Proiect de anvergura: Cea mai completa enciclopedie auto, editata de un roman

Proiect de anvergura: Cea mai completa enciclopedie auto, editata de un roman
  • Un valcean lucreaza la cea mai completa enciclopedie auto
  • Primele trei volume au fost lansate deja pe piata
  • Ionut Vasilescu are in plan si o enciclopedie a tuningului, respectiv designerilor auto
Distribuie pe Facebook

O serie de 70 de volume incluzand toate marcile auto este in lucru in Romania. Desi tara noastra nu se poate lauda cu o veche traditie a automobilului, un valcean de numai 36 de ani editeaza de zor la o lucrare care ar putea sa intre direct in Guiness Book.

Ultima lucrare de referinta pe plan mondial de acest tip a aparut in Statele Unite ale Americii la mijlocul anilor '80. Volumul are 800 de pagini si descrie peste 4000 de modele de autoturisme. Comparativ cu acesta, baza de date din care Ionut Vasilescu (aspirantul la glorie din Ramnicu Valcea) vrea sa alcatuiasca "The most complete car encyclopedia" numara 10.000 de marci auto si 50.000 de modele.

De la guma Turbo, la munca de Sisif

Pasiunea pentru masini a tanarului din Valcea a debutat cu colectionarea surprizelor de la Guma Turbo, celebra in anii 80-90.

"Era mania unei generatii intregi. Dupa 1990 am inceput sa colectionez reviste de profil si m-am apucat sa fac fise pentru fiecare producator in parte. Prin 2000 mi-am cumparat primul PC si am inceput sa alcatuiesc o baza de date ca la carte. Acum ma documentez pe internet si colaborez cu diversi prieteni din mai multe tari. Imi aloc un timp destul de mare din zi pentru a pune la punct baza de date. Sunt deja companii care imi trimit newslettere cu noutatile de pe piata. Este o munca de Sisif, intr-adevar. Ganditi-va ca in China, la aceasta ora, sunt 500 de producatori auto", povesteste Ionut Vasilescu.

Acesta a ajuns deja la al treilea volum al seriei aparut pe piata si spera ca pana la sfarsitul anului sa aiba sub tipar volumul VI al enciclopediei.

Cu dedicatie pentru pasionati

Tanarul a decis sa scoata pe speze propria lucrarea, dupa ce reprezentantii unor mai multe edituri din tara au strambat din nas auzind de dimensiunea lucrarii.

"Nu gasesti pe cineva dispus sa investeasca intr-o lucrare care se intinde, ca editare, pe o durata de 10 ani, iar publicul tinta reprezinta un segment destul de redus. Am gasit posibilitatea de a o tipari din fonduri personale la un nivel grafic deosebit. Am vandut destul de bine primele volume, chiar si peste hotare. M-a ajutat faptul ca lucrarea este in limba engleza si exista o cerere destul de mare in domeniu pentru o enciclopedie cat mai completa", explica autorul.

Enciclopedia sa este structurata pe patru paliere de modele auto: modele de serie, concepte si prototipuri, masini de curse si coach-build.

"Reusesc sa fiu la zi cu modelele unicat gratie sprijinului dat de cativa prieteni. Am un amic, fotograf la o revista de profil din America de Sud si imi trimite toate noutatile de la targurile auto la care participa", mai spune Ionut Vasilescu.

Expus intr-o librarie londoneza

Primele doua volume ale enciclopediei romanului au luat in ianuarie si calea Londrei, unde au fost expuse timp de doua saptamani la Motor Books, cea mai cunoscuta librarie de profil din capitala Marii Britanii.

Cele cateva sute de exemplare au starnit curiozitatea publicului care dorea insa ... intreaga serie.

"Cumparatorii sunt diferiti. In Bucuresti, dupa ce am intrat la Mihai Eminescu si la Alexandria, m-am pomenit cu persoane care cumparau cate doua exemplare, desi pretul unuia este destul de piperat (100 de dolari - n.r.). Pe fiecare al doilea exemplar voiau autograf. Apoi cineva mi-a explicat ca fiind prima editie, un exemplar cu autograful autorului ii creste valoarea in timp. In Londra, cumparatorii voiau intreaga serie. M-au contactat si pe internet. Le-am explicat ca este o lucrare inca in curs de editare. Oricum, am vandut destul de bine si in Anglia. Iarasi, o piata buna este in Statele Unite", sustine tanarul valcean.

Blestemul Hackerville

Desi visa sa dea lovitura pe piata din SUA cu aceasta lucrare, Ionut Vasilescu s-a trezit lovit indirect de renumele nefast al orasului din care provine. Dupa ce Ramnicu Valcea a primit porecla de "Hackerville" in presa internationala, tanarul nu a putut sa isi scoata la vanzare primele volume din opera enciclopedica nici pe E-bay, nici pe Amazon.

Nu dispera insa, pentru ca stie ca dupa ce isi va termina lucrarea si va intra in Guiness World Records, celelalte lucrari pe care le are in plan - enciclopedia tuning-ului auto si o enciclopedie a designerilor auto - nu vor mai intampina greutati la comercializarea online.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 14 Aprilie 2014