Nurburgringul interzice de acum recordurile de viteza pe circuit

Nurburgringul interzice de acum recordurile de viteza pe circuit
  • Unele zone au primit limitare de sub 200 km/h
  • Accidentul din martie a cauzat aceste reguli noi
  • Koenigsegg ar fi vrut sa incerce un nou record
Distribuie pe Facebook

Oricine a auzit de cine stie ce producator care avea cea mai rapida masina cu tractiune fata sau spate pe Ring, nu? Era o mare onoare pentru un model de automobil sa detina recordul pe circuitul german, lucru care se facea contracost si necesita golirea totala a pistei. De acum insa, din motive de siguranta se pare, oficialii interzic astfel de recorduri, asadar... cine vrea sa fie cel mai rapid undeva, trebuie sa o faca in alta parte de azi.

Din cauza unui accident din luna martie a acestui an, in care un Nissan GT-R s-a rasturnat si a intrat in multime, omorand un spectator, oficialii Nurburgring au fost nevoiti sa impuna niste limitari pe cele mai lungi linii drepte. Ceea ce insa a parut o limitare temporara a masinilor foarte puternice si mai ales a celor din categoria GT3, se pare ca a ramas o regula clara.

Vestea ca recordurile pe Nurburgring sunt pe cale sa devina istorie au dat-o cei de la emisiunea Drive, care urmareau tentativa modelului Koenigsegg One:1 de a bate orice record pe Ring, tentativa care insa nu va mai avea loc. Nu pentru ca depasirea recordurilor a fost interzisa, ci pentru ca unele zone au acum restrictie de viteza. Si cum poti depasi un record cand esti limitat? Nu prea poti.

De exemplu, fondatorul companiei suedeze, Christian von Koenigsegg, era convins ca in linia dreapta Tiergarten, masina sa de 1360 cp va putea atinge 300 km/h. Din pacate, in aceasta zona, viteza maxima ce poate fi atinsa este de 200 km/h, ceea ce face ca puterea uriasa sa fie inutilizabila. O veste foarte rea pentru producatorul suedez care visa sa spulbere recordurile facute de competitie. Adica McLaren P1 cu 6:30 minute, Porsche 918 Spyder cu 6:57 minute sau Lamborghini Aventador SV cu 6:59 de minute.

Pe langa linia dreapta Tiergarten, limitare cu 200 km/h au mai primit zonele Flugplatz, Schwedenkreuz si Antoniusbuche, sectoare de viteza cunoscute pentru riscul mare din partea masinilor de a se desprinde de la sol. Cu alte cuvinte, pana cand regulile de pe Nurburgring nu vor reveni la normal, nu mai avem sansa sa vedem un timp de sub 7 secunde prea curand, venit de la o masina de serie...

Distribuie pe Facebook
mai multe