Poligonul Bridgestone din Italia, reper in siguranta rutiera la nivel mondial

- Testare de precizie pe toate tipurile de suprafete
- Testare in conditii de mare viteza
- Facilitati avansate de testare pe carosabil umed
In 2004, Bridgestone si-a inaugurat Poligonul European de Teste cu tehnologie avansata la Aprilia, 30 de km sud de Centrul Tehnic European (TCE) al Bridgestone, in apropiere de Roma. Poligonul se intinde pe 144 de hectare si este dominat de circuitul oval de 4 km, cel mai modern centru din Europa pentru testarea anvelopelor pe tot parcursul anului.
Noile generatii de anvelope pentru autoturisme, autoutilitare, camioane, autobuze, utilaje agricole si motociclete sunt testate în acest poligon de testare dotat la cele mai înalte standarde. Constructia sa initiala a facut parte dintr-un plan de investitii mai amplu, aflat înca în derulare, pe care Bridgestone Europe l-a angajat pentru cercetare, fabricare si marketing, fiind o dovada marcanta a angajamentului companiei de a-si extinde activitatea în Europa.
Testare de precizie pe toate tipurile de suprafete
Fiind unul dintre cele mai avansate poligoane de teste din lume, EUPG a fost conceput special pentru testarea anvelopelor si este prevazut cu amenajari rutiere de ultima generatie. Marjele de toleranta foarte mici garanteaza o planeitate totala si masuratori extrem de precise si detaliate, cu evaluari subiective si obiective neafectate de interferente sonore. Diferite materiale specifice si combinatii au fost utilizate pentru a obtine o mare varietate de suprafete, reprezentative pentru majoritatea conditiilor de drum din Europa. Dimensiunile sale si conditiile perfecte de asfalt monitorizate constant ofera Bridgestone si clientilor sai din industria constructoare de automobile un numar infinit de manevre posibile si teste, în conditii de deplina siguranta si control.
Testare in conditii de mare viteza
„Vedeta” amplasamentului este un oval de 4 km, cu o linie dreapta pe partea sudica, compusa din noua benzi de mers si latimea de 35 m. Configuratia permite efectuarea de schimbari extreme ale benzii de mers, cu masini ultraperformante la viteze de pana la 250 km/ora.
Virajele în plan înclinat au un unghi maxim de 37°, permitand efectuarea de teste privind mentinerea vehiculului pe carosabil, în special în vederea dezvoltarii de cauciucuri de ultraînalta performanta. Performantele verificate de soferi pe acest circuit includ schimbarea benzii de mers la viteza mare, linearitatea, stabilitatea in linie dreapta, slalom si eliberarea pedalei de acceleratie.
La polul opus, pot fi efectuate teste la viteze mai mici cu privire la linearitatea directiei si manevre de slalom, pe liniile drepte mai late ale circuitului, pentru gama completa de anvelope Bridgestone si Firestone.
Circuitul Bridgestone, date complete
In interiorul ovalului se afla o zona de testare de 9 ha, denumita si „black lake”, pentru testarea dinamicii acceleratiei, franarii si virarii pentru o varietate de vehicule. Majoritatea acestor teste de dinamica verifica datele obtinute de la software-ul de modelare si simulare din cadrul Centrului Tehnic European.
Un avantaj unic al EUPG este ca circuitul oval si zona patrata pentru testele dinamice sunt conectate. Aceasta le ofera soferilor posibilitatea de a accelera la limita si de a intra în zona patrata la viteza maxima, în conditii de siguranta absoluta, pentru a efectua toate manevrele necesare în vederea obtinerii unor informatii cat mai complete de pe pista.
In amplasamentul de testare este disponibila si o pista pentru testarea anvelopelor pe carosabil uscat, lunga de 4 km si lata de 8 m. Pista completa ofera o varietate de zone de viteza mare, medie si mica, cu diferite viraje, raze si înclinatii. Aici, soferii verifica toate aspectele performantei la manevrare pe carosabil uscat, precum stabilitatea laterala, precizia directiei, transferul de sarcina si aderenta.
Pentru dezvoltarea de anvelope care respecta cerintele directivelor europene si ale reglementarilor ECE cu privire la zgomotul produs de anvelope la contactul cu carosabilul, EUPG cuprinde o linie dreapta ocolitoare pentru testarea nivelului de zgomot. Exista de asemenea piste pentru testarea nivelului de zgomot, vibratii si duritate, fiecare avand dimensiunea de 400 m x 3.2 m si capacitatea pana la zece.
Facilitati avansate de testare pe carosabil umed
Exista un grup de cinci suprafete în zona de derapaj, utilizate pentru verificarea aderentei laterale în caz de derapaj pe carosabil umed, la diferiti coeficienti de frictiune (diametre 60-140 m).
In plus, este prezent si un rezervor cu sistem automat de pulverizare si recuperare a apei, al carui scop este testarea performantelor în ceea ce priveste acvaplanarea bidirectionala în viraje (în sensul acelor de ceasornic/în sens opus acelor de ceasornic).
Pe de alta parte, acvaplanarea longitudinala este evaluata pe o pista în linie dreapta (120 m x 5 m), dotata cu un sistem avansat de aspersoare care poate umple fie întreaga pista, fie doar partea sa dreapta sau stanga separat, în functie de cerintele testului.
Pe amplasament se afla si piste pentru testarea franarii în conditii de carosabil uscat si umed (120 m x 3.5 pana la 7.5 m), cu suprafete din asfalt si beton.
De asemenea, exista doua cercuri pentru tractoare (diametrul de 75 m si latimea de 7 m), pentru efectuarea de teste privind anduranta si durabilitatea benzii de rulare si carcasei anvelopelor pentru vehiculele mari, fiind disponibil si un garaj pentru utilaje agricole/camioane si autobuze în apropierea pistelor.
Pista pentru testarea manevrabilitatii în conditii de carosabil umed (1.6 km x 8 m), cu varietatea sa de unghiuri ale virajelor, ofera posibilitatea testarii vehiculelor standard si de înalta performanta la diferite viteze. Un sistem avansat de udare a carosabilului cu recuperarea apei, în care apa inunda din sol le permite soferilor sa testeze anvelopele pe apa fara pierderi de timp.
O pista separata pentru testarea manevrabilitatii soft (3,9 km) simuleaza un mediu de drum de tara. Datorita diferitelor tipuri de asfalt, soferii pot evalua atat confortul cat si performantele de manevrare într-un scenariu „de viata reala”.
Un spatiu dedicat este rezervat testelor specifice în vederea obtinerii diferitelor marcaje europene.
Acest poligon de testare cuprinzator, care permite efectuarea de teste pe tot parcursul anului, ofera Bridgestone posibilitatea de a realiza toate testele necesare în aer liber, atat subiective cat si obiective, pe suprafete uscate si umede, într-o singura locatie, beneficiind astfel de un avantaj unic în efortul de a atinge tinte tot mai ambitioase de performanta a anvelopelor.
Centrul European de Formare Bridgestone
Bridgestone si-a inaugurat Centrul European de Educatie (EUEC) în incinta EUPG în mai 2005. EUEC este atat centrul de formare de excelenta cat si centrul de comunicare al Bridgestone. Rolul EUEC este de a transmite know-how-ul si ADN-ul Bridgestone catre partile interesate de la nivel intern si extern, prin intermediul unor formari tehnice si comerciale, dar si prin vizite si evenimente.
Deoarece centrul de formare se afla în aceeasi locatie cu EUPG, participantii la sesiunile de formare au posibilitatea de a beneficia de un proces de învatare complet si eficient, constand în lectii teoretice în sali de clasa bine dotate, workshop-uri practice privind montarea/demontarea anvelopelor si diagnoza rotilor în garaje echipate cu instalatii de cel mai înalt nivel tehnologic, precum si posibilitatea de a participa la test-drive-uri reale cu produse Bridgestone pe o pista dedicata, într-un mediu de testare sigur.
-
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 250 Lei
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
Suport maner 820028464 renault megane 2 [2002 - 2006] 72 Lei
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Actuator / servomotor / motoras grila activa volvo xc40 2018... 250 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
Radar senzor acc distronic audi a6 / a7 4k rs6 rs7 2019 2020... 1750 Lei
-
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
Vw golf diesel 2000 1000 €
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Planetara dreapta - fata renault master ii 2.5 dci 84 kw 114cp... 300 Lei
Balast xenon magneti marelli bmw seria 3 e46 1997-2006... 1090 Lei
-
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
-
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Far xenon audi a4 b6 - dr 8e0941004p / 8e0941030t / complet... 350 €
-
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 180 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
Trusa roata rezerva cric suport cheie 997504622r renault... 400 Lei


