Scapam de aglomeratie in Bucuresti! 240 de kilometri cu piste de biciclete urmeaza sa fie construiti!
- Se vor fac 240 km de pista pentru biciclisti
- Primul lot va fi de 67 kilometri
- Proiectul POATE incepe in iunie 2018
Il mai tineti minte pe doctorul-primar Sorin Oprescu, cel dependent de spaga si mita cu milioanele de Euro? Dansului i-a venit stralucita idee ca sa ralizeze piste de biciclete pe trotuare in Bucuresti, in valoare de zeci de milioane de Euro, piste declarate ulterior ilegale de Politia Rutiera. Acum, un alt primar ne promite 240 de kilometri de piste noi pentru biciclete, de data asta legale, menite sa fluidizeze traficul rutier al Bucurestiului.
Gabriela Firea, primarul general al capitalei, a promis ca 2018 este anul in care demareaza un urias proiect pentru construirea a 240 de kilometri de piste pentru biciclete. Asta dupa ce, in week-endul care a trecut, a avut loc un mars de anvergura la care au participat mii de biciclisti care scandau ca vor un oras ca afara, ca altfel, nu s-ar fi intamplat nimic...
Primaria Bucuresti a declarat ca proiectul care isi propune sa se finalizeze prin realizare a 240 de kilometri pentru biciclete in capitala va demara in luna iunie a acestui an, va incepe cu realizare a 67 de kilometri de pista in valoare de 10.000.000 de Euro. Dar, asa cum ne-a obisnuit, institutie primariei Bucuresti condusa de Gabriela Firea nu da niciun termen clar, nu isi asuma nicio raspundere, ci spune ca "executia primului lot, de 63,5 km, POATE demara în luna iunie a acestui an." Deci acel POATE spune totul...
Proiectul nu suna deloc rau, mai ales ca primul lot de pista construita se va realiza pe artere aglomerate si va fi intins pe 4 trasee, dupa cum urmeaza:
· Traseul 1- Piaţa Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing- strada Nicolae Caranfil- Sos. Pipera- strada Alexandru Serbanescu- Bd. Aerogarii- DN1- Piata Presei Libere- Sos. Kiseleff- Bd. Constantin Prezan
· Traseul 2- Piata Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara- Sos. Stefan cel Mare- Sos. Mihai Bravu
· Traseul 3- Calea Victoriei- Bd. Regina Elisabeta- Splaiul Independentei- Bd. Natiunile Unite
· Traseul 4- Piata Libertatii- Piata Constitutiei- Bd Unirii- Bd. Decebal- Bd. Basarabia- Stadionul National
Din nefericire, Gabriela Firea este experta in investitii mari si total inutile pentru fluidizarea traficului rutier din Bucuresti, considerat de specialistii straini cel mai aglomerat oras din Europa. Sa luam, drept exemplu, Centrul de Control si Monitorizare trafic, despre care acelasi primar general Firea spunea ca va reduce timpul petrecut in trafic al soferilor cu 30%. Cum era de asteptat, timpul petrecut in trafic s-a marit, nicidecum nu s-a redus... Mai dam exemplul instalarii semafoarelor intermitente in multe intersectii ale Bucurestiului, fara ca politia rutiera sau locala sa elibereze si benzile respective, blocate de masini parcate ilegal, benzi speciale de facut la dreapta, dar pe care nu poate circula nimeni...
Pistele de biciclete sunt o idee buna, dar aceste piste vor functiona doar impreuna cu alte masuri ale primariei. Traseele alese pentru realizarea pistelor sunt acum niste sosele foarte aglomerate, cu parcari de masini pe ambele parti, cum ar fi Sos. Mihai Bravu. Mai mult, pe toate rutele alese de primarie zac in fiecare zi mii de vehicule stationate ilegal. Construirea unor piste de biciclete cum se va intelege oare cu faptul ca exista locuri de parcare? Oare vor putea sa se asigure soferii care ies din parcare, astfel incat sa nu-i loveasca pe biciclisti?
Cat despre suprafata de rulare, o pista de bicicleta va reduce suprafata de circulatie a vehiculelor motorizate, adica toate masinile, autobuzele, camioanele si dubele, vor avea de impartit o suprafata si mai mica de carosabil. Practic, o banda intreaga va disparea si va fi data biciclistilor. Oare asa de multi soferi vor renunta la masina si se vor urca pe biciclete incat sa merite anularea unei benzi de circulatie?
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw passat gmo 2017 11900 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €