, arata atat o agresiune verbala, cat si una fizica, fiind cu 78% mai predispusi la a adresa injurii celorlalti, in fiecare secunda (53%) chiar franand cu un anumit scop atunci cand o masina se opreste in spatele lor prea aproape si unul din trei (33%) facand gesturi obscene. Tinerii din Rusia si din Africa de Sud sunt aproape tot la fel de furiosi, procentul fiind de 63%, doi din trei marturisind ca trec de pe o banda pe alta in trafic aglomerat pentru a economisi timp (in comparatie cu media europeana de doar 28%).
Intelegand nevoia de a atenua acest comportament agresiv in trafic, producatorul de anvelope Goodyear va continua parteneriatul cu Asociatia Europeana a Scolilor Auto, pentru a oferi tinerilor mai multa pregatire cu privire la conducerea autovehiculului in conditii de siguranta si in mod responsabil, si preocuparea pentru intretinerea masinii si a anvelopelor.
"Instructorii nostri auto din 24 de tari vad in fiecare zi ca tinerii soferi au o mare problema privind anxietatea in viata lor la un moment dat si acest lucru se reflecta in comportamentul lor din trafic", a declarat Gerhard von Bressensdorf, Presedintele Asociatiei Europene a Scolilor Auto. "Oamenii au nevoie sa-si lase problemele cotidiene acasa daca vor sa conduca responsabil si in conditii de siguranta si urmarim sa-i inzestram cu abilitati si tehnici de care au nevoie pentru a face acest lucru."
Barbatii sunt mai agresivi in trafic decat femeile - nu ne surprinde!Stereotipurile de gen sunt inca prezente si bune in trafic. Studiul a aratat ca barbatii sunt mai agresivi decat femeile si mai inclinati sa manifeste un comportament periculos, cum ar fi depasirea a mai mult de un vehicul la un moment dat pe o sosea cu doua benzi (58% barbati fata de 42% femei); accelerand intentionat atunci cand cineva incearca sa-i depaseasca (25% fata de 19%); urmarind o masina indeaproape si apoi orbindu-i pe ceilalti soferi cu farurile pentru a fi lasati sa treaca (22% fata de 12%).
Rezultat interesant: tinerii conducatori auto care traiesc pe cont propriu sunt mult mai agresivi decat cei care locuiesc cu parintii. Ei sunt probabil mai predispusi la a vorbi urat (73% fata de 63%), la a face gesturi obscene (31% fata de 25%) si la a depasi mai mult de doua masini pe o sosea cu doua benzi (49% fata de 39%). Acest lucru poate fi cumva explicat prin faptul ca acestia, stand acasa, beneficiaza de sfaturile si incurajarea parintilor, in timp ce tinerii care traiesc pe cont propriu s-ar putea simti mai vulnerabili si nelinistiti la contactul cu lumea exterioara.
Agresiunea din trafic pare sa ascunda un sentiment profund inradacinat de anxietate in randul tinerilor conducatori auto - in special fata de factorii externi pe care nu ii pot controla. 64% dintre conducatorii auto incepatori se tem in trafic de conducatorii auto care au consumat alcool, in timp ce 63% se tem de a nu fi loviti de o alta masina si 58% sunt ingroziti de a nu ramane in pana. Dar, dincolo de acest lucru, tinerii sunt, de asemenea, ingrijorati de problemele serioase de la nivel mondial. Poate ca era de asteptat ca somajul si criza economica sa se situeze pe primele locuri cu 61% si respectiv cu 43%, sa fie probleme referitoare la mediu si terorismul global, mai putin decat o alta ingrijorare imediata cu 27% si respectiv 20%. In climatul actual nesigur, aproape un sfert din cei mentionati au afirmat ca obtinerea unui loc de munca este prioritatea numarul unu in viitorul apropiat, in timp ce 21,5% au sustinut ca terminarea studiilor a fost principalul lor obiectiv.
Acei tineri care traiesc in tarile care se confrunta in special cu situatii materiale dificile par a fi cei mai ingrijorati. Spania este alarmata cel mai mult de conducatorii auto aflati sub influenta bauturilor alcoolice, cu 81%, Italia nu cu mult in urma, 73%, si, de asemenea, teama de a nu fi lovit de o alta masina, care este in primele locuri ale sondajului. Tarile care sunt cel mai putin ingrijorate de aceste lucruri - de la a nu fi lovit de o masina pana la a nu le ceda franele - sunt Olanda, Suedia si Danemarca, tari care au trecut cu mult mai bine peste crizele economice. Sud-africanii au un nivel mai ridicat de anxietate in ceea ce priveste majoritatea problemelor, si in special, provocarea unui accident intr-un cartier rau-famat al orasului sau faptul de a li se fura masina - acest lucru arata o rata mai mare a criminalitatii si o situatie sociala mult mai dificila in Africa de Sud.
Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 71.000 de angajati si isi fabrica produsele in 53 de unitati de productie din 22 de tari peste tot in lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg dezvolta produse si servicii de ultima generatie care stabilesc standardul pentru tehnologie si performanta in aceasta industrie.
Goodyear are o experienta de 111 ani in dezvoltarea unei parti importante a oricarui vehicul - anvelopa. Noi credem ca avem o responsabilitate in faptul de a fi implicati in dezbaterile privind siguranta pe care o genereaza anvelopele si vrem sa contribuim la o mobilitate mai sigura. In Europa, Goodyear este semnatar al Cartei Europene pentru Siguranta Rutiera (CESR). Goodyear a sustinut ideea unei etichete europene pentru anvelope prin care sa le fie mai usor consumatorilor sa aprecieze performanta anvelopelor dintr-o perspectiva a mediului inconjurator si a sigurantei. Goodyear a sprijinit introducerea obligatorie a sistemului de monitorizare a presiunii in anvelope - un sistem electronic proiectat pentru a monitoriza presiunea aerului din interiorul unei anvelope - in toate autoturismele noi incepand cu anul 2012 si in toate masinile incepand cu 2014. De asemenea, Goodyear sprijina ideea de a determina statele membre UE sa introduca o lege privind obligativitatea anvelopelor de iarna pentru a imbunatati siguranta rutiera in conditii de iarna. Goodyear se angajeaza, alaturi de partile interesate, sa demonstreze importanta sigurantei rutiere.
Despre Asociatia Europeana a Scolilor Auto
Asociatia Europeana a Scolilor Auto cuprinde 25 de Asociatii de Scoli Auto din 24 de tari europene cu toate autoritatile, institutiile si organizatiile europene, care sunt interesate de urmatoarele aspecte: instructiunile de conducere, invatamantul instructorilor auto, perfectionarea conducatorilor auto, educatia ulterioara a soferilor incepatori, conducerea ecologica, toate aspectele referitoare la siguranta rutiera. Aceasta incurajeaza initiativele care conduc la o imbunatatire a sigurantei rutiere.
Principalele obiective sunt: armonizarea educatiei si examinarii instructorilor si/sau a profesorilor de conducere, pregatirea si concordanta indicatiilor si a conceptelor educationale pentru instruirea tuturor categoriilor de soferi, pregatirea si armonizarea indicatiilor pentru instruirea avansata a tuturor categoriilor de soferi, concordanta educatiei si examinarii conducatorilor auto, armonizarea standardelor de organizare a examinarii si a examinatorilor de conducere. Asociatia Europeana a Scolilor Auto este o asociatie profesionala neutra in ceea ce priveste aspectele politice si religioase.-
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Covorase auto volvo v90 2016-prezent frogum 3d 399 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
-
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei


