Locuri de parcare pentru absolut toti locatarii din Bucuresti: cum ti se pare?
Cum ar fi daca ar exista locuri de parcare pentru toti soferii si toate masinile din Bucuresti? Cum ar fi daca nu ar mai trebui sa parchezi masina la bloc pe trotuar, pe trecerea de pietoni sau acolo unde este interzis? Da chiar, cum ar fi daca Romania ar intra in secolul XXI si am deveni o tara normala?
Momentan, suntem departe de normalitate, din pacate. Din cauza politicienilor care sunt disperati sa fure, in loc sa isi faca treaba si sa-i ajute pe cetateni. Mai mult, unii politicieni au creierul atat de praf, incat iau masuri impotriva cetatenilor si promoveaza lucrurile negative. Dar exista, din cand in cand, propuneri care ne-ar face cu adevarat viata mai buna, daca s-ar finaliza.
Un proiect isi doreste sa calculeze exact numarul de posesori de autoturisme si sa oblige autoritatile locale sa construiasca cate un loc de parcare in oras pentru fiecare cetatean, evident, cu plata. Ideea este una excelenta si, daca imediat dupa '90 legea ar fi fost aplicata si respectata, acest lucru era deja realizat.
Conform legii, blocurile nou construite trebuie sa aiba locuri de parcare pentru aproape toate apartamentele. Evident, constructorii care dau spaga la autoritati nu sunt speriati si construiesc blocuri uriase, cu sute de apartamente, dar cu numai 20 de locuri de parcare. Sau, in unele cazuri, cu niciun loc de parcare. Si cumparatorii care dau banul ajung sa-si lase masinile pe unde apuca, blocand traficul.
In Bucuresti, pe langa blocurile noi care nu respecta legea, mai exista si blocurile vechi. Sunt cartiere foarte aglomerate, cu blocuri de 10 etaje, in care nu sunt suficiente locuri de parcare. Un bloc normal are cate 40 de apartamente pe scara. Dar un bloc poate avea 10-15 scari, ceea ce inseamna ca acolo traiesc mii de oameni. Daca vorbim de cartiere super inghesuite, precum Militari, Drumul Taberei, Berceni sau Pantelimon, unde locatarii intind mana din blocuri diferite si fac schimb de ziare, ajungem sa avem pe un singur loc de parcare chiar si 50 de oameni.
Unii primari au construit in ultima vreme locuri de parcare in sectoarele lor. Dar nu suficiente. Altii nu au facut nimic, ba chiar au renuntat la unele locuri si parcari ca sa faca parcuri sau ca sa vanda terenul unor mafioti. De construit, s-ar putea construit foarte usor locuri de parcare, mai ales ca exista locuri. Se poate renunta la gradinitele din fata si spatele blocurilor, adica la spatiile verzi, care oricum sunt pline cu gunoaie aruncate de vecini.
O alta solutie este ca la fiecare 2-3 blocuri sa se construiasca o parcare subterana. Sau chiar una moderna, cu etaj. Asta ar insemna ca o parcare subterana nu ia niciun spatiu verde, iar pe o parcare supraetajata, desi la sol este amprenta a 10 automobile, acolo ar putea incapea 50-100 de masini. Evident, daca s-ar vrea acest lucru.
Autoritatile au abordat o strategie total gresita pentru centrul orasului, si anume, cresterea pretului la parcare chiar si la 20 lei/ora. Asta nu va elimina aglomeratia sau poluarea, ci va incuraja parcagii si stationarea in locuri nepermise. In zonele rezidentiale, la blocuri, solutia ar fi construirea unui numar de locuri pentru parcaj echivalent cu numarul apartamentelor. In medie, cam cate apartamente sunt intr-o scara de bloc, tot atatea masini sunt. Poate ca un vecin batran nu are masina, dar Gigel de la parter are 3...
Tot ce putem este sa speram ca acest proiect sa devina realitate. Nu este greu de pus in practica, spatiu este, cheltuielile nu sunt uriase. In plus, toate aceste locuri rezidentiale sunt ca si cele de acum, adica cu o plata anuala. Cu siguranta, unui sofer ii va convine sa achite anual o taxa, in loc sa isi lase masina unde apuca si sa primeasca amenzi de la Politia Locala sau, mai rau, sa ramana fara ea.
Ce parere ai, ar fi buna o asemenea legea care sa-i oblige pe primari sa faca cate un loc de parcare pentru fiecare posesor de automobil?
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Renault megane 16v 2006 2000 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €