Scapam de aglomeratie in Bucuresti! 240 de kilometri cu piste de biciclete urmeaza sa fie construiti!

Scapam de aglomeratie in Bucuresti! 240 de kilometri cu piste de biciclete urmeaza sa fie construiti!
  • Se vor fac 240 km de pista pentru biciclisti
  • Primul lot va fi de 67 kilometri
  • Proiectul POATE incepe in iunie 2018
Distribuie pe Facebook

Il mai tineti minte pe doctorul-primar Sorin Oprescu, cel dependent de spaga si mita cu milioanele de Euro? Dansului i-a venit stralucita idee ca sa ralizeze piste de biciclete pe trotuare in Bucuresti, in valoare de zeci de milioane de Euro, piste declarate ulterior ilegale de Politia Rutiera. Acum, un alt primar ne promite 240 de kilometri de piste noi pentru biciclete, de data asta legale, menite sa fluidizeze traficul rutier al Bucurestiului.

Gabriela Firea, primarul general al capitalei, a promis ca 2018 este anul in care demareaza un urias proiect pentru construirea a 240 de kilometri de piste pentru biciclete. Asta dupa ce, in week-endul care a trecut, a avut loc un mars de anvergura la care au participat mii de biciclisti care scandau ca vor un oras ca afara, ca altfel, nu s-ar fi intamplat nimic...

Primaria Bucuresti a declarat ca proiectul care isi propune sa se finalizeze prin realizare a 240 de kilometri pentru biciclete in capitala va demara in luna iunie a acestui an, va incepe cu realizare a 67 de kilometri de pista in valoare de 10.000.000 de Euro. Dar, asa cum ne-a obisnuit, institutie primariei Bucuresti condusa de Gabriela Firea nu da niciun termen clar, nu isi asuma nicio raspundere, ci spune ca "executia primului lot, de 63,5 km, POATE demara în luna iunie a acestui an." Deci acel POATE spune totul...

Proiectul nu suna deloc rau, mai ales ca primul lot de pista construita se va realiza pe artere aglomerate si va fi intins pe 4 trasee, dupa cum urmeaza:

· Traseul 1- Piaţa Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing- strada Nicolae Caranfil- Sos. Pipera- strada Alexandru Serbanescu- Bd. Aerogarii- DN1- Piata Presei Libere- Sos. Kiseleff- Bd. Constantin Prezan
· Traseul 2- Piata Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara- Sos. Stefan cel Mare- Sos. Mihai Bravu
· Traseul 3- Calea Victoriei- Bd. Regina Elisabeta- Splaiul Independentei- Bd. Natiunile Unite
· Traseul 4- Piata Libertatii- Piata Constitutiei- Bd Unirii- Bd. Decebal- Bd. Basarabia- Stadionul National

Din nefericire, Gabriela Firea este experta in investitii mari si total inutile pentru fluidizarea traficului rutier din Bucuresti, considerat de specialistii straini cel mai aglomerat oras din Europa. Sa luam, drept exemplu, Centrul de Control si Monitorizare trafic, despre care acelasi primar general Firea spunea ca va reduce timpul petrecut in trafic al soferilor cu 30%. Cum era de asteptat, timpul petrecut in trafic s-a marit, nicidecum nu s-a redus... Mai dam exemplul instalarii semafoarelor intermitente in multe intersectii ale Bucurestiului, fara ca politia rutiera sau locala sa elibereze si benzile respective, blocate de masini parcate ilegal, benzi speciale de facut la dreapta, dar pe care nu poate circula nimeni...

Pistele de biciclete sunt o idee buna, dar aceste piste vor functiona doar impreuna cu alte masuri ale primariei. Traseele alese pentru realizarea pistelor sunt acum niste sosele foarte aglomerate, cu parcari de masini pe ambele parti, cum ar fi Sos. Mihai Bravu. Mai mult, pe toate rutele alese de primarie zac in fiecare zi mii de vehicule stationate ilegal. Construirea unor piste de biciclete cum se va intelege oare cu faptul ca exista locuri de parcare? Oare vor putea sa se asigure soferii care ies din parcare, astfel incat sa nu-i loveasca pe biciclisti?

Cat despre suprafata de rulare, o pista de bicicleta va reduce suprafata de circulatie a vehiculelor motorizate, adica toate masinile, autobuzele, camioanele si dubele, vor avea de impartit o suprafata si mai mica de carosabil. Practic, o banda intreaga va disparea si va fi data biciclistilor. Oare asa de multi soferi vor renunta la masina si se vor urca pe biciclete incat sa merite anularea unei benzi de circulatie?

Distribuie pe Facebook
mai multe