Poligonul Bridgestone din Italia, reper in siguranta rutiera la nivel mondial

Poligonul Bridgestone din Italia, reper in siguranta rutiera la nivel mondial
  • Testare de precizie pe toate tipurile de suprafete
  • Testare in conditii de mare viteza
  • Facilitati avansate de testare pe carosabil umed
Distribuie pe Facebook

In 2004, Bridgestone si-a inaugurat Poligonul European de Teste cu tehnologie avansata la Aprilia, 30 de km sud de Centrul Tehnic European (TCE) al Bridgestone, in apropiere de Roma. Poligonul se intinde pe 144 de hectare si este dominat de circuitul oval de 4 km, cel mai modern centru din Europa pentru testarea anvelopelor pe tot parcursul anului.

Noile generatii de anvelope pentru autoturisme, autoutilitare, camioane, autobuze, utilaje agricole si motociclete sunt testate în acest poligon de testare dotat la cele mai înalte standarde. Constructia sa initiala a facut parte dintr-un plan de investitii mai amplu, aflat înca în derulare, pe care Bridgestone Europe l-a angajat pentru cercetare, fabricare si marketing, fiind o dovada marcanta a angajamentului companiei de a-si extinde activitatea în Europa.

Testare de precizie pe toate tipurile de suprafete

Fiind unul dintre cele mai avansate poligoane de teste din lume, EUPG a fost conceput special pentru testarea anvelopelor si este prevazut cu amenajari rutiere de ultima generatie. Marjele de toleranta foarte mici garanteaza o planeitate totala si masuratori extrem de precise si detaliate, cu evaluari subiective si obiective neafectate de interferente sonore. Diferite materiale specifice si combinatii au fost utilizate pentru a obtine o mare varietate de suprafete, reprezentative pentru majoritatea conditiilor de drum din Europa. Dimensiunile sale si conditiile perfecte de asfalt monitorizate constant ofera Bridgestone si clientilor sai din industria constructoare de automobile un numar infinit de manevre posibile si teste, în conditii de deplina siguranta si control.

Poligonul Bridgestone

Testare in conditii de mare viteza

„Vedeta” amplasamentului este un oval de 4 km, cu o linie dreapta pe partea sudica, compusa din noua benzi de mers si latimea de 35 m. Configuratia permite efectuarea de schimbari extreme ale benzii de mers, cu masini ultraperformante la viteze de pana la 250 km/ora.

Virajele în plan înclinat au un unghi maxim de 37°, permitand efectuarea de teste privind mentinerea vehiculului pe carosabil, în special în vederea dezvoltarii de cauciucuri de ultraînalta performanta. Performantele verificate de soferi pe acest circuit includ schimbarea benzii de mers la viteza mare, linearitatea, stabilitatea in linie dreapta, slalom si eliberarea pedalei de acceleratie.

La polul opus, pot fi efectuate teste la viteze mai mici cu privire la linearitatea directiei si manevre de slalom, pe liniile drepte mai late ale circuitului, pentru gama completa de anvelope Bridgestone si Firestone.

Poligonul Bridgestone

Circuitul Bridgestone, date complete

In interiorul ovalului se afla o zona de testare de 9 ha, denumita si „black lake”, pentru testarea dinamicii acceleratiei, franarii si virarii pentru o varietate de vehicule. Majoritatea acestor teste de dinamica verifica datele obtinute de la software-ul de modelare si simulare din cadrul Centrului Tehnic European.

Un avantaj unic al EUPG este ca circuitul oval si zona patrata pentru testele dinamice sunt conectate. Aceasta le ofera soferilor posibilitatea de a accelera la limita si de a intra în zona patrata la viteza maxima, în conditii de siguranta absoluta, pentru a efectua toate manevrele necesare în vederea obtinerii unor informatii cat mai complete de pe pista.

In amplasamentul de testare este disponibila si o pista pentru testarea anvelopelor pe carosabil uscat, lunga de 4 km si lata de 8 m. Pista completa ofera o varietate de zone de viteza mare, medie si mica, cu diferite viraje, raze si înclinatii. Aici, soferii verifica toate aspectele performantei la manevrare pe carosabil uscat, precum stabilitatea laterala, precizia directiei, transferul de sarcina si aderenta.

Pentru dezvoltarea de anvelope care respecta cerintele directivelor europene si ale reglementarilor ECE cu privire la zgomotul produs de anvelope la contactul cu carosabilul, EUPG cuprinde o linie dreapta ocolitoare pentru testarea nivelului de zgomot. Exista de asemenea piste pentru testarea nivelului de zgomot, vibratii si duritate, fiecare avand dimensiunea de 400 m x 3.2 m si capacitatea pana la zece.

Poligonul Bridgestone

Facilitati avansate de testare pe carosabil umed

Exista un grup de cinci suprafete în zona de derapaj, utilizate pentru verificarea aderentei laterale în caz de derapaj pe carosabil umed, la diferiti coeficienti de frictiune (diametre 60-140 m).

In plus, este prezent si un rezervor cu sistem automat de pulverizare si recuperare a apei, al carui scop este testarea performantelor în ceea ce priveste acvaplanarea bidirectionala în viraje (în sensul acelor de ceasornic/în sens opus acelor de ceasornic).

Pe de alta parte, acvaplanarea longitudinala este evaluata pe o pista în linie dreapta (120 m x 5 m), dotata cu un sistem avansat de aspersoare care poate umple fie întreaga pista, fie doar partea sa dreapta sau stanga separat, în functie de cerintele testului.

Pe amplasament se afla si piste pentru testarea franarii în conditii de carosabil uscat si umed (120 m x 3.5 pana la 7.5 m), cu suprafete din asfalt si beton.

De asemenea, exista doua cercuri pentru tractoare (diametrul de 75 m si latimea de 7 m), pentru efectuarea de teste privind anduranta si durabilitatea benzii de rulare si carcasei anvelopelor pentru vehiculele mari, fiind disponibil si un garaj pentru utilaje agricole/camioane si autobuze în apropierea pistelor.

Poligonul Bridgestone

Pista pentru testarea manevrabilitatii în conditii de carosabil umed (1.6 km x 8 m), cu varietatea sa de unghiuri ale virajelor, ofera posibilitatea testarii vehiculelor standard si de înalta performanta la diferite viteze. Un sistem avansat de udare a carosabilului cu recuperarea apei, în care apa inunda din sol le permite soferilor sa testeze anvelopele pe apa fara pierderi de timp.

O pista separata pentru testarea manevrabilitatii soft (3,9 km) simuleaza un mediu de drum de tara. Datorita diferitelor tipuri de asfalt, soferii pot evalua atat confortul cat si performantele de manevrare într-un scenariu „de viata reala”.

Un spatiu dedicat este rezervat testelor specifice în vederea obtinerii diferitelor marcaje europene.

Acest poligon de testare cuprinzator, care permite efectuarea de teste pe tot parcursul anului, ofera Bridgestone posibilitatea de a realiza toate testele necesare în aer liber, atat subiective cat si obiective, pe suprafete uscate si umede, într-o singura locatie, beneficiind astfel de un avantaj unic în efortul de a atinge tinte tot mai ambitioase de performanta a anvelopelor.

Poligonul Bridgestone

Centrul European de Formare Bridgestone

Bridgestone si-a inaugurat Centrul European de Educatie (EUEC) în incinta EUPG în mai 2005. EUEC este atat centrul de formare de excelenta cat si centrul de comunicare al Bridgestone. Rolul EUEC este de a transmite know-how-ul si ADN-ul Bridgestone catre partile interesate de la nivel intern si extern, prin intermediul unor formari tehnice si comerciale, dar si prin vizite si evenimente.

Deoarece centrul de formare se afla în aceeasi locatie cu EUPG, participantii la sesiunile de formare au posibilitatea de a beneficia de un proces de învatare complet si eficient, constand în lectii teoretice în sali de clasa bine dotate, workshop-uri practice privind montarea/demontarea anvelopelor si diagnoza rotilor în garaje echipate cu instalatii de cel mai înalt nivel tehnologic, precum si posibilitatea de a participa la test-drive-uri reale cu produse Bridgestone pe o pista dedicata, într-un mediu de testare sigur.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Poligonul Bridgestone
mai multe